måndag 8 november 2010

Allt och ingenting...

Börjar dagens inlägg med lite charm, Tyra är så härlig!
Har laddat ner lite roliga "appar" till min iphone som hon leker med på egen hand, hon pratar och sen upprepar de. Så nu är det mycket "Oh, my good!" och "Kanon!" Sen hör man bara ett super härligt skratt efteråt... Det är medicin för själen. Ska se om jag kan lägga in ett klipp på de...

På kvällarna har vi vår "ritual", Tyra och jag. Vi läser, gosar och tittar på YouTube... Vi pratar en massa också. Hon har bestämt att vi två ska gifta oss och vara mammor till "Pinkie Pie" (en rosa stor my little pony häst som kan prata, som hon fått av Thilde, Joels kusin) Den är favoriten just nu!
Men det är bara jag och hon som får mysa, inga andra får vara med. Jätte skönt och mysigt, en grej som passar utmärkt för mig just nu för min energi är noll. Orkar ingenting. Imorgon börjar med sjukgymnastik igen, vattengympa.Vi får se om de funkar eller om jag är för "svag" fortfarande... Men det hade varit härligt och känna att jag kan röra lite på mig och kanske bygga upp lite muskler på mina benknotor som sticker fram mer och mer...!
Väger bara precis över 50kg nu, så det är inte mycket att ta på längre. Det är ingen vacker syn i spegeln.

 

Var och klippte mig för någon vecka sedan, är super nöjd! Tack Emelie!
Kanske inte den snyggaste bilden jag lagt upp men hade ingen annan överförd till den datan jag sitter vid... Har lagt i lite ny färg med, tack för hjälpen Lisa! (det blev bättre efter några tvättar så nu syns den ljusa slingan mer)
Imorgon har jag varit hemma i 3veckor, helt otroligt! (peppar,peppar ta i trä!)
Men det är otroligt skönt iaf, även om jag inte är så pigg så är det underbart!
Helgen som gick var så otroligt härlig, vi hade inga planer utan tog de lugnt. I fredags kväll fick vi ett ryck och åkte ner och badade i det"nya" badhuset. Jätte mysigt och fint. Passar Tyras-ålder perfekt med ett större lek-land för de små och mig för vattnet var varmt och skönt! Vi sa de att vi ska försöka göra de till en ny vana och börja helgen därnere med medhavd kvällsmat och fredags bad. Är det någon som är sugen på att hänga med? Hör av Er i så fall!

Sen i Lördags var vi en sväng och hälsade på hos Svärfar och resten av släkten i Toftaholm. Mysigt och bara träffas lite. Vi var förbi Stefans mammas grav, där var fint och ljuset brann. Sen vilade vi...(mycket vila)
Och avslutade kvällen med en underbar middag...
Stefan har lånat "Solsidan"-boxen av en tjej i fotbollen (tack Hanna!) Shit, va bra! Vi låg dubbelvikta stundvis... Jag har helt missat detta när det sändes på tv, men jag garanterar att jag inte kommer missa säsong två! Helt underbar humor, kändes väldigt nytänkande. Till och med Oscar satt klistrad med oss framför tv:n.
Sen avslutades helgen med att vi firade min bror som fyllde år i söndags med god middag hemma hos mina föräldrar. Jag klarar att göra saker i korta sekvenser OM jag får vila sen... Så det är lite skalman över mig nu med mat-och-sov-klocka helt enkelt. Fixar max två-tre timmar utan vila. Detta begränsar ganska rejält. Men jag får ju vara hemma iaf, är glad över detta framsteg!
Nu kom maken och kröp ner så nu är det dax att runda av, skriver mer en annan dag...

Puss och Kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Du ser ju så glad ut på ögonen på bilden, det är fantastiskt och det är lika härligt att höra att du varit hemma så länge och verkligen kan göra saker. Sen att du måste vila, det är ju bara bra, det borde alla göra lite mer, tror jag. Ni gör ju många kul saker, men så klart förstår jag att det frestar på. Ta det lugnt och fint så att du återhämtar dig stadigt. Verkligen kul, jag blir så glad för din skull och för familjens och för lilla Tyras skull.
    Kramar Agneta

    SvaraRadera
  2. Så ursnygga bilder på er tjejer.....Din frilla ser fet-cool ut =). Hoppas innerligt att du får stanna hemma nu. Vila dej mycket och var rädd om dej.....Ett skepp kommer lastat med styrka från Reftele

    SvaraRadera
  3. Kul att hon gillade hästen. Kanske kommer lite mer flicksaker. Krya på dig och hoppas att det du får vara hemma länge nu. Kram Från Thildas mamma.

    SvaraRadera