onsdag 4 november 2009


Hej hej!

nu kommer snart tyra-pyra o mamma, pappa. kul kul!

Läkaren har varit här nu för en stund sen och uppdaterat mig i vad som händer, har också testat och göra ett blind test där jag inte fick se om han sprutade in nåt eller inte i sonden för och se om jag blir illamående av de han sprutat in eller om också tankar kan göra så jag spyr, hjärnan är outgrundlig! i vilket fall som helst mådde jag illa och spydde...bläe!

Visste ni det att man faktiskt kan transplantera hela tunntarmen, häftigt va?

dock inte magsäcken en den behöver man egentligen inte, fast visst är den la bra o ha ;)

ska testa nån annan medicin också, men inte idag. Man har tydligen hittat nåt som tyder på att jag har en massa allergi celler i magsäcken och dessa kanske kan mildras genom att ta antihistaminer, hoppas hoppas!

Läkaren (Andreas) sa också att det tyvärr har gått så lång tid nu att de ganglioara nerv receptorerna(ändarna på nerverna) förmodligen aldrig kommer att läka sig helt för inflammationen i tarmen och magsäcken har pågtt under så lång tid, så de är juh surt...men jag gillar ändå att de är ärliga!

Annars händer de nog inte så mycket idag, han sa även de att man måste göra en uppföljning på knutan som man hittade i mitt bröst, fast de kanske inte blir aktuellt förräns jag kommer tillbaka till Värnamo beroende på hur långa köer de hade här uppe...

kram o puss

karin

3 kommentarer:

  1. Älskade vän!!

    Va fina ni är lilla Tyra och lilla du!! Underbar bild...=)

    Sååå himlans kul att du startat en blogg!! =)

    Tror att det är bra med en ventilerings kanal för att skriva av sig lite...Samtidigt som att andra ( sådana som jag) kan läsa hur du mår utan att trötta ut dig med frågor hela tiden...ti-hi...

    Önskar dig en underbar dag med mycket kel och gos!! Håller tummarna att Tyra är på goshumör när hon kommer..ti-hi....

    Stor puss och kram på dig med!! Malin

    SvaraRadera
  2. Hej Vännen ! Jag hittade dig på Malins sida.
    va kul att du har fått något att göra ! nu kommer vi att vänta dagligen med spänning om att få höra från dig. o du det kommer att gå bra men tid kommer det att ta men det vet du redan. När du är klar med dina mössor så fota dom o lägg ut dom så vi får se dina alster. Så kan du starta en liten firma på bloggen.

    Nu måste jag jobba igen men väntar med spänning
    tusen kramar till dig.
    Kram Berit

    SvaraRadera
  3. Hej Karin!
    Jag håller med Malin,nu slipper man ställa dumma korkade frågor..nu kan man följa dina tankar och funderingar...trots all skit och motgångar du haft har du en stark framåtanda tänka positivt kommer man långt med...när du har lust någon dag med lite luftombyte står min dörr öppen för dig..

    Varma tankar & kramar
    wivi

    SvaraRadera