onsdag 11 november 2009

"jul, jul strålande jul"



God kväll på er!
Idag har jag inte gjort många knop, mesta dels har jag legat i sängen i ett nersläckt rum o lyssnat på musik...spännande va?
har haft huvudvärk och känt mig allmänt eländig, fysiskt alltså (inte psykiskt)

Andreas berättade på ronden i morse att proverna från göteborg hade visat att jag inte är autoimmun mot mig själv men sen sa han de att de misstänkte de iaf. (vet inte riktigt vad de grundar de på)
I alla fall var de mindre bra att jag inte var de för de blir svårare och motivera en behandling om man vill testa behandla för de.
Han hade inte fått tag på Greger igår så han skulle försöka på nytt idag igen, men nu skulle han vara ledig tors och fredag. Men de kommer andra läkare typ gregorius( kan inte uttala hans namn, än mindre skriva de)


Men tveksamt om jag får åka hem imorgon, utan det blir nog på fredag.
I helgen händer det massor, de är julmarknad på segerstad, julauktion i vällersten och så var de en grej till som jag inte kommer ihåg nu...hoppas hoppas att jag kan få lämna sjukhuset och åka på nåt utav alla dessa evenemang!
Är helt inne på julen just nu, har köpt sådana där jul-special-tidningar. typ pyssla själv, bli inspirerad bla bla bla...Men det är mysigt iaf!
Önskar mig en vit jul, utan stress och med mycket njutning! (undrar om det någonsin kommer hända) Med eller utan sjukdom är det nog en utopi ;)

Har fått höra genom lite skvaller att de är några kompisar som ska få barn, så mysigt!
Önskar mig själv inte mer barn, men jag önskar att jag kunde få återuppleva just graviditets tiden fast utan att må så dåligt. Kunna uppskatta allt på ett annat sätt, sparkarna i magen, allt planerande, fixa barnkammaren (tyras rum är ett smärre bombnedslag fortfarande mestadels så står all min näringsmat på henne rum i brist på annan förvaring)
Jag gick förbi förlossningen idag, usch tänk nu är det snart två år sedan jag låg där själv och visste inte vad som skulle hända...tänk vad nära de var att tyra skulle fötts den 29/12 -07...
skönt att det inte blev så! jag menar hur schysst är de o födas den 29 dec? , skämt åtsido, riskerna är visst riktigt stora att barnen blir skadade för livet när de föds så tidigt.

just nu går greys anatomy på 5:an, o den kanalen har jag inte...tur att datorn finns o där kan man ladda ner nästa veckas avsnitt redan imorgon...! fast det kostar 25riksdaler, men i brist på annat och göra kan de vara värt de! ;) lite Mcdreamy och steamy...

jag "pratade" med tyra innan, "-hej mamma karin" sen var de helt knäpp tyst, hon är juh för rolig. Om stefan tar telefonen sen så kan de bli ett jäkla liv, även om hon inte säger nåt i telefonen... jag misstänker att vår dotter har fått min vilja och envishet...stackars pappa!

Förresten gjorde jag en röntgen på sonden idag, men det såg ut som vanligt enligt mig iaf (ungefär som ett garn nystan i magen) ;)


nu ska jag äta lite tonfisk macka (trodde juh att jag skulle hem imån så jag lyxade till de lite)

Puss och Kram


karin




4 kommentarer:

  1. Hej Karin! Nu har jag premiärläst din blogg, den är superfin! Kul att läsa om dina dagar och hur du kämpar på. Hoppas hoppas hoppas att du får åka hem imorn till lilla familjen som säkert saknar dig mycket där hemma. Nästa vecka ska jag underhålla Sara när hon är gräsänka, du kanske får hjälpa mig med det. :)
    Ha det bra! Många kramar! /Johanna U

    SvaraRadera
  2. Hej Karin Gumman !

    Nu har jag läst igenom alla dina inlägg , samtidigt som mina tårar rullat ner för mina kinder , det är bara så fruktansvärt det som hänt dig. Vet inte vad jag ska säga mer än att jag av hela mitt hjärta vill att du ska bli pigg igen och få vara tillsammans med din familj ( tror säkert att Stefan är en klippa ). Stora kramar från mig Carina Bönnelykke Hjälshammar

    SvaraRadera
  3. Hej Vännen ! Vilken fantastisk tjej du är (men det vet du ju)Du har ju en enorm kämpaglöd som nog ingen annan har. O pigg o glad som vanligt. Du måste ju bara bli bättre !
    Nu hoppas vi på att de ska hitta ett botmedel i alla fall. Va kul om du får komma hem till Vmo o nu innan det blir stockholm. Nära o kära på armsavstånd. Tänk va ni kommer att mysa allihop. Jag hoppas av hela mitt hjärta att ni kommer att få ha en underbar jul i Fröakärr. Du jag fattar att du vill vara med o julstöka. Men passa på att förbered lite julpyssel som du kan göra under tiden så går det ju fortare. Men karin ja väntar ju med spänning på att få se dina mössor som du har stickat så nyfiken. Så nu hoppas jag att du snart lägger ut dom så kan du börja sälja hihi.Jag följer dig varje dag och längtar efter framstegen. Massor av kramar Berit Johanna skickar också en bamse kram till dig.

    SvaraRadera
  4. Hej sötis!!

    Va fina ni är...som alltid!!! =)

    Håller tummarna stenhårt att du får komma hem i mon...Julmarknaderna låter super mysigt!! Den på segerstad brukar vara riktigt bra...
    Hoppas att det kan bli någon sådant!!

    Var rädd om dig vännen och fortsätt med din positiva inställning så går allt vägen!! Tror på dig!! Alltid!!! =)

    Stor kram Malin

    SvaraRadera