torsdag 19 november 2009

"tyra mammas ängel"




Hej hej allihopa!

Idag har jag varit hemma några timmar, ungefär 5h utav dem sov jag 3,5h...vår säng är så skön!!! :)


Men det är gott och komma hem, kunna äta tillsammans, gå och små äta nåt i sitt eget kylskåp, sitta på toa hur länge man vill utan att någon kommer och knackar på och undrar hur det går... ;)
Tyra har varit hos mormor och morfar idag när stefan hade träning. Det hade gått bra, hon hade fått glass och busat järnet. Tror átt hon fr som hon vill med det mesta när hon är där, vill hon leka så gör de det, vill hon plaska i bidén så får hon de...men så är det nog med barnbarn...!

För er som läst innan idag så har det inte hänt något mer, läkarna hade inget att säga på ronden... Fick brev från Karolinska idag!! Ska infinna mig där den 15december, för att göra undersökningen den 16 som pågår i 24 timmar. Tydligen ska jag ha en sond genom näsan som mäter tarm rörelserna, ska också få äta tre stycken test måltider... Undrar hur detta ska gå, har haft en sådan sond innan, det funkade i 3 timmar, sen spydde jag upp den... Men dessa tre timmar var bland det jobbigaste jag gjort, klöktes konstnat och hade fullständig panik, men det går säkert bra ;)


Tror det är enda gången under tiden jag varit sjuk som jag ringt till stefan i fullständig panik och typ bett honom komma in akut och rädda mig!


med tanke på att han kommer vara i Värnamo och jag i Stockholm så kan jag nog inte lita på att han kommer och räddar mig...

Tittar på vänner på 5:an, konstigt att man inte tröttnar på de, spelar inte någon roll att man sett avsnitten innan lika roliga iaf!

Min rumskamrat snarkar...schysst va?!

Ibland önskar jag att jag vore miljonär, tänk vad det skulle underlätta ibland!


Inte för att jag skulle vara lyckligare bara mer bekymmersfri, man blir inte tjock i plånboken av att vara sjukskriven direkt ;)

Imorgon hoppas jag att Kai har vaknat upp och tänkt, idag är en bra dag för att sätta in en port-a-cath på karin... *tihi* Inte så höga odds på de... ;)


Pratade snabbt med min kurator idag, hon menar bara att han bryr sig om mig och är rädd för en ny sepsis...förstår henne och honom men ändå inte, har ju ont utan någon direkt förklaring...
På bilden är jag och Tyra på hennes första rally i toftaholm, hon älskade när bilarna kom och åkte förbi, den ena värre dånande än den andra!

Har lärt tyra att hon är mammas ängel, fint va?

nu ska jag be om smärtlindring och försöka sova, kanske titta lite på csi först...! synd att alla bra program börjar så sent på kvällarna, eller hur?

Puss och Kram

Karin

3 kommentarer:

  1. Så skönt att komma hem och få vara i sin egen miljö, oavsett vad du gör när du är hemma.
    Ang. Tyra och leka med vatten i bidén, så blir nog kraven annorlunda på barnbarnen mot egna barn, dem skall man bara njuta av. ;)
    Önskar dig det bästa och jag skall verkligen tänka på dig i december(det har jag börjat göra nu också).
    Stor kram från mig.

    SvaraRadera
  2. Hej vännen !
    Va skönt att du få vara hemma om så bara några timmar. Man få vara sig själv en stund. Nu får vi hoppas att det blir positivt besked i Stockholm (det måste det bara bli. Wivi sa att
    du såg pigg ut när hon hälsade på dig. Men vännen vad har du gjort av mössorna som jag väntar på. Ä så nyfiken att jag spricker snart.
    Men du kommer väl att hålla mej på sträckbänken länge kan jag tro. Men vännen ha det nu så gott o bara njut av tiden som kommer så hörs vi snart igen.
    Kramar i massor Berit

    SvaraRadera
  3. Fy vad otäck den där undersökningen lät. Jag ska tänka på dej och jag hoppas att det går mycket bättre denna gången.
    Själv är jag hemma i dag med en liten Emil som har fått magsjukan. Han har vänt utochin på hela sej själv i natt och sover nu gott i storebrors kojja. Han tänkte nog passa på medans han är i skolan ;-))
    Ha det så gott du bara kan och hoppas att du kan titta ut på Tånnös julmarknad. Har inte varit där själv på många år så i år tror jag det får bli dags.
    Kram till dej!

    SvaraRadera