onsdag 23 december 2009

port-a-cath strul...



Hej Hej!


Opererades igår, Kai satte en ny port-a-cath i min mage. Vid det här laget är jag ganska van vid smärta och operationer , men den smärtan jag har i min mage är inte mänsklig...

Igår kunde jag inte ens kissa för egen maskin utan sköterskorna fick "tappa" mig. Kunde inte gå, tårarna bara sprutade på mig... på ronden i morse visste inte läkarna vad felet kunde vara (jag frågade flera ggr) (kai var ledig dag)

utan att få något svar, så sen tjatade jag till mig en röntgen. Det gjordes först en översikts röntgen men det gick inte se riktigt hur den satt så då bestämdes det att göra en ct-röntgen också. Röntgen kunde avgöra om porten sitter i en ven eller inte, så imorgon ska de testa att sätta en nål och se om vi får backflöde, dvs om man kan dra blod. Då ligger den rätt funkar det inte får läkarna ta ut den igen...mitt liv är rörigt, ett steg fram två steg bak känns det som! :(


Idag har min make fixat en gran hem (efter tjat från mig, ingen jul annars) så fin! Barnen har hjälpts åt att klä den, kortet är sååå fint. Hatar att jag missar sådana stunder...

Jag hoppas att jag kan åka hem några timmar i morgon kväll och njuta med familjen...beror på hur smärtan är. Orkar inget just nu, åker rullstol om jag ska iväg längre sträckor. Så jäkla surt att bygga upp kroppen igen, hinner ju nästan bara komma igång och sen blir jag dålig igen...


Fick ett kort på posten idag, från en karlavagns lyssnare i helsingborg. Ganska otrolig att det gick fram adressen på kortet löd;

Karin Svensson

Lasarettet i

Värnamo

Häftigt va?

Tack för allt stöd!

Ett stort tack till Carina som "föder" min familj med hemmalagad jul mat, stefan har lovat att spara köttbullar till mig! :)
Så här härligt och snöigt är det ute i fröakärr just nu, stefan mms:ade bilden! (själv har jag inte varit ute på 10dagar....)


Puss och Kram

Karin

7 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Hoppas de kommer tillrätta med din port-a-catch. Du kan ju inte ha sån smärta.
    Hoppas du får/orkar vara tillsammans med familjen på julafton.
    Christer och jag kommer att fira julafton på Bäckatorp tillsammans med Mimmi, min mamma, hennes sambo och min bror.
    Jag hoppas att vi kan träffa dig någon annan dag framöver, det är ju ett tag sen sist.

    Ha det så bra du kan Karin. Vi tänker på dig.

    Julkramar från Marie och Christer

    SvaraRadera
  2. Hej vännen!
    Vilken otur du har haft,
    tänk om mina önskningar slog in då skulle du:
    *komma hem och ha en underbar helg med din familj (och den helgen var bara början på alla andra helger som kommer)
    *vara helt frisk
    *ha massor av krafter
    *njuta av snö mys ute, snölyktor, snöänglar, snögubbar mm.
    *kunna njuta av livet varje sekund.

    Detta önskar jag dig.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Skickar en julhälsning till dig. När jag skriver detta har det hunnit bli julafton...
    Precis tyst i huset förutom golvuret som tickar. Dörren till sängkammaren är stängd och därmed hör jag inte pappas snarkningar...
    Roligt att du kunde åka hem ihop med dina gamla föräldrar till Fröakärr en stund ikväll och njuta av julmaten som serverades. Fullt hus en stund men kul för dig att träffa lite folk utanför sjukhusdörrarna.
    Vi tyckte också att det var trevligt.
    Har gjort långkål och kokat julkorven. Allt står på altanen och väntar på att få ätas upp imorgon av ett hungrigt gäng hos Susanne o Kecke.
    Nu väntar sängen på fru Larsson...
    God jul även om det är tungt för dig just nu.
    Och julkramar i massor...
    Mamma

    SvaraRadera
  4. Hej
    God jul på dig, hoppas du fick en bra dag! Själv är jag fortfarande mätt. Må väl o håll humöret uppe. Kul med kortet du fick, tänk att det kom fram. over and out, Anita

    SvaraRadera
  5. En julkram till dig Karin och din familj. Skickar en massa tankar till dig nu när julen är här. Önska verkligen att du får bli piggare snart. Kram Helén Kardebratt ( Kusin Albertsson)

    SvaraRadera
  6. Eländers eländer!!
    Du är en riktig fighter och du har ju prövats på värre saker än d här! så ta en dag i taget ,,,hitta det positiva i det tillsynes negativa ..sänder dig massor av energi
    tänker på dig...
    Varma tankar och kramar,,,=o)wivi

    SvaraRadera
  7. Vill bara se om jag har lyckats att lista ut hur det här funkar.
    Kram Jessica

    SvaraRadera