torsdag 12 november 2009

snart hemma...!!!


Hej hej allihopa!


Tack alla för de fina och gulliga kommentarerna!

det värmer jätte mycket, och stärker...


Imorgon åker jag hem till värnamo sjukhus, skönt...!

Taxin går vid 10 på förmiddagen tror jag, hoppas att jag slipper åka en massa kringlikrokar...

På vägen upp åkte vi först från Vmo sjukhus till hånger, sen till gislaved, sen till ryhov för att slutligen komma till Linköping...lite sightseeing!


Idag har det inte hänt så mycket, Andreas var ju som sagt ledig...

Men jag ska komma tillbaka v49 för att testa en ny grej. Enligt gregorius (eller vad han nu heter...) s är det en spruta man får som gör så att tarm motoriken avstannar, tydligen så avstannar även produktionen av magsafter (det som i folk mun kallas galla) och saliv produktionen, man kunde även få störningar i hjärt rytmen så jag ska vara under bevakning antar jag...

Men det är ändå skönt och veta när jag ska tillbaka så man inte bara släpper mig häruppe...


Jag var borta på Ronald Macdonalds huset idag med och träffade Annika och hennes chef.

Vi hade ett jätte mysigt möte, där de berättade lite om stiftelsen och hur de funkar i huset. Vilka goá människor! Jag berättade även min historia lite kortfattat, sen pratade jag och Annika lite anmält om hur människorna runt omkring reagerar. Jag nämnde att mina föräldrar har blivit gamla (ta inte illa upp nu, jag vet att ni kommer läsa detta...) Att det sliter... Hon hade i sin ungdom varit med om en väldigt traumatiskt olycka så hon pratade av egen erfarenhet.

Men syftet med mötet var iaf att göra reklam för huset, så jag fick skriva i deras gästbok och sen fick de några kort på både mig och tyra och ett med både mig, stefan och tyra. Detta skulle sedan scannas in och användas för att informera både på sjukhuset och för företag att de ska fortsätta skänka pengar, för det drivs i ett icke vinstdrivande syfte. Så nästa gång ni äter på macdonalds skänk gärna lite i insamlingen för ronald macdonalds stiftelsen. De gör så mycket bra!

De var lite som Annika sa, är man med om något traumatiskt tex. sjukdom så blir man ödmjuk inför livet, håller med om att man tar inte allt för givet längre...men det konstiga är att när man sedan blir bra (eller i mitt fall blir bättre) och kan vara hemma så glömmer man så lätt att ta till vara på de där små guldkornen...konstigt...

Det ska vara mitt nyårslöfte tror jag, fånga några guldkorn varje dag, för när man tänker tillbaka så är dem man minns mest, inte hur rent o fint huset var eller hur duktig man varit med tvätten...eller hur?

När reklamen är färdig kommer jag lägga ut den så ni får se den (om de funkar o länka, har inte testat de än...)


Stefan var hos öron, näsa, hals idag, de var kristallsjukan han hade, men en lindrig sådan tydligen (enligt mig var den allt annat än lindrig men men...) tydligen kan man ha sådan jätte yrsel i flera månader! Hujeda mej...! snacka om jobbigt!

Men han måste träna upp balansen igen, alltså den som sitter inne i huvudet, så påminn gärna honom (han kommer slå mig för de men men...) ;)


Oscar är ju för söt, fick ett jätte gulligt meddelande på face-booken innan. Han hade bakat stenungsbakat bröd på scouterna idag, sen hade familjen ätit de med bara smör på (det hade fortfarande varit värmt så smöret smälte...mmm de vattnas i munnen på mig) :)

Till de hade de druckit varm oboy. Sen skrev han och undrade vad jag gör häruppe och att de saknar mig därhemma, där snackar vi guldkorn!

Jag saknar dem så mycket...


Jag har blivit helt "bettuad" i Thomas Andersson Wij tolkning av "evighet" som Carola vann den svenska uttagningen i melodifestivalen härrom året. Fast jag ogillar starkt hennes version av den, men hans är helt gudomlig!

så enkel, så fin...


Nu ska jag logga in på kanal 5 och tjuvtitta på "Greys anatomy"...det är just nu det enda jag följer på tv...ett måste! ;)

Lite ironi med att ligga inne så mycket som jag gör men ändå kollar jag på sjukhus serier...jag sa de på kirurgen att deras läkare är inte riktigt så heta, o intrigerna inte alls så intressanta, personalen bara skrattade ;)


Sov sött allihopa!

Kortet är från leo´s lekland i växjö, gulligt va?


Puss o Kram

karin

2 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Jag hoppas det blir bättre med dig snart! Om du vill, kan jag skicka med Stefan lite tidningar till dig. Har ju de rätta kontakterna i tidningsvärlden. Jobbar ju på Tidsam. Kämpa på allt vad du orkar. Jag tänker på dig.
    Många kramar
    Anita Vättö

    SvaraRadera
  2. Hej Karin. Hoppas allt är bra med dig! men Mig är de bra. ja tänker på dig varje dag när ja läser denna blogg. De är ofta ja läser dnna bloggen. men ja ha inte följt den så bra... // Sandra Johansson i djursagård Tånnö <3

    SvaraRadera