lördag 14 november 2009

en alldeles, alldeles underbar dag!


Go kväll!

Jag har haft en helt underbar dag. Stefan och Tyra var och hämtade mig vid halv elva här på sjukhuset, sen åkte vi ner på stan och fikade/åt frukost på Arabusta, så gott! :)
Skönt o vara normal...

Sen åkte vi hem så Tyra fick vila, även jag och stefan slumrade till lite i vår säng, äntligen! Ni anar inte vad jag har saknat den...testade även min värme dyna som stefan köpt, han höll på att smälla av av värmaslag (så han hoppas nog inte jag kommer hem på ett tag!) *tihi* Men den var jätte goe enligt mig iaf!
Som ni vet var det ju auktion på Vällergården idag, de var jättemycket folk! Roligt! Vi vann lite grejer så det var kul. En hel låda julskum (mums...), blommor, potatisskalare (!) , choklad och ett present kort på macdonalds. Sen köpte vi en julgran, en säck potatis och en mjuk pepparkaka. Men jag tror faktikt att de gick ihop sig i år (de brukar de inte göra ;) )

Det var jätte kul och träffa alla igen, släkten alltså, mysigt och trevligt. Kul och träffa Christers nya "flamma" också. De verkade passa varandra! Kul!
På sjukhuset idag har de tagit odling på Cvk:n, den är ju som sagt lite irriterad. Får prata med Kai på måndag om och kanske sätta in en port-a-cath istället, den är mindre infektionskänslig än Cvk:n...Men så länge jag inte har feber är det ingen fara på taket!
Tyra har varit sååå mammaig idag, stackars pappa! Så fort hon skulle göra något så skulle mama vara med, skulle hon lyftas ut i bilen skulle mamma göra de, hon skulle bara äta mammas mat (även fast pappas var exakt den samma) Lite skönt att hon är mammig när vi inte setts på länge men de känns hårt mot Stefans som är där för henne alltid... Tänk de familjerna som har de så jämt, ena föräldern reser på veckorna och sköter all mark service sen kommer den andra hem på helgen och får all uppmärksamhet och då ska man bara göra allt roligt, usch va hemskt...

Jag är glad att Stefan inte är "mitt i karriären" då hade de aldrig funkat hemma... Skönt att han är som jag att det liksom alltid löser med jobb på ett eller annat sätt. (han har så stort kontakt nät, vilket är en STOR fördel, ams är ju inte till någon större hjälp i dessa tider)
Men jag tror att Tyra börjar ta lite skada, inte så att stefan inte är en underbar pappa för det är han verkligen! Men att bara träffa mamma sporadiskt under vissa perioder, för att sen inte träffas allas, för att sen träffas i några veckor, för att sen försvinna igen...tror att hon blir lite otrygg av det. Men jag hoppas verkligen att de är övergående och jag får komma hem på riktigt snart, och stanna där!

Jag pratade med pappa innan, när de åkte hem från Linköping var jag riktigt ledsen som jag skrev om tidigare i bloggen, så pappa följde mig tillbaka till sjukhuset. Han sa att det var den jobbigaste promenaden han har gjort... Han känner nog lite att de borde vara han som är lite äldre ( nu var vi där igen) ;) som borde legat här och inte jag. Men så får man ju inte tänka, jag är glad att de är jag som liggr här och inte någon annan i familjen, för man är aldrig lika orolig själv som man är för andra... sen visst de bästa vore ju om ingen låg förstås men nu är ju läget som de är...! Men tänk inte så pappa, jag tror inte man får mer än man klarar av här i livet och man går alltid starkare ur en kris än man var innan...
Idag har min rumskamrat blivit utskriven så jag är själv på salen nu! Jippi! jätte skönt...
slippa komprimimissa om tv:n tex...
Pratade med min kära make innan, han satt och drack glögg, blev så sugen, önskar jag hade suttit med honom där framför tv:n druckit glögg och käkat skumtomtar...och kanske pepparkakor så jag blir snäll till jul och får många julklappar ;)

Jag har fått så mycket positiv respons på bloggen, det är jätte kul! Många säger att den är jättefin, de är kul att den uppskattas och förhoppningsvis gör lite nytta...


Tyra vann en chokladkalender idag, efter att hon hade lekt med den är den mera en mosad choklad kalender men hon tyckte den var jättefin verkade det som, det var ju en tomte på och de kan hon säga och känna igen, hon är helt outstandig när det gäller språket! Hon fick smaka på min mat tidigare idag då utbrister hon "-de var gott, mums" "-mer!" Hon verkar älska brieost...och korv! Stefan berättade att hon ätit upp ett helt paket prinskorv på några dar bara! men bättre med riktig mat en skräp... eller hur?

Jag hoppas att tyra ser ut som bilden just, så stefan får en lugn natt, ska ringa och säga god natt till honom strax.
Måste komma ihåg och ringa min psykterapeut på måndag och bestämma ett möte, skulle behöva prata med henne om mina tankar...
ha en bra dag allihopa, de ska jag ha imorgon!
Puss och Kram
karin

1 kommentar:

  1. Hejsan!

    Underbart att du hade en mysig dag igår , hoppas att det fortsätter i samma spår. själv ska jag till Julmarknaden i Reftele med killen som jag är kontaktperson för,han bara älskar marknader. KRAM TILL ER ALLA

    SvaraRadera