torsdag 26 november 2009

ont, men vid liv!


God Kväll!


Idag har jag inte gjort speciellt mycket, tagit de lugnt, stickat en mössa (och ja det kommer bilder snart) ;)

Stefan och Tyra var inne en sväng i morse och hälsade på, jag fick två skum tomtar som tyra hade väldigt roligt med. Hon förstod inte att man kunde äta dem, men hon tyckte att den luktade glass! :) Sen vilade jag lite, har haft ganska ont till och från... Försökte förklara för Kai att när man har ett sår ovanför ett bröst så gör ju gravitationen att de "drar" i såret av förklarliga skäl... ;)

Men de är ju övergående!

Sen kom mor min in och hälsade på, mysigt. Vi gick ner och fikade lite, sen spelade vi lite kort och surfade lite på datorn.


Imorgon fredag ska jag sova hemma i tånnö, i vår säng, en hel natt! Jag är lycklig, min make är nog också lycklig! Tänk vad små saker kan göra livet underbart!


Tänkte mig också ta en sväng ner på tånnö julmarknad i morgon kväll, ska bli så mysigt, alltid så härlig stämning och juligt.


Ikväll var det andakt av sjukhus kyrkan här på kirurgen, det brukar vara ganska trevligt avbrott i kvällsritualen här på sjukhuset. Inte för att jag är religös, men de kan ge själen lite ro, vad vet jag? Det handlade om domedagen och om de utvalda som den dag gud väljer att komma tillbaka så får de följa med honom och de andra får följa med djävulen...undrar vart man hamnar? Inte så att jag lever i synd, men jag tillber ju inte honom så ofta heller...men jag beundrar dem som kan tro på allt som har med religion att göra, det finns ju egenligen inga bevis för allt det som står i biblen, koranen eller vad man nu tror på...!


Pratade med sara innan idag, hon har ju energi till 1000:en. Hon, jesper och alexsander har gjort julbockar i granris som de ska sälja på julskyltningen i reftele, de ska även sälja korv med bröd, riktiga entreprenörer! De kommer stå mittemot tingshuset (där emelie&alexander bor, på storgatan) Besök dem gärna och kolla in deras fina bockar! Lycka till gumman!


Imorgon tror jag att jag ska laga en romantisk middag till min älskling, en liten överaskning!

Ni anar inte hur skönt det ska bli?!
På bilden idag ser ni mina underbara föräldrar, som ställer upp i vått och torrt! Älskar er...
I bakgrunden ser ni en svart saab två-taktare som är pappas skötebarn (förutom tyra) som även jag och stefan åkte i på bröllopet...
Puss och Kram
Karin

4 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Om du visste vad jag känner för dig och din situation, ursäkta om jag tjatar men jag önskar dig verkligen det bästa, hälsa och krafter.
    Ang. den där gudstjänsten som du var på, jag har haft en period i mitt liv då jag tillhörde kyrkan och har nog kvar min tro även om jag inte är religiös så att jag är kyrklig. Något jag har med mig från den tiden är att ingen vet eller kan säga hur det är i himlen, den är mycket bättre och det ger mig en skön känsla när någon med bestämdhet säger hur det skall vara där. De kan inte säga det, ingen har patent eller vet.
    Vet du, egentligen skulle jag inte säga det men i förra veckan gjorde jag ett hjärta till dig, Jag har lagt en text i det, vad det står får du veta när du får det men det tar ju tid innan det blir klart och ibland misslyckas jag i bränningarna men om det inte blir något av det så skall du få ett annat, så om det skulle vara så att du inte vinner det hjärta som jag tävlar om så får du ett i varjefall.
    Hoppas din helg blir så bra som du önskar dig, att alla du älskar får må bra.
    Ha det gott,
    kram

    SvaraRadera
  2. Vilken människa underbar du är!
    sitter med ett stort leende när jag läser din text... Nä, kyrkan har inte patent på hur himlen kan vara, och de är nog tur! kan hålla med om att jag inte heller är religös men jag tycker det ger ett lugn och många av våra högtider är så fina när de firas i kyrkan även om jag inte tror på de som prästen predikar om! tex juldagen, när hela kyrkan är fylld med ljus, vilken underbar atmosfär det blir, tror att det skänker ett lugn till många i en annars ganska hysterisk högtid! :)
    Ser framemot, och är jätte nyfiken på hjärtat!
    Vilken överraskning!
    Hoppas det håller i ungnen, jag höll på ganska mycket med lera när jag var yngre, inget seriöst men om de sprack i ugnen blev ja så besviken och lite "sur" :)
    ha en trevlig helg!
    Kram
    karin

    SvaraRadera
  3. Hej o godmorgon Karin

    Hoppas du haft det bra hemma hos din familj!
    Fin bil och vackra människor på kortet, jag har
    inte så mycket mer att skriva om just nu - var
    rädd om dig och de dina.
    kram från pappa

    SvaraRadera
  4. Hej goding! Skrev ett lång kommentar till dig för någon timma sedan och som vanligt gick det inte fram. Varför? Jo, jag hade glömt att logga in... Men nu jäklar!!! Hoppas du har haft det bra hemma ihop med din familj. Roligt att ni får vara tillsammans alla någon gång. Imorgon tänder vi första ljuset i advent. Mysigt. Julens fina sånger sjungs i våra kyrkor. MÅnga som går till kyrkan just denna helg. Vi har julskyltning här i Reftele imorgon. Synd att det inte är en massa snö. Det blir ju lite mer juligt liksom. Tänk när Tyra ska ut o pulsa i snön när den kommer, det blir nog kul att se... Då vill mormor o morfar vara med. Ha det nu så bra allihop och vi tänker på er. KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM KRAM FRÅN MAMMA O PAPPA

    SvaraRadera