måndag 23 november 2009

Tv-kväll...för mig själv!


Hejhopp allesammans!


Ikväll unnade jag mig lyx kvällsfika...en macka från git´s kafe och en nordholms giffel, det smakade mycket gott!

Har varit sååå trött hela dagen, somnade inte förräns halv fem i morse! Det är inte att rekommendera, sen med all smärtstillande medicin som jag får så blir huvudet helt oanvändligt...

Tyvärr fick stefan erfara det idag när jag var hemma, önskar jag kunde göra mer nytta de få stunderna jag är hemma...Sover mest...

Han säger att det är lugnt, men jag vet att det inte är det egentligen. vet att han tycker att allt är skit just nu, och jag är benägen att hålla med honom! Saknar att somna och vakna med honom, bara få känna att han är nära, att känna sig behövd...saknar att få honom att känna sig speciell och passionerad. Förhållandet blir ganska ansträngt ibland när man sköter mycket av de vardagliga pratet över mobilen! :(


Stefan och Tyra hämtade mig tidigt idag, vid 10-tiden, han var ledig idag. Sen åkte vi ut i skogen på jakt efter mossa, ska göra lite fina kransar och blomgrupper. Stefan har gjort en stol hemma som är så fin, han har klätt den helt i mossa och dekorerat den med vinter äpplen och hjärtan, så fint! Så nu har han fått lite blodad tand. tyvärr så hittade vi inte den mossan han var ute efter men de var skönt att komma ut och få lite frisk luft.


Tack anita för alla tidningar, jättebra blandning! Det är inspirerande och gör att tiden går snabbare...


Kom att tänka på de att snart är det ju os i vancover, de blir roligt. Enda fördelen med att inte vara behövd någonstans man kan kolla på sådana evenmang utan att ha dåligt samvete.


Imorgon ska jag prata med min psykoterapeut, det ska bli intressant, sen ska jag träffa kuratorn Ellinor efter lunch, måste prata med Kai imorgon med om att kanske flytta styngnet på jejunostomin (det verkar riktigt irriterat och kanske lite inflammerat runt den)


Nu är jag själv på rummet igen, för stunden iaf. Skönt!

Men här är ganska mycket folk inlagda så det dröjer nog inte länge förräns det kommer någon.


Tittar på sporten, grattis älskling brynäs vann i hockeyn ikväll!

snart börjar i Zlatans fotspår, ikväll avgörs det vem som får åka till Barca och träffa zlatan. Tänk vilken grej, vissa av dem är nog framtida kända spelare, så talangfulla!


Bilden på Oscar och Tyra är tagen i Apladalen, härlig va?
Nu ska jag ringa min make!

Sov sött!
Puss och kram
karin

2 kommentarer:

  1. Du verkar så positiv, trots allt du får vara med om. Men jag tror det är jättebra att du är det, det ger dig krafter.
    Tänker på dig.
    Önskar dig verkligen det bästa, hälsa & krafter.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej stumpan! Skönt för dig att få komma ut i skogen en stund ihop med Tyra o Stefan. Lite skogsluft är aldrig fel. Har bakat bullar idag med lite extra gott i... Ni ska få del av dem. Pappa o jag var ute en runda till affären. Varmt o gott ute o inget regn. Träffade på Erik , Emma o Milou. De hade varit hemma och hämtat några bullar till kvällsfikat. Skall hälsa till dig från Ingemo. Hon ringde i eftermiddag o undrade hur vi har det. Pratade en lång stund. Trevligt! Hoppas att det går bra för dig imorgon när du ska operera in pot-a-cathen. (ursäkta stavningen) Hoppas också att värken i axeln o armen försvinner då. Likaså att du får komma hem lite mer till alla dina kära. Tänk om jag hade ett trollspö, då skulle jag trolla bort allt elände som du och övriga familjen genomgår! Du ska veta att ni finns alltid i våra tankar... Tusen pussar o kramar till dig från mamma o pappa

    SvaraRadera