onsdag 14 juli 2010

Livet RULLAR på

Hej hej gott folk!
Hoppas att jag ska lyckas lämna ett längre inlägg denna gång ;)
just nu är jag på permission från sjukhuset, det är skönt så ett plus för det sen sist!
För Er som inte har facebook så fyllde jag 28 den 7:e juli, detta firades i liten skala på sjukhuset, stort minus!
Tack allihopa för gratulationer( speciellt sara, även Lisa, mor o far och make med skön sjungande dotter!) Sara för en härlig tur på stan (rea!!) med pizza, för både sara och Lisa för de snygga skorna ( nu blir de som årskurs 5-6 igen ;) ) mor & far för pengarna att shoppa på rean och slutligen familjen för sång och den fiiina Hello-Kitty hopp stuts bollen, den kommerjah använda flitigt… ;) (Tyras egna val av present till mej, mamma ska ha STOR Hello-Kitty boll! Tjejerna får små bollar på dagis :) )
Vill även tacka personalen på avdelningen för alla gratulationer och blommor och även min läkare för blommor! Tack!
Jag var dock på skit humör och kände inte alls för att fira, kändes inte som att det fanns något att fira! Bara allmänt hopplöst med ny blodförgiftning och dåliga besked från Malmö och en massa värk i ben och bäcken…
Så därför rullar mitt liv nu vidare delvis i rullstol! Orkar inte förflytta mig längre sträckor för egen maskin utan är då hänvisad till "rullen". Vill tacka min far för att han kontaktade Bosse på Etac i Anderstorp som snabbt och smidigt ordnade fram en rullstol som jag får låna till min "egna" utprovade kommer. ( det tar ett tag verkar det som!)
Så det känns som jag blir sämre för varje födelsedag som går och det är ju inte direkt något att fira…!

Men sommaren har kommit under tiden jag legat inne, älskar de för då slipper jag frysa för en gångs skull! Kan tom gå sommar klädd utan känna mig som en is-glass... Positivt!

I helgen som gick skulle jag följt med refteleås damer på beach-soccer turnering i Åhus ( såg fram emot detta jätte mycket!) men sket sig för min del! Vill dock gratulera dem för en fin 9:onde plats av 49 deltagande lag! Maken var super nöjd!!
Tyra var bort lejd sen långt innan till mormor och morfar så jag spenderade mina permissioner där ( vilket var väldigtmusigt men inte vad jag hade räknat med)
Som ni kanske förstår så är utvecklingen just nu ett stort kliv bakåt då jag får extremt ont vid ansträngning och då kräver mycket morfin ( som vi egentligen ska trappa ut för undersökningen i Stockholm, men de får väl ta den tid de tar helt enkelt! :(

I måndags började Stefan sin semester så vi får se vad som sker under de kommande veckorna, misstänker att vi kommer "snål-åka" på släkt och vänner då semester kassan är skral... Kanske vi ska testa att tält-campa ( men de är bara i planerings stadiet än så länge) får se hur de går, har ju endel packning som ska med typ 2 rullstolar, 1 barnvagn och en vovve med bur. Plus alla mina dropp och sjukdoms prylar! Så om någon som läser har en takbox att låna/hyra ut i några dagar mottages detta med stor tacksamhet för lite kläder hade ju varit schysst att få med också! ;)
Om ni undrar varför de inte finns några bilder längre i blogg inläggen så är de för jag inte har lärt mej hur jag överför dem från telefonen till bloggen, så om någon vet hur de funkar får ni gärna tipsa mig! Känns tråkigt utan bilder bara en massa text men en smått bitter (gammal) halt och lytt kärring som beklagar sig! ;/

Något som är healing för själen är att Tyra har börjat med att säga att "-jag älskar dej mamma"
Vilken wow-känsla det sitter i dessa ord...! Älskar henne så mycket min lilla ängel/cooling/goding...

Puss och Kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Gratulerar i efterskott!

    Nu hoppas jag verkligen att man kan fixa till dig så du blir bättre igen. Det hoppas jag verkligen.

    Du har sån vilja och låter ändå så positiv, jag beundrar dig på mitt lilla vis. Du är i goda händer.

    Kämpa på (ohh, jag vet, ibland vill man inte höra dom orden.....) och jag ber till högre makter att man får ordning på dig.

    Storkramar
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Gott kära Karin att du har permis...Tur ändå att rullen finns som lösning just nu. Kul med din hallo-kitty-boll, så goe hon är lilla Tyra! Typiskt att man jämn för med förra året, jag gör precis samma sak med mej å mitt skeva hjärta. Jag tror att det vänder nån gång faktiskt...men när är frågan =) Håll ut kära Karin....Ett skepp kommer lastat med massor med kärlek från Varberg den här gången=) Kramelekram

    SvaraRadera
  3. Massor med grattis i efterskott vännen!! Hade inte en aning att du låg inne igen..=(

    Sist hörde jag att du var i Falkenberg!!! Måste va en enorm känsla när *dotra di* säger så fina ord!! Och vilken fin studsboll sen...=)

    Finns det något jag kan göra för dig??? Förutom att önska och hoppas på snar tillfriskning!?? =)

    All min kärlek!! Malin ♥♥♥

    SvaraRadera