fredag 29 juli 2011

Längtar hem...

Hej hej!

Jag fick en ny blodförgiftning natten till söndagen tyvärr... Hann bli riktigt dålig denna gången, så de blev ambulans in i söndags morse... Så nu står jag på ny antibiotika kur. Idag befinner jag mig i Jönköping för att kolla upp så det inte har satt sig några bakterier på mina hjärtklaffar. Fattar faen inte varför de hela tiden strular så! Är super noga med hygien osv med porten. Jäkla kropp!
Jag hoppas att jag kan få komma hem idag från sjukhuset, så jag får vara hemma med min kära familj! Egentligen skulle min port behövas bytas men jag har tyvärr inga kärl kvar så jag håller tummarna att de går att få bort bakterierna med en förmodligen lång antibiotika kur. Annars vet jag inte vad som händer...! Måste ju ha en infart för att överleva...
Jag misstänker att min PEG på magen kan vara orsaken denna gången för den varar sig och luktar lik (riktigt snuskigt äckligt!) men så brukar det vara nu när de är rötmånad.

Idag är Tyra och Stefan nere i Varberg och hämtar Joel. (det är Stefans 3:e son) Han ska hälsa på oss i några dagar så de hade varit kul att kunna vara hemma och träffa honom.
Imorgon är det "bolmen" dagen så om jag är hyfsat pigg ska vi försöka åka en sväng på de. Tydligen ska de vara "bak-lucke" loppis i dannäs så vi tänkte se om vi kunde sälja av lite kläder och leksaker. Så har ni vägarna förbi så hälsa på. Tror de skulle vara vid kyrkan i dannäs. Annars så händer det en massa roliga saker runt sjön så vi lär väl åka en sväng runt den efteråt. Tror min kompis Malin ska ha lite barn aktiviteter i sunnaryd vid Sunnaryds smak och design så där måste vi stanna! Om inte annat för att fika och äta glass ( det är en helt underbar liten mysig affär!) Vi får bara hoppas att vädret bjuder på lite sol så kommer det säkert bli en helt underbar dag!

Jag hoppas verkligen att jag får komma hem, även om jag inte är riktigt "frisk" än så är det ändå mycket skönare att vara hemma än att ligga inne...!
Hade lite oflyt när jag kom in i söndags så jag hamnade inte på min vanliga avdelning pga platsbrist. Jag fattar inte endel läkare alltså, det finns ett papper som ska följas när jag kommer in men endel struntar fullständigt i detta och "tror" sig veta vad som är bäst för mig... Fast det bara fördröjer och sabbar en massa! För första gången på alla dessa år jag varit sjuk så bråkade jag med personalen på den nya avdelningen där jag hamnade. Så trist! För jag vet ju precis vad som ska göras när jag blir sjuk, vilka prover som ska tas och hur det ska göras. Men den sköterskan vägrade lyssna... Jag var så jävla arg rent ut sagt! Berättade detta för min läkare sen på måndagen så jag misstänker att både den läkaren och sjuksköterskan fick en ordentlig tillsägelse. Med all rätt!

Nu ska jag strax in på undersökning så jag önskar er alla en trevlig helg! (hoppas vi ses i krokarna kring bolmen!)

Puss och kram
Karin

6 kommentarer:

  1. Shit... Och här sitter jag med en virusinfektion i halsen och känner mig ynklig. Tänker på dig och hoppas att du får komma hem!

    SvaraRadera
  2. Skit också, hoppas du blir bättre fortfort och kan du inte ha en kopia med dig om du måste åka in fler gånger och lämna över så det inte blir så där struligt?
    Håller tummarna för dig, Kramar Agneta

    SvaraRadera
  3. Hej käraste Karin!!

    Ser att det fortfarande berg och dalbana för din del.....=(
    Säg till om det är ngt jag kan göra för dig!? Vore himla skojsigt att åka till din vän Malin nån dag och hennes butik, du & jag!! =)

    Annars är det jobb som gäller för min del 7-16 varje dag och ingen semester. Har gått rätt bra, då vädret inte har varit ngt att hurra för ändå.

    Tänker på dig allt som oftast och hoppas att de där jä... propparna och blodförgiftningarna kunde dra dit pepparn växer!! =)

    Hejjar på dig...det vet du!! Kram i massor Malin <3

    SvaraRadera
  4. Hur går det med dig?

    Tänker på dig och ber...

    SvaraRadera
  5. Är det någon som vet hur det är med Karin?

    SvaraRadera
  6. skickar styrkekramar!!

    SvaraRadera