onsdag 15 februari 2012

Sakta lunk...

Hej!

Ligger i min säng och vilar, hemtjänsten är här och städar. Känns inte riktigt bekväm med situationen än. En går runt här och städar och donar medans jag vilar...! Känner mig så otroligt lat i dessa sammanhangen...
Men hade jag nu lagt min lilla energi på städning hade jag varit totalt utslagen efteråt! Blev matt igår bara när Lisa, Melker, Sara och Livia var och hälsade på en stund. De svåra numera är dock att slappna av när jag vilar pga smärtan. Det värker i rygg och ben konstant. En riktig energi tjuv. Och en stor humör-tjuv!

Jag hade rätt ang sprutorna i låren. Låren är blåa och ömma. Så igår avslutades det hela efter att jag ringt och ifrågasatt smärtenheten...
Dagens bilder blir därför mina lår! Inget för beach 2012..!

Imorgon ska jag få lite extra dropp, fick jag lovat av min läkare igår. Så hoppas jag att de blir lite mer fart i kroppen. Har fått en annan smärtmedicin oxå som gör så de känns som jag har bomull i skallen och kroppen är seg men de är tydligen övergående. Annars så går allt sin gilla gång tycker jag. Har börjat sakta med sondnäringen, dock utan några förbättringar...

Stefan är stressad över gamla huset, vilket gör mig frustrerad. För jag har svårt att hjälpa till... Önskar jag kunde göra en massa under dagarna men orken tryter hela tiden. Jag bara är... Vilket i sin tur kan vara frustrerande för honom som har sååå mycket att göra. Det är inte lätt att hitta lagom nivån alltid.

Tyra har varit små krasslig med en massa hosta och snor. Men idag fick hon gå till dagis en stund iaf. De skulle grilla korv och göra pinn-bröd. Önskar vi i familjen skulle göra en sån riktig ute dag med pimpel fiske och grillning. Innan jag blev sjuk gjorde vi mycket sånt. Scout-andan släpper aldrig riktigt taget... Älskar vara ute i naturen. Med rätt kläder och väder! ;)

Puss och Kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Oj, Karin!
    Det såg inte vackert ut. Men de blir fina innan sommaren är här och du skall visa benen. ;)

    Vad skönt att hemtjänsten är där och hjälper till. Du skall inte ha dåligt samvete för att du inte gör något, det behövs nog mycket egen tid så du blir stark.
    Kramar från mig.

    SvaraRadera
  2. Fy vad hemskt ditt lår ser ut, men som sagt är det ju ett tag till de skall visas.. ;)

    Kan förstå hur det känns med att ha hemtjänsten städandes hos sig men verkligen bra när det behövs att de finns, och ni behöver det verkligen..

    Kram
    Mia

    SvaraRadera