måndag 2 januari 2012

Nytt år, nya möjligheter!

Hej hej!

Nytt år. 2012. Undrar vad detta år ska bjuda på..?

Slutet av 2011 firades på akuten i Värnamo, men för en gångs skull var de inte jag som var sjuklingen. Tyvärr var de Tyra-myra... Vi var hos goda vänner för att fira in de nya året men nästan direkt när vi kom så trillade Tyra från några ringar i taket och slog i bak huvudet rejält. Först så trodde vi inte de var så stor fara utan bara kylde de men när hon började vingla som om hon var full när hon gick då blev de åka av! Så upp till akuten för att kolla upp hennes lilla huvud. Men efter några timmars observation så fick vi lämna sjukhuset, lagom till att fira in de nya året. Men fy va jag blev rädd ett tag, gick inte känna igen Tyra. Hon var mammig och orkeslös och extremt trött... Hua! Men nu är hon sitt vanliga jag igen, energi till 1000! :) men fy sjutton va jag är glad att de är jag som är sjuk i vanliga fall och inte hon...! Som förälder är man väldigt liten och maktlös när sådant händer...

Jag har hållt mig pigg annars, har ju fortfarande penicillin sen förra sepsisen så de är skönt! Fast igår vart de inte många knop jag gjorde, även fast jag var spik nykter på nyår så var kroppen helt slut. Hade lite feber på eftermiddagen och kvällen men jag misstänker att de beror på för mycket stohej och för lite sömn...

Bilden är tagen på sjukhuset, Tyra fick låna en "liten" sjukhus skjorta (den var STOR) men den minsta de hade... Hon såg sååå söt ut, trots situationen.

Puss och Kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Vad sockersöt hon är som vanligt den lilla hönan. Tur att det gick bra med henne ialla fall. Hoppas ni har haft någolunda mysiga helger. Hoppas vi ses snart. Ha det nu jätte bra kramar i massor Beijan

    SvaraRadera
  2. Tur att Tyra inte slog sig allvarligt och nu hoppas jag att 2012 blir ditt år! Verkligen!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig innerligt allt det bästa 2012.
    Kram från Susanne, läsare utan egen blogg

    SvaraRadera