lördag 2 juli 2011

Fy faen va livet känns orättvist ibland. Eller förtillfället just nu ganska ofta eller iaf ständigt i skuggan av mig... För skuggan kommer man aldrig ifrån, livet kommer man inte heller ifrån. Just nu är de ganska tungt, allt är tungt. Känns som om sjukdomen vinner mark hela tiden, förstör och förgör både min kropp och förpestar för min omgivning. Blir som en svag men genomträngande svett lukt som ingen vill bära eller komma för nära, skulle någon dock göra detta så rynkas näsan och människan skyndar hastigt därifrån...

Jag vill bli fri. Få leva fritt. Mitt liv just nu är som ett fängelse. Jag åker mellan sluten anstalt och öppen anstalt. De enda sociala liv jag har som jag träffar är min familj, mina föräldrar och mina sjuksköterskor/undersköterskor. Vänner och annat socialt existerar inte i mitt liv för om jag bestämmer något så avbokas eller ombokas de för att sedan avbokas för att min jävla skit sjukdom bestämmer och sätter regler som omöjliggör allt som JAG skulle tycka om.
Min sjukdom gör mitt liv till ett helvete. Dra åt helvete jävla skit sjukdom.

Jag orkar inte mer...

Karin

Skickat från min iPhone

5 kommentarer:

  1. I bland är livet en massa ??????????????
    Varför kan inte denna sjukdom lämna din kropp och låta dig få va FRISK ?
    Jag sänder dig massa styrke kramar.
    Madde i V-götaland (Skaraborg).

    SvaraRadera
  2. Jaaa, jag inbillar mig att jag förstår dig, det måste vara ett elände. Men när det är så där nere i botten så ändrar sig och då kan det förhoppningsvis i alla fall inte bli sämre.....nu får läkarna försöka laga dig!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Älskade Karin,det är fruktansvärt för dig! Inte konstigt alls att du faller ner i bland. Du är suverän kära du...du hanterar din sjukdom på ett fantastiskt sätt som ej många andra skulle orka. Snälla, snälla kämpa vidare...snart måste vindarna vända! Ett skepp kommer lastat med beundran av dej....kramelekram

    SvaraRadera
  4. Livet är förmodligen det mest jäkliga vi får gå igenom, livet är också det mest underbara himmelska. Lyckliga dagar ÄR få, för det mesta. Du måste vara den mest starka ändå! Din kraft och glöd skär igenom , din kraft och din urstyrka klarar detta ORÄTTVISA. Du är gjord av granit och stål !Dina tankar är så starka och friska!
    Alla mina hjärtan till dig och de dina!
    Lena

    SvaraRadera
  5. Förstår hur du tänker och känner. Jag har inte din sjukdom men kämpar på andra områden.

    Tänker på dig! Ber om läkedom och om kraft och styrka till Dig och Dina nära och kära!!

    SvaraRadera