tisdag 17 november 2009

"sömnig dag"


Hej och god kväll allihopa!




Idag har jag sovit, o sovit lite till!


Hade rikigt ont natten som var, somnade 06.10 (!!!!) i morse så hela dagen har varit förstörd, har kännts som om jag har haft gekås-kassar under ögonen hela dagen...Stackars Stefan var och hämtade mig vid 12-snåret idag, sen åt vi lite mat och sen somnade jag o Tyra en stund...jag vaknade vid 16-tiden! Tänkte hjälpt honom hemma men det blev inte riktigt så, får se om jag kan göra det imorgon istället...stackarn är ju sååå snorig och rosslig, så kommer jag hem och bara sover! :(




Kai var inne i morse och undrade hur jag mådde, förklarade att min arm värker hela tiden, men han behövde mer tid att tänka över om han ska operera in en port-a-cath...! känns som de tar en evighet, att bestämma sig, sen hintade han att det måste nog göras förr eller senare iaf... Gör de nu! (så slipper jag den onda armen)


Så irriterad hade skrivit ett jättlångt inlägg om en massa olika saker, så hade internet loggats ut och inget hade hunnit sparas...så jäkla irriterande!


Jag har fått en ny rumskamrat, en Gby (gastric bypass) hon är lite äldre chilenska, pratar inte så bra svenska så det är svårt att hänga med när jag är så här trött. Men väldigt gullig, har sett kort på hennes släkt och på olika vykort från chile. Alltid lär man sig något! :)


Sara ringde för en stund sedan, kul och prata med henne. Balder hade tydligen lyckats knocka henne så hon föll in i hundgården igår stackarn! Jesper skulle iväg på jaktresa i en vecka nu så imorgon skulle hon in och träna i Värnamo med Johanna. På fredag skulle Sara, Johanna och kanske Lisa ut och äta, så hon undrade om jag var sugen på att följa med. Men jag lovade inget, får se hur dagsformen är! Sen vill jag gärna umgås med familjen, följer jag med ut och äter får jag dåigt samvete för att jag inte prioriterar familjen och stnnar jag hemma så känner jag att jag försummar mina vänner...så är det alltid... Oftast slutar jag med att jag väljer familjen, hoppas att ingen tar illa upp för det och har förstående för de!


Malin var uppe och lämnade lådorna till mig igår, så fina! Hon hade med sig små killarna, Kalle och maximus, så söta! Hon är så söt, skickar gulliga sms och mms med gulliga bilder och texter och en massa energi kramar! Är glad att ha henne som vän...


Tittar på Hell´s kitchen, skulle aldrig kunna jobba med en chef som uppträder på de viset. Han saknar ju brist på med mänsklighet och vanligt normalt "bond-hyfs"... Fattar inte att man ställer upp frivilligt i det programmet...


Ska strax ringa och säga god natt till min älskling, ögonen faller igen på mig, helt okontrollerat! :)

hopppas han är uppe!

Det var s mysigt och träffa killarna idag igen, det var ju några veckor sedan, fick stora kramen av Oscar gubben, så söt!

Sen visade Philip skolkatalogen, han blev jätte bra på kortet, han visade även vilka han umgås med. kul och se! han har klippt sig jätte snyggt (lite för kort, han är sååå fin i långt hår) sen jag såg honom sist. Vi satt ner och fikade allihopa så de var mysigt, länge sedan sist!

Skönt för familjen, grabbarna har studiedag imorgon, så de kan ta sov morgon! (om tyra tillåter)

Önskar jag hade varit hemma, för då hade jag gjort scones till frukost imorgon...finns inget bättre när man kan vakna i lugn och ro och det smakar så himelskt gott när de är nygräddade!


Imorgon bitti får jag influensa sprutan...hoppas att det inte gör alltför ont i armen efteråt, grabbarna hade ganska ont idag, philip hade haft svårt att köra rullstolen till och med idag...!


Ha en bra dag!

Puss och Kram

Karin

2 kommentarer:

  1. Tack söta va gullig du är!! Å.. jag är så glad att jag har dig som vän!!! =)

    Kul att du gillade lådorna..nästa gång får jag stanna en längre stund..ti-hi...

    Det är inte helt lätt att gå in på din sida ska du veta..Man måste känna sig väldigt stark och väl till mods innan....Annars slutar det med att tårarna rullar ...och det passar ju sig inte alltid eller hur !?? =)

    Nu har jag äntligen kommit i gång med julpyssel inför julmarknaden!! Har du ork, kraft och lust så är du välkommen på Tånnö julmarknad den 27:e 28:e november!! =)

    Ha en härlig dag!! I dag är det vi som ska ta sprutan...=/ Om det finns några kvar..De har lite öppet hus efter fyra på vråen i dag!!

    Stor kram tralla la!! Malin

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Visst är Malin för go. Pratade nyss med henne och då började vi prata om dej. Inte visste jag att du är en Tånnöbrutta. Har ju jag varit med en gång i livet. Jag lockade Malin till Tånnö och när hon flyttade dit träffade jag min drömprins och flyttade till Unnaryd. Schysst...not. Men va gör man inte för kärleken.

    Jo, vi började prata om hennes fina lådor. Jag tycker att du ska spela in lite filmer där du sitter och pratar med Tyra och de andra familjemedlemmarna. Nu hoppas jag ju att allt går bra för dej och att ni kan sitta tillsammans och fnissa åt filmerna om några år men går det nu inte vägen så får ju Tyra se sin mamma när hon vill sen.

    Usch det är inget lätt ämne detta, sitter här på jobbet med gråten i halsen och har lust att låsa dörren så att ingen kund kommer in och får se mina röda ögon :-/ Till skillnad från Malin som går in här när hon känner sej stark så måste jag gå in varje dag för att kolla hur det är med dej. Man får ett ödmjukt sätt till livet när man läser om dej och hur fort det kan gå snett. Man ska vara tacksam för sina barn som bara bråkar ibland eller jämt känns det som, har 4 pojkar 15, 13, 7 och 4.

    Hoppas att sprutan går bra. Vi har tagit den allihop och vi blev bara lite ömma i armen och det gick fort över.

    Ha det så gott!
    Kramar Anna

    SvaraRadera