torsdag 5 november 2009

Tyra åkte hem...


God kväll!

Idag har varit en jobbig dag, usch...

Det är så himla kul när tyra kommer och hälsar på men de gör så fruktanvärt ont i mig när hon åker, det är jätte jobbigt. Och jag hatar mig själv för att jag blir så ledsen när hon ser de. Vill inte att hon ska se mig sådan, häromdagen när hon och Stefan åkte hem hade hon sagt till pappa att mamma var "ledsen i ögat" ...

Jag vill inte att hon ska ha det minnet av mamma *suck*

Tyra har varit krasslig hela dan, först ville hon inte stiga upp, utan bara sova, gick knappt och väcka henne, då blev mormor o morfar lite små nervösa. Men efter att ha pratat med sjukvårdsupplysningen så blev hon helt plötsligt pigg och ville läsa böcker och leka i lek rummet, åt även lite mat så de var skönt. Sen var vi ute en stund i snöovädret och åkte rutchkana, lekte i sanden så hon blev jätte smutsig och gick och tittade på alla bilarna på parkeringen. O så såg vi bussen! Dagens höjdpunkt! *tihi*

Hela tiden vid matbordet satt hon och ropade efter bussen, ska sägas att det kommer ganska många bussar här vid sjukhuset!

Sen så sov vi lite, jag också lyckades somna, så skönt och få vila i en riktig säng!

Längtar hem till vår säng, Stefan har varit så duktig och gjort så himla fint därhemma, även skffat mig en värmemadrass till sängen, snacka om total lycka!

Men har doc inte fått sova där än...

Nu är det 3veckor sen och två dagar sen jag sov hemma sist, har bara varit hemma en gång på alla dessa veckorna...surt sa räven!

Stefan har varit så bäst att han fixat och gjort om lite hemma, väntar med spänning på o få se hur det ser ut!

de låter jätte fint när han beskriver vad han har gjort!

Han är verkligen så bra min man, tänk vad han får stå över mycket bara för att jag e sjuk. han får sköta hemmet själv, fixa med mat, läxor, tvätt, städning och allt annats som måste fixas! Jag är sååå stolt över att allt bara funkar!

Var på röntgen idag för att kolla så jag inte har några metaller kvar från pace-make:en inför skall röntgen imorgon. Jag tror snart att jag är själv lysande, tänk vad smidigt för mej som bor på landet, inga mer fula reflexvästar på kvällen *ler*

Hörde att de ligger lite snö på backen hemma vid, de får mig att längta efter julen!

Är sugen på glögg, jag och stefan skulle ha druckit det i helgen och ätit pepparkakor med brieost men vi hann aldrig det på kvällen...

Jag ska vara med och göra reklam för Ronald Macdonalds huset här i Linköping, de frågade mig igår, ska bli kul. De sa även att jag får vara där borta när jag vill, skönt att bara komma bort från sjukhuset ibland! Schysst!

Just nu vill jag bara hem...är trött på allt...

Pratade med Dr Andreas idag när vi gjorde blindtestet, tydligen så finns det en kille till här i Linköping som har något liknande som jag, tyvärr har de inte lyckats göra honom bättre, men de är lite skönt och inte vara helt unik! :)

väntar på att klockan ska gå, vill sova men är inte så trött, tankarna bara snurrar i huvudet...

Malin har skickat bilder på boxarna hon har beställt åt mig från england, de är så söta. Hon e bara så underbar!

Har lovat min psykoterapeut att göra något till Tyra som minne om de skulle gå käpp rätt åt pipan...hon ansåg att de skulle vara bra för mig att bearbeta åren som har gått genom att berätta om de. Sen ville hon väl att det ska finns något påtagligt för tyra att den dagen hon är stor nog att förstå, inte ska skuldbelägga sig själv om jag inte finns här att förklara för henne om det som hänt...

Jag har lite dåligt samvete, skulle ha varit på stan idag och köpt present till min bror som fyller 30 på lördag men i och med att tyra var krasslig blev de inte nåt med de, så nu får min kära storebror vänta lite på paketen...! måste ringa o förklara imorgon...
Jag lade till en bild från vårat bröllop! va fina vi var va?

ha de bra!

Puss o Kram

Karin

2 kommentarer:

  1. Hej Gumman,
    Jag sitter här och gråter när jag läser om din resa. Våra små skatter är ju födda på samma dag och har till och med samma namn!
    Ohh... Karin, jag ber till gud att du får bli frisk. Vem kan någonsinn tänka sig att det kan bli såhär? Det är ju fruktansvärt. Jag kan inte ens tänka tanken hur jobbigt du har det och att inte ens få vara med sitt/sina barn varje dag. Usch!

    Jag kommer följa dig här om jag får? Och så har vi varandra på Fejjan nu.
    Skickar över ett ton med pussar och kramar till dig <3 Tessan

    SvaraRadera
  2. Hej Karin,
    Bra skrivit! Fortsätt så. Vad fin Tyrabild du har lagt som frontpage.
    Vet du att du är min kämpe,
    Många kramar Sara

    SvaraRadera