fredag 13 november 2009

äntligen "hemma" igen...


God kväll allihopa! (eller ska jag skriva god morgon kanske?)
Nu är jag tillbaka i värnamo så passa er... *tihi*
näedå, jag ska nog inte göra några större utsvävningar, men i morgon ska jag få åka hem, första gången på nästan fem veckor. Är så nyfiken för Stefan har gjort om lite (han passar väl på när han får bestämma allt själv) ;)

Det han har gjort är och fixa lite i vardagsrummet så de blir spännande...

vad har hänt idag...hmm låt oss se.
Åkte vid 11-snåret från linköping med taxi, de var med i farbror i taxin som luktade så illa så fort han öppnade munnen, så synd om honom! (och oss andra)
Men vi släppte av honom på Ryhov och sen var det raka spåret ner till Värnamo så ingen sightseeing denna gången, så det var skönt!
Jätte trevlig taxi chaufför, lite komiskt för att han körde Philip och Oscar till jönköping sen så när han hämtade dem så berättade han för stefan att han hade förmodligen kört hans fru tidigare idag...!

Väl tillbaka på avdelningen har det inte hänt mycket, men de kommer de inte att göra heller... Träffade jourläkaren, hon skulle ordna med en remiss till mammografi för att kolla knölen i bröstet, lika bra och kolla de när man ändå ligger här...
Måste prata med Kai om jag kanske kan få hemsjukvård nu medans jag är hemma, tror inte han är så förtjust i den men de skadar ju inte att fråga. Tänk att få sova i vår mysiga säng, kunna små prata lite innan man somnar och bara vara nära. Få natta Tyra, gud vilken lyx!
Jag har fått Cvk:n omlagd, den är röd och irriterad tyvärr, men jag har ingen feber så de är skönt! (feber = stor sannolikhet Sepsis(blodförgiftning) )

Jag delar rum med en annan tjej, hon är trevlig och så, men att dela rum är inte roligt. Man måste ta hänsyn fråga om vad vi ska se på tv:n, kan inte prata ostört på mobilen, gå ut och spy när jag har ätit...Det är lättare när man är på singel rum.

Stefan och Tyra var uppe och hälsade på innan, gud vad hon växer hela tiden. Det bara bubblar ord ur henne, säger en massa olika saker tex tyra dricka saften, pappa kaffe tyra korv ( tydligen brukar stefan köpa kaffe ibland på preem och då får tyra en varm korv) man får verkligen tänka på vilka ord man använder när man är omkring henne nu, hon lär sig snabbt! ;)
Vi gick runt och klappade alla djuren på bilderna som hänger i korridorerna (det är gamla bilder från förr i värnamo) och på en del var det människor med, då var det mamma och pappa... :) gullunge!
Jag tror hon har börjat förstå mer och mer att jag inte är hemma, eller förstå är fel ord men inse och kanske sakna mamma hemma. Så svårt och veta hur mycket hon förstår, reagerar med mera. Hon har nu i flera nätter i rad vaknat vid 1-tiden och är helt otröstlig, vet inte om det kan hänga ihop med hela situationen. Synd om både henne och resten av familjen som vaknar, det håller i sig i en timma ungefär så stefan stackarn är helt slut! Men så säger jag att han ska passa på att vila när tyra sover men nej, nej då har jag en massa annat göra säger han då. Ibland måste man bara strunta i alla måsten och ta sig tid för och vila säger jag då, annars orkar man ändå inte alla de där andra måstena!

Imorgon får jag permiss som sagt, antar att vi ska till vällergården på auktionen, de blir kul och träffa släkten. Får se om Christer köper någon lampa i år, han har en liten fetich på de. ;)

Idag har jag gärna fått höra att jag skrev att mina föräldrar blivit gamla (de skulle ut och köpa hårfärgning medel för att dölja de grå) :) men jag pratade med pappa och han höll nog med, om än lite motvilligt. Men jag tror man blir äldre om man oroar sig så som de har gjort under så lång tid, de blir ju en inre stress... Men jag vill att de ska veta att jag är så tacksam för allt de har ställt upp för mig och familjen, helt helt underbara föräldrar och morföräldrar. Tyra älskar att vara i Reftele, misstänker att hon har dem lindade runt sitt lill-finger!
Sen vill jag tacka stefans underbara familj, för att de ställer upp (ofta med kort varsel) och hjälper stefan med diverse saker, allt från renoveringar till barnpassning (både av stora och små) Alla dessa jag nu har nämnt gör att livet går att få ihop i detta kaos, verkliga vardagshjältar!
Vilket hyllnings inlägg det blev, men jag vill att det ska nämnas hur viktig del som familjen utgjuter när läget är som det är...vad lyckligt lottade vi är som har ett fungerande nätverk!

Innan jag åkte från Linköping idag så fixade jag så varje besökare räknas som går in på sidan, det är ju många som följer bloggen tydligen. Ungefär 80 besökare idag! Helt otroligt, men kul att alla bryr sig.

Jag fick en present idag, så gulligt, av Matilda, Tanja (grattis förresten!!!) och Ellinor. Jättefina garner, så jag göra nya alster stor det på kortet! Så söta! tack så jätte mycket, ni är bäst! ( för er som inte känner igen namnen så är det några av mina mamma-kompisar)

Ser fram emot morgon dagen och vad den har att erbjuda!

Kortet på Tyra är tagit oktober -08...

Puss och Kram
Karin






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar