tisdag 27 juli 2010

Infektion, Ryhov

Hej hej!
Nu har de hänt lite saker, först befinner jag mig på infektion i Jönköping på ryhov. Min port-à-cath togs ut igår. Så nu har jag vanliga nålar på händer och armar för att försörja mig nutrionsmässigt. Ingen höjdare kan jag meddela får 10% - tig glykos i små blå nålar på händerna....aj aj! I natt körde de även in en nutriflex i en Rosa nål, oxå ajaj! Men måste ju ha i mig de! Är trött och ganska medtagen efter så många dygn med hög feber! Får förmodligen en ny cvk i slutet av veckan, en permenent så får vise hur de funkar, blir inga mer bad för mig iaf. Får bara doppa mej till midjan sen pga infektionsrisk. Läkarna verkar bra, de hade ringt ner till Värnamo och ifrågasatt varför jag måste göra uttrappningen av morfinet mitt under en allvarlig infektion och då var de inga problem och ge mig mer doser. Konstigt!! :( så nu är jag bättre smärtlindrad iaf så de e skönt! Mamma och pappa har varit här och hälsat på idag, fick en massa nya snygga kläder så de var snällt! Kul o träffa dem och så blir de ju inte så drygt. Sover i för sig mest, jag tror och hoppas att febern stabiliserat sig lite. I natt hade jag 40,3grader nu ligger jag nog runt 38 skulle jag gissa. Hatar alla dessa svettningar, sover sen vaknar man som i en pool i sängen. Upp byta allt. Byta allt jag sover i. Fem ggr gjordes detta i natt!!!

Familjen är på Öland och har besökt ölands djurpark idag, mysigt men tydligen ganska dyrt. Tyra är nog en liten tur gumma för hon fick välja två lotter och vann högsta vinsten! :) en jätte stor rosa nalle, ser ut att vara större än henne själv,(har själv bara sett kort) men är så lycklig för hennes skull! Sen hade badat i badlandet och hon (som är halv livrädd för vatten) hade hoppat och skojat så de hade nogvarit en lyckad dag! Härligt, de behöver de!

Puss och Kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Asch så jobbigt du har det. Finns det INGEN som kan laga dig på ett ordentligt sätt....tur att du får morfin igen.
    Tänker på dig,
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej Karin =) Att du måste bli sjukare och komma till jönköping innan du får den smärtlindring du behöver....Det låter som att du är trygg där med de läkare som har hand om dej. Som vanligt kära du så kämpar du på med feber och nålar och allt annat. Jag kan bara säga att du är fantastisk! Kul att familjen har det bra =)att Tyra har tur, det är på tiden att oturen vänder!!!! När jag tänker på er så är det med så mycket hopp och kärlek. Jag håller tummarna för dej och din goa familj. Fortsätt kämpa "pippi" det måste snart komma en dundermedicin som gör dej frisk....Ett skepp kommer lastat med beundran av dej från reftele. Puss

    SvaraRadera
  3. hej på dig ..
    karin för ett år sedan kunde du inte fira din fördelsedag då var du dålig..vi som följe dig släkt och vänner blev i stället bjudna på en kräftskiva ?? trodde vi så när vi öpnade tidningen på morgonen 1/8-09 blev alla lurade
    då det stog under vigsel.
    VI GIFTER OSS IDAG
    DÖRAPS KYRKA KL 14.00
    SVIDING & KARIN
    SÅ VI FRÅN TOFTAHOLM VILL ÖNSKA ER EN TREVLIG
    BRÖLLOPSDAG

    SvaraRadera