fredag 4 december 2009

en fredags kväll på sjukan...




god kväll!




20dagar tills julafton, i år önskar jag mig friskhet och styrka till att vara hemma, någon känner tomten? tipsa honom i så fall ;)

Anderas och jag gjorde ett nytt försök idag med ett annat preparat in i blodet, tyvärr blev resultatet dåligt, eller rättare sagt funkade det inte alls...!
ibland känns det lite uppgivet, det kommer liksom aldrig någonting positivt. Allt prat är bara om hur allvarligt det är och hur ovanligt, läkarna är helt rådvilla, de har aldrig sett någon med så känslig tarm. iaf inte enligt andreas. Jag har funderat lite de senaste dagarna...Jag vill vara fri från slangar, sondning, infektioner och vad jag har förstått tar levern stryck att leva på TPN(som jag gör just nu) kanske inte direkt men om det handlar om år så gör den ofta det...
Sen vill jag inte ta onödiga risker, för det är en stor operation med otaliga risker. Men ju mer jag väger för och emot (med den fakta som jag har idag) skulle jag göra det...
orkar inte skriva i kväll, allt går bara runt i skallen...
önskar att jag kunde få kontakt med någon mer i samma situation, borde ju finnas någon!
Puss och Kram
Karin

4 kommentarer:

  1. Hej vännen=)
    Så söta ni är....
    Jag tycker du skulle försöka googla mer utanför sverige även kanske länder du inte kan tänka dig..endel länder tror man inte för de är så fattiga...Sa till S en dag i sommras att ni skulle varit med i de programmet de visade för ett tag sedan om ovanliga sjukdomar där läkarteamet fick till uppgift att lösa svåra fall...men din läkare verkar vara utöver de vanliga
    Va rädd om dig
    varma tankar och kramar
    wivi

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!
    Din läkare som du har bra kontakt med, han kanske genom andra läkarkollegor känner till något liknande fall. Det kan ju faktiskt vara så att någon annan har samma önskan som du, att få kontakt med någon som befinner sig i en liknande situation.
    Hoppas du hittar den människan.
    Annars önskar jag att din önskan går i uppfyllelse, att du blir bra snabbt som bara den.
    Önskar dig det bästa, hälsa och krafter.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Hej,"dotramin"! Nu har vi kommit hem till Reftele igen via Gislaved. Fikade hos Aronssons o gick sedan upp till Jalle en stund.Mysigt att vi kunde mötas på stan idag. Tyra tyckte nog det var spännande att åka buss till V-mo idag med mommo o offa. Satt nästan som ett ljus o bara tittade...Nästa gång får det nog bli tåg. Roligt att du o Tyra följer med till oss i morgoneftermiddag. Är det vettigt väder kunde vi kanske gå runt kvarteret. Vi har ätit upp en del "rester" till middag nu ikväll. Det blev helk ok. Så nu blir det nog bara att vi slappar framför tv:n. Skönt det också... Vi ses imorgon... Tusen kramar o lite till från mamma

    SvaraRadera
  4. Hej sötis!
    Kämpa på, googla som fan. förr eller senare blir det napp. tänker på dig, Anita

    SvaraRadera