söndag 22 januari 2012

Från andra sidan glasrutan...

Idag har varit en tung dag...
Förmodligen mest psykiskt. En vacker dag ute misstänker jag. Maken och dottern har åkt pulka, sen har de haft kalas för maken. Han blir återigen 29år imorgon, så fr.o.m. i år blir jag äldre än han... Men min dag har bestått av att bara få tiden att gå. Inte tänka för då rinner tårarna i sakta strilar ner för mina fnasigt torra sjukhus kinder.
En gång. En gång har jag åkt pulka med Tyra. Och då har vi ändå haft två "svåra o bistra" vintrar (underbara enligt mig)
Faen rent ut sagt, jag missar för mycket... Alla de där gyllene tillfällena när man är familj. Allt det viktiga!
Jag har flera ggr under dessa dagarna tittat på bildspelet som jag fått av Daniel Johansson (www.dkj.se) som fotograferade oss för essence vitae projektet. Måste ta tag i de efter Stockholm. De ska skrivas lite "modell" papper och så ska jag välja ut en bild som vi får förstorad. Och en helt ljuvlig cd med en massa underbara kort på familjen! Ena stunden när jag tittar på korten så kommer tårarna, nästa så värms hjärtat och slår lite extra för min fina familj!
Jag har satt upp lite små mål för några månader framöver nu när jag haft all tid i världen till att fundera över livet som jag inte lever. Ett visst mål är att få uppleva en grej som har gett mig så många fina minnen. Enbart en helt egogrej. Men sånt kan kanske behövas med...! Men är bara i start groparna än så länge... Sen är de en annan sak som oxå är i startgroparna. Men den är absolut hemlig så om/när den blir av så blir informerade efteråt...tyvärr! ;)

Tid borde gå att spara, kapsla in samla och sen släppa ut lite när man behöver lite extra!
För just nu kunde jag kapsla in varenda minut...

Kram

7 kommentarer:

  1. Så söt hon är lilla hönan. Tänker på dig o håller alla tummar på att det ska gå vägen. Kramar i Massor Berit

    SvaraRadera
  2. Sara har berättat att bilderna ni tog blev fantastiskt fina. Så kul att ha dom och titta op när du saknar familjen. Lycka till på tisdag vännen min! Stora styrkekramar! /Johanna U

    SvaraRadera
  3. Har du pratat med någon kurator på sjukhuset någon gång? Det kanske kan hjälpa dig ibland när du kör fast i dina tankar och det känns som mörkast. Önskar dig all lycka till på tisdag. Kram

    SvaraRadera
  4. Tänker på dig och önskar dig lycka till imorgon Karin!!/ Kram Monica M

    SvaraRadera
  5. Hej älskade vän!! Mål är viktiga i livet..för att få oss att orka allihop!! Ska bli spännande att se vad du hittat på och tänker på....Vore verkligen kul att se bilderna med! OM du orkar vill och kan, så hör av dig så hämtar jag, kommer eller skjutsar dig någonstans. Eller så kan vi helt enkelt bara pyssla lite!! Var länge sedan...=) Största kramen min lilla kämpe!! Malin <3

    SvaraRadera
  6. Förstår att du behöver alla krafter du kan få när du ska göra det där jobbiga i Stockholm. Jag och Lena tänker på dig och sänder alla världens kramar från Kungälv /Erik Å

    SvaraRadera
  7. Hoppas det gått bra idag! Tänker på och ber för
    dig!

    SvaraRadera