tisdag 10 november 2009

"stay another day" ...


Lyssnar på "stay another day" med East17 och kommer oundvikligen att tänka på våra resor till idre i ungdomen...!

Då var de high tech med en cd-walkman, kommer ihåg att lisa hade en som man lånade och lyssande på radio city love songs, de var tider de!


hmm, vad har hänt idag?

Jo, andreas var inne i morse och uppdaterade mig lite.

Vi väntar på svaren fortfarande från imun-proverna som skickats till göteborg, de skulle ringa och fråga när de beräknas vara klara men jag har inte hört hur de gick. Om de visar på att jag är autoimmun mot mej själv (dvs att mitt eget immunförsvar slår ut sig självt) så finns de vissa mediciner man kan testa (först o främst använder man ju kortison men de funkade ju inte på mig) så finns de andra starka mediciner som man kan använda för att slå ut mitt immunförsvar och sen kanske kunna behandla på nåt annat sätt. (man slår ut de vita blodkropparna)

Detta är lite riskabelt så då måste de först konsulteras fler läkare...

han berättade också att jag har fått honom att gå tillbaka till sina studieböcker! inte illa va?

Sen väntar vi på tid till huddinge, han skulle ringa till Greger Lingberg idag och höra om tid, så jag får väl reda på de imån på ronden.

I väntan på allt detta så får jag förmodligen åka "hem" till värnamo sjukhus på torsdag eller fredag, skönt men ändå surt att jag inte får vara hemma!

Jag ska även göra en översikts röntgen med kontrast på buken, för de vill se hur sonden ligger i tunn tarmen. Sen ska jag börja med ett nytt läkemedel ikväll Lomudal heter de, det är ett antihistamin läkemedel. de verkar inte tro att det ska ha någon effekt men jag ska testa iaf så vi vet säkert.


Jag var nere på stan innan idag och framkallade lite bilder till reklamen på ronald macdonalds huset, jätte fina bilder på tyra, hon e juh bara sååå söt, tror hon e lik mor sin iaf! :)

köpte även en liten förlovnings present till emma och erik, mest på polj, tills jag hittar något ordentligt...


råkade slå sönder en lampa på rummet idag, ooppsss! shit happens!


Kollade på tv5play i morse, herregud va folk blir konstiga när de kommer till Ullared!

alltså den där familjen från malmö, 50 000kr helt sjukt!

helt jäkla omöjligt att man kan göra åt allt de köper, eller ens behöva allt som de köper...

De är rätt så skönt o bo nära så man kan åka dit gå 1-2 timmar, känna näe, nu pallar ja inte mer och sen gå ut och äta och åka hem! :)


Har hittat en ny favorit choklad, marabou vinter, sååå ljuvligt god med smak av julen...mmm...


nu ska jag snart äta mitt kvällsfika, en tallrik corn flakes med mjölk och mycket socker...mums!

Mycket mat nu på slutet... ;) nu blir mina föräldrar oroade... *tihi*


Sov sött allihopa!

Puss och Kram

Karin


4 kommentarer:

  1. Hej sötaste!! Här har jag missat massor ser jag!! :) i snart en vecka har vårt internet varit sönder..:(
    fina bilder du lagt in... Tyra är så söt!! Och ni var jätte fina på brölloppet!!! Så kul att se.. Skulle vara kul att se några möhippe bilder med... Det var säkert en vacker syn jag missade.. Ti-hi...:)
    håller alla tummar och tår att du får komma hem i väntan på Stockholm där allt ska bli kanon!! Eller hur!!!?
    Kan lämna lådorna så att du får dem i helgen.. Så har du pyssel att pyssla med!! :)
    sköt om dig vännen!! Tänker på dig nu som alltid.. Det vet du!! Kramar i massor Malin

    SvaraRadera
  2. Hejhopp!!
    Först och främst vill jag säga att denna bloggen är jätte fin! Den är ett minne i sig som du kan låta Tyra läsa när hon blir äldre, och du kan läsa den och minnas hur stark du var som gick igenom något så här svårt men som klarade det!! :-)
    Det är så ledsamt att höra att du varit och fortfarande är så sjuk. Jag hade ingen aning. Jag kommer tänka på dig och hålla tummarna varje dag!
    Fortsätt att kämpa och vara stark, du om någon kommer att ta dig igenom detta och bli frisk, ännu starkare och lyckligare än någonsin!! :-)
    Kram från mig och USA

    SvaraRadera
  3. Hej Karin! Sitter här o läser din fina dagbok med stora klumpen i halsen o tårar i ögonen. Du e så stark, det vet du att jag tycker!! Bra att det händer lite i linköping iaf o skönt att du snart får komma hem! Så du kan träffa familjen lite oftare!
    Jättefina bilder du har lagt upp o va fina ni var på bröllopet. Tyjja, sa alve när han såg korten:)
    O jättebra att du skaffat denna bloggen så man kan följa lite o prata med dej här. Hoppas du får vara hemma o fira en riktig mysjul i år!
    Kram Matilda

    SvaraRadera
  4. Hej
    Vilket jätte fint jobb du har gjort med bloggen. Det är roligt att kunna följa dina dagar, men oxå väldigt ledsamt. Vi håller alla tummar vi har på att det ska bli någon bättring nu med alla nya tester du fått ta.

    Hörde att du skulle få komma hem på fredag. gött!!
    jag har piggnat till ordentligt och tänkte jobba imorgon

    Hoppas att vi kan ses snart

    Kramar Erik & Emma

    SvaraRadera