lördag 28 november 2009

Tillbaka igen...




Hej Hej!




Nu har jag varit hemma i nästan ett dygn, helt superbt!


Så skönt och slippa känna stressen att nu ska jag tillbaka snart, som jag kan känna när jag bara är hemma några timmar.


Igår tog vi det ganska lugnt, var en sväng på Tånnö julmarknad, dock inte alls länge, blev så trött snabbt, det var varmt, mycket folk och så var jag jätte hungrig! Men visst var det mysigt...kul att det händer något i byn!


Sen slappade vi mest i soffan, lekte och busade med tyra, vi byggde med lego och kollade på kort när hon var bebis.


Sen så tog vi kväll ganska tidigt, jag känner verkligen att jag blir trött snabbt när jag är i "vanliga livet". På sjukhuset går det ju inte åt så mycket energi, men hemma är man ju igång på ett helt annat vis!


Vi fixade även grej i tv-rummet som Stefan hade köpt. En text som man fäster på väggen, den löd " take time to smell the roses" ganska tänkvärt. Han hade inhandlat den hos malin i veckan! Han är verkligen bäst, vardags rummet har blivit så snyggt nu!




Idag började vi med att städa och plocka iordning lite, sen åkte vi en sväng till stan och var på erikshjälpen, hittade lite grejer till tyra. Bl.a ett pussel och några små stolar som hon nog kommer gilla!


Sen åt vi lite, sen gick jag och tyra på sängen! så mysigt!


När vi vaknade var huset invaderat av fotbolls-tjejerna, det var dax för stora jul-baket! Kul!


Först gjorde de kanel-stjärnor som blev jätte goda, typ nån smördegs kaka med kanel, vanilj och socker. Mums! Sen gjorde de lussekatter, fanatsin flödade med diverse mindre smickrande former...men goda blev de! Tyra fick testa baka också, tror inte riktigt hon fattde vad hon gjorde men hon hade kul, käkade russin och sen spottade hon ut dem på golvet och sen kom vår hund Tila och mumsade, mysigt värre! Hon fungerar som vår dammsugare... :)




Jag lagade soppa till tjejerna, en jätte gryta, ganska mumsig... Men de blev ganska mycket över så vi tänkte nog bjuda ut Per&monica och barnen imorgon efter julmarknaden på lite varmande soppa! stämningsfullt värre!


Men jag känner verkligen hur svag man blir av att ligga på sjukan, efter några timmar med huset fullt var jag helt tvärslut och stefan körde in mig igen sen sov jag ytterligare 3-4 timmar... Även fast jag inte känner mig dålig så finns inte riktigt orken där än, men de är bara att jobba på!




Stefan har gjort en jätte fin stol som numera pryder våran ingång, så snygg!
Nu ska Jag strax kolla på "hotel rawanda" på svt, en verklighets baserad film, så grym...Jag kan inte fatta att omvärlden inte reagerade! Förmodligen händer liknande saker fortfarande fast vi i väst slår döv-örat till...inte våra problem helt enkelt.
Fast att man verkligen kan hata någon så...
Hoppas att ni har haft en lika bra helg som jag haft än så länge!
Snart har bloggen haft 2000 besökare! Tänk va?!
Puss och Kram
Karin



5 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att du haft en bra helg, fin stol S hade gjort! Behöver du lite påfyllning i tidningsförrådet? Hör av dig i såfall. anitavatto@hotmail.com
    Kram Anita

    SvaraRadera
  2. Hej hopp sötnos!!

    Så himlans kul att du kom!! Även om det blev en snabbis...Lät som en mysig helg du haft..även om den varit energi sugade!! =)

    Har nu kommit i gång att sticka fler mössor, exprimenterade lite..och den första blev MEGA stor..ti-hi...Men nu vet jag hur jag ska göra!!

    Stolen som Stefan gjort är helt fantastisk!! Herre gud va duktig han är...Gillar äpplena på knopparna med ti-hi...=)

    Önskar dig en underbar första advent!!..med mycket mys och fina ljus!!

    Stor kram Malin ♥

    SvaraRadera
  3. ps.grattis till dina 2000 besökare om ett *par tryck*!!..=)

    SvaraRadera
  4. Hej! Morsan här. Har precis sytt färdigt Tyras dagisörngott. Blev ganska bra tycker jag... Hoppas det faller Tyra i smaken också. Men hon är nog inte så knusslig. När Tyra o Stefan kom idag hade hade de med en påse med lussekatter. De var jättegoda o Tyra hade ju bakat en speciellt till "offa". Den såg ju ut som en orm. "Offa" tycker INTE om sådant som slingrar sig som du vet,men blev glad ändå. Tyra är VÄRLDENS GOASTE UNGE. Det bara är så. Men det tycker nog alla om sina barnbarn...Nu ska jag se om jag klarar att sända iväg denna kommentar utan att det strular. Jag ringer till dig imorgonfm. Kramar i massor till dig från mamma.

    SvaraRadera
  5. Blev så besviken att jag missade er=(
    Tänk va mycke folk som kommer på vår lilla julmarknad thihi,, Men dt värmde med allt beröm vi fick för bra utställare och att dt va mysigt då är dt värt allt slit och att vi kryper fram i dag ....
    Dt glädje mig att du är hemma.. skönt att få mysa med familjen..träffade din nya svägerska Marie thihi världen är liten
    Är dt något jag kan hjälpa dig med så hör av dig Ha en underbar vecka
    ~~Kramilikramen på dig~~

    SvaraRadera