lördag 9 juli 2011

Håll tummarna!

Hej hej!

Idag ska jag trotsa all smärta och feber, för idag ska jag bli fadder till min underbart söta brorsdotter. Hon ska döpas till Elin, Inga, Elise Nilsson. Och jag ska vara med, vägrar missa de bara för att min kropp strejkar...

Denna veckan har varit rörig som ni kanske förstått. Detta har hänt i stora drag;
Kom in förra fredagen med symptom på blodförgiftning, som tur var visade inget av proverna på någon förgiftning så jätte bra nyheter!
Men i tisdags började mitt bäcken och mina ben göra förskräckligt ont och de svullnade upp. Så nu är jag röntgad och undersökt. Tyvärr kan de inte se några större fel men de misstänker att proppen som finns i min vena cava (en stor ven i magen som bland annat försörjer benen med blod) har rört på sig eller byggt på sig så flödet till benen har förändrats. Så numera har jag svårt att gå på mina ben, de blir blåa och fötterna är svullna. Och så har jag en enorm smärta i bäcken och ben. Inget kul alls! Så därför ska jag till Malmö på tisdag och träffa några av Sveriges bästa kirurger inom propp-bort tagningar. Så då får ni gärna hålla tummarna också!

Så mitt humör är inte det bästa för det känns som jag hela tiden blir sämre och sämre, kroppen är verkligen sliten! Men jag kommer inte ge upp även om allt känns totalt hopplöst just nu...!

Puss och Kram
Karin

5 kommentarer:

  1. Bra jobbat Karin!Sänder dig massor av energi så du håller ut hela dagen...

    Så underbart goé hon ser ut lilla Tyra..

    Styrke kramar <3
    wivi

    SvaraRadera
  2. Urkraften hos dig försätter BERG!
    Grattis till det lilla barnet som får dig till fadder!
    Kram med kärlek!
    Lena

    SvaraRadera
  3. Din kamp som du berättar om idin blogg ger mig hopp i min situation. Kan du kämopa så kan jag oxå! Kanske ingen tröst men ville bara säga det. Hoppas dagenblir bra!

    Ber för dig och för läkarna i Malmö. Att de ska få vishet att hjälpa dig!

    Många kramar

    SvaraRadera
  4. Hoppas ni fick en mysig och förhoppningsvis en smärtfridag. Jag önskar dig all lycka och med ett bra besked i Malmö, önskar önskar att allt löser sig nuuuuuuuuu.

    Kram Madde i skaraborg.

    SvaraRadera
  5. Söta goa Karin, hoppas du och familjen hade en bra fadderdag!! Roligt att få äran att vara fadder...! Jag förstår familjens val, vem skulle passa bättre? Håller tummarna på tisdag att du ska få positiva besked nu!! Så bedårande lilla Tyra ääääär!!!!! Skönt att höra att du inte ge upp, fast det hade jag ej trott att du ska göra. Du är min förebild min superkvinna. Du äger!! Ett skepp kommer lastat med massor av hållna tummar från reftele...

    SvaraRadera