söndag 20 december 2009

hej igen!




Hej hej!




Tack för alla stärkande kommentarer jag har fått!


Jag blev dålig natten mellan måndag och tisdag i veckan som var, på tisdag morgon så tog Kai beslutet att jag skulle ner till Iva (intensiv vårdsavdelningen) En ny blodförgiftning konstaterades på tisdagen och på onsdagen hittade de även en lunginflammation på vänster lunga. Så det har varit en tuff vecka... Andningen har varit super jobbig och det har gjort väldigt ont i lungorna! och av blodförgiftningen blir jag väldigt trött, går just nu bara korta sträckor annars åker jag rullstol. Mitt blodvärde igår var 84 (det ska ligga på runt 120-130 tror jag) men tills idag hade de stigit till 89 så det går på rätt håll! Jag har fått en tillfällig Cvk (central ven kateter) i ljumsken men ska opereras igen på måndag och få en port-a-cath på magen som går ner i ljumsken. Båda dessa grejer är ganska ovanliga, i vanliga fall sitter de vid nyckelbenet eller på halsen. De på avdelningen har aldrig sett detta innan så jag är nog ganska unik... :(


Men jag överlevde iaf!


Tack till alla som har stöttat mig de här dagarna, stort tack till all personal! Ni är helt underbara!




Puss och Kram


Karin

8 kommentarer:

  1. Hej Karin! Att vilken tid det har tagit för mig att skaffa google-konto så jag kan kommentera. Men nu, äntligen! Skönt att höra att du är på bättringsvägen igen, har tänkt på dig mycket den här veckan... Förresten, kan skicka över lite bilder på Tyra från julbaket, om du vill? :) Har några riktigt fina! Kramar Alek

    SvaraRadera
  2. hej! skönt att du bättrat på dej! Hoppas det går bra på måndag o hoppas du kan få komma hem en runda på julafton till familjen. Annars går det ju mysa med familjen på salen oxå:) Ha en riktigt god jul!! kramar fam Neikter

    SvaraRadera
  3. Så underbart att höra ifrån dig Karin. Bra att blodvärdet går åt rätt håll.
    Ja, du vet att jag tänker på dig.
    Många kramar från mig.

    SvaraRadera
  4. Tack själv sötis, det var mysigt att träffa dig och fika lite i lördags. Ska hälsa till dig från Josse, hon ville veta när du skulle till Sthlm så hon kan hälsa på dig då om du vill. Lycka till med operationen imorgon, jag ringer dig säkert. Stor kram

    SvaraRadera
  5. Så skönt att dt går på rätt håll...=)
    Skicka dig massor av positiv energi~~~~
    Varma tankar och kramar//wivi

    SvaraRadera
  6. Hej Karin! Jag hörde Dig i Karlavagnen och med tanke på Ditt öde så tror jag att Du blir en angelägenhet för alla Karlavagnens lyssnare.
    Du verkar trots Ditt öde vara en stark person och jag kan inte annat än av hela mitt hjärta önska Dig god bättring. Ring gärna till Anja i Karlavagnen och berätta hur det går. Det är både hon och Karlavagnens lyssnare intresserade av.
    Ha en god och fin jul, lova att höra av Dig!
    Kram
    Lars Gartz

    SvaraRadera
  7. Du är en riktig fighter, Karin.
    Undrar varifrån du får all din styrka?
    Hoppas att du snart slipper ifrån den hiskeliga värken du hade när vi åkte hem iem.
    Det är just nu -16 grader ute. Tur man får vara inne...
    Ska gå ner o röja lite i källaren o fixa lite med de sista julklapparna. För tomten kommer ju snart...
    Kram o hoppas att du får sova i natt.
    Mamma

    SvaraRadera
  8. God Jul på dig vännen !
    Du är en stark kvinna det vet vi alla.
    Som du har kämpat o som du kämpar upp till ytan igen. Helt fantastisk som jag redan har talat om. Nu hoppas jag att du o familjen få njuta av julen och allt mysigt som tillhör.
    Många bamse kramar Berit.
    Du finns i våra hjärtan !

    SvaraRadera