onsdag 17 november 2010

Förkylt

Hej på Er!

Läget hemma är förkylt...
Tyra hostar och har en näsa som niagra fallen, de forsar snor!
Oscar hostar!
Philip har ont i halsen!
Stefan är super snorig och snarkar värre än ett tröskverk om nätterna!( bihålorna gör riktigt ont på honom me)
Jag har halsont, huvudvärk, lite snorig, lite hostig och feber! Hatar och inte ha ett riktigt immunförsvar...!
Så nu sover jag ännu mera, är helt knockad och bara fryser så fort jag inte har täcke på mej... Så trist!
Jag som ville fixa iordning vårat sovrum denna veckan...men men " de sakerna går väl ingenstans" som de hade sagt i norr!
De jag är lite avundsjuk på är att även om Stefan är grymt förkyld så orkar han ta tag i saker medans jag bara "-bläe, orkar inte! Måste lägga mej ner!" fast jag kanske varit uppe i 30min bara och han jobbat en hel dag med barn...! De är beundransvärt!
Hoppas förkylningen passerar snabbt, så jag orkar mer sen!

Idag fick jag ett super kul sms!! (tyvärr kan jag inte avslöja de här då jag inte frågat om de är ok) men ett STORT grattis!!! Lovar att berätta så fort jag vet att de är ok...

Funderar på om vi behöver ha något handlat förutom mjölk (så klart)Stefan är med sin jobbar kompis och tittar på bröllops lokalen där han ska ansvara för servering på lördag. Under tiden han gör de så tänkte jag och Tyra vara hos mina föräldrar i Reftele och bara bli lite bortskämda! ;) Känns lite trist att inte kunna vara själv med Tyra och mysa, men jag vågar inte de då jag behöver vila ofta om jag ska hålla hennes tempo medans hon bara behöver vila lite på dagen. Hon fullkomligt spritter av energi! Så härligt att se, men svårt att hålla jämna steg me! Men de är ju mysigt och vara hos mamma och pappa med i för sig!

Nu ska jag ta en snabb vila innan Tyra och maken kommer hem! (sen ska här eldas!!!)

Puss och Kram
Karin

1 kommentar:

  1. Jaha du Karin, vad kommer solstrålen Tyras energi ifrån? Har mina aningar haha! Åk du till Reftele och njut av lite föräldravård, det låter mysigt....Typiskt att ni ryker på förkylning och feber nu åxå. Vila dej och på med "Olle" ( det går bra med Stefan åxå), "raggisar" och duntäcke så du håller värmen....=). Det kommer nog en liten "Trollunge" och kryper upp hos sin mamma snart....Ett skepp kommer lastat med omtankar från Reftele

    SvaraRadera