måndag 1 februari 2010

livet leker...nästan!


Hej och god kväll!




Har inte skrivit på ett tag, tänkte det är dags för lite uppdatering.

Min läkare Kai är tillbaka efter att ha varit ledig i några dagar, så det är skönt.


Det känns skönt att tala om att veckan har varit lugn, inga dåliga nyheter eller plötsliga sjukdomar utan allt har varit lugnt och skönt! Mitt liv känns lättare att leva just nu, får inga plötsliga gråt attacker, har inte ont av att träffa folk, svarar oftast i telefonen när det ringer. Mår bättre hela jag.

Kämpar fortfarande med mina ben och bäcken. Benen mår inte bra, blir trött så snabbt när jag går. Min mamma hade varit och köpt lite kläder till mig i förra veckan men så kändes inte skjortan helt rätt så stefan fick skjutsa ner mig så jag själv fick kolla i affären, hittade en super snygg skjorta (som mamma tydligen också hade valt mellan) men så blev det lite billigare så jag köpte ett par chinos på rea:n utan att testa, vilket jag borde gjort så det blev en vända till och de var så hyggliga att jag fick byta dem även fast de var på rea, men denna gång hittade jag ett par jättesnygga jeans (är helt insnöad på jeans för tillfället) men var tvungen att testa dem denna gången iaf. Gud va jobbigt hela denna proceduren var, trodde jag stod i en bastu och provade byxorna. men de passade iaf. Så nöjd och helt sket slut vandrade tillbaka till bilen, denna vandring avslutas med trappor, svetten lackade i pannan och mina ben kändes som om de hade gjort ett rejält spinning pass... ;) Känner mig stolt att jag klarade hela strapatsen men oroad att jag inte blir bättre. Känner inte minsta förbättring i benen, tog upp detta med Kai idag, men han ansåg att det har nog att göra med att jag legat för mycket och musklerna fattas, men innan jag fick proppen så kändes inte benen så. Men hoppas att jag från och med nästa vecka ska kunna börja träna på motions cykel för att styrka benen.


Idag har jag fått post, ni vet sådan där snigel post men som man kan ta på! Tack, tack! ;) Jätte gulligt, ett vykort med krokus på från mi kompis mamma och ett brev men jätte fina kort uppe ifrån luleå från allas våran ida. Det är så gulligt med sådan post, blir lite mer personlig än e-mail ( nu menar jag inte att det är fel med det, men i vanliga fall kommer det ju mest räkningar på snigel posten ;) )


Några av mina underbara kompisar befinner sig just nu på andra sidan jordklotet, två i vietnam och fyra i thailand, de i thailand hade enligt ryktes vägar fått med sig vinterkräksjukan ner, blev så ledsen för deras skull när jag hörde de... tänk så många timmar på ett plan och vinterkräksjuka där det sprutar ur båda ändarna, fy så hemskt! Stackars er! hoppas att ni har det br annars och njuter för fullt! :) Kram på er allihopa!


Just nu är tyra hos mormor och morfar, pappa har första grus-träningen med fotbollen idag, fy vad jag INTE är avundsjuk! Har aldrig gillat grus säsongen, kallt, blött, och grus överallt!


Just nu testar jag alla möjliga grejer för att inte få blodförgiftning, så jag duschar varannan dag med "hibi-scrub" (sådant man duschar i innan operation) och jag blir tvingad att tvätta håret i det också...det sliter enormt på håret, tar både balsam och inpackning efter varje gång... men jag börjar få en synlig utväxt nu (håret ser nästan grått ut) kanske lite inbildning men det har en konstig nyans. Sen ska jag smörja insidan (!!!) av näsan med någon speciell salva, hoppass att allt detta hjälper nu...


Är super trött, har varit det hela dagen, stefan hämtade mig vid strax efter tio, sen gjorde vi lite ärenden, åt och gick och la oss en sväng, klockan var väl runt 12-snåret då, jag vaknade vid 16,30 igen...och då har tydligen stefan pratat med mig flera gånger, frågat mig hjälp och sagt åt mig att det är fika, så när jag väl steg upp var han ganska irriterad, och jag hade inte en aning varför, kommer inte ihåg att jag pratat med honom... inte så lyckat! förlåt älskling...!


Puss och Kram


Karin


17 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Sakta men säkert kommer krafterna tillbaka. Det går snabbare att riva än bygga upp, så som sagt en dag i taget och kraften i musklerna kommer tillbaka.
    Jeans är alltid fräscht, kul att du hittade en del.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Hej Hej Karin!
    Härligt att du har varit ute på lite shopping, även om det var en pärs. Hörde av mamma att de fått smaka din goda kaka igår. Kul och höra att du hade ork och baka lite oxå. Duktig tjej, blir så glad när du känner dig piggare. Vet att det är långt kvar att vandra, men ändå.
    Underbart kort på lillpluttan. Tänk att hon snart är 2år och mina killar blir 3år drygt en vecka innan Tyras födelsedag. Å så stora de blir på en gång.....
    Hoppas du får fortsätta att njuta hemma och att framstegen fortsätter. Lycka till på ons om vi inte hörs innan.
    Massa Kram till dig och familjen

    SvaraRadera
  3. Hej Karin. Har hamnat hos dig via en annan blogg och brukar kika in nu och då. Även om jag inte känner dig så berörs jag mycket av din berättelse om din sjukdom. Du är en riktig kämpe...:) och jag önskar dig snar bättring och hoppas du inte tar illa upp om jag lägger till mig som följare och kikar in ibland...
    Tjingeling
    Monica

    SvaraRadera
  4. Hej Karin!
    Du är en sann kämpe! Har vart inne ibland för att kolla hur du mår.
    Kul att du var ute en sväng idag! Piggar väll upp lite även om det var tufft för dig. Alltid kul med kläder så vad gör man inte för att få tag i dom..

    Jag vill härmed sända dig en härligt varm å go kram och hoppas om du blundar kan känna den.
    Jag hejar på dig karin..

    Mia

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!
    Det var kul att se dig i lördags även om du var trött. Hoppas att du kommer i väg till Stockholm. Jag sitter just nu o äter smågodis, inte en diabetiker så långt ögat når! Skit i att håret blir risigt, det kommer ju nytt hår! Skrubba på bara, Bejjan kanske har en mirakelkräm så du o håret blir sammetslent, vem vet. Kämpa på! Filippa hälsar.
    Många kramar
    Anita

    SvaraRadera
  6. hej hej på dig Karin,,,,
    härligt att livet leke..det var roligt att vi
    fick träffa dig i lördags..hoppas nu att din
    resa till stockholm blir av.härligt att du är ute och handla..
    loby..

    SvaraRadera
  7. Hej hopp!!

    Jippi!!!...va glad jag blev av att höra att du varit ute en sväng på stan och att du känner dig bättre till mods!! Blir sååå glad för Er skull!!! =)

    Schoppa på...i massor & parti.....det är du värd!!! Vad det gäller musklerna, så kommer de snabbt tillbaka när man väl sätter i gång!!! Hejja dig!! =)

    Stor varm kram Malin m fam

    SvaraRadera
  8. Hej!
    Jag vill skicka en STOR styrkekram till dig!
    Kram Linda

    SvaraRadera
  9. Tjena tjejen!
    Lite shopping piggar ju som sagt alltid upp, men också att få ligga i sängen nära Stefan är nog än bättre. Skönt var det nog att få komma ut i det underbara men liiite för kalla vintervädret i alla fall.
    Vi är några som undrar om du får ta emot besök, jag, Annika och Nettis vill gärna komma.
    Du kan väl höra av dig om du vill att vi ska komma.
    Bamse kramar från oss.
    Lagunen Nettan

    SvaraRadera
  10. Hej.
    Här sitter en som du inte känner men som kom in genom "Malin"s blogg. Jag blir så berörd av dej och dit liv och levene...du är en kämpe utav dess like och det är många där ute som skulle behöva din styrka att ta sej igenom dagen.
    Jag tänker på dej.
    Många kramar från ett vitt norrland.
    Britt-Inger

    SvaraRadera
  11. Blir så glad när jag läser att du har varit ute på stan, fått shoppa lite och får komma iväg ifrån sjukhuset en stund.
    Tänker på dig så mycket och jag vet att du är stark person och har enorm vilja, du är en helt underbar människa!!!
    Träffar dig gärna ngn dag om du orkar.
    Stora kramar Linda

    SvaraRadera
  12. Hej rara du!

    Hittade hit via Malin och blev så berörd av ditt öde. Har läst igenom flera av dina inlägg och känner med dig. Hoppas att du får all den hjälp som finns och får börja må bra igen.

    Sänder dig varmaste styrkekramen

    Viveka

    SvaraRadera
  13. Hej sötaste KArin !
    Har skickat en utmärkelse på min blogg Karin till dig Jag tycker din blogg är en guldblogg. Du berör oss alla som läser så himla mycket. Går in för att läsa varje dag. Håller alla mina tummar för dig Karin ....Du är bäst. Maila mig gärna på helenkardebratt@hotmail.com så ska jag skicka dig en inbjudan till min blogg......

    SvaraRadera
  14. Många kramar och tankar till er. Vilken udnerbar blogg du har.. Styrka och kraft till er!!

    MVH/ Marielle

    SvaraRadera
  15. Hej Karin!
    Skönt att höra att du återfått endel av ditt hoppfulla humör de sista dagarna. Har tänkt på dig och undrat över hur det gick i Sthlm.
    Nu är vi hemma igen efter en lång flygresa över Dubai hem. Vi har haft det kanonbra på alla vis! Fina hotell, varmt och soligt och roligt :) Tack för att du skickade sms:et till Mattias, jag har sjabblat till det så jag behövde min PUK-kod så jag var utan mobil under hela tiden. Jag ringer dig sen. Stor bamsekram

    SvaraRadera
  16. Skickar en hälsning till dig. Tänker på dig.
    Kram

    SvaraRadera
  17. Hej lilla Karin!
    Fick just berättat för mig om din blogg. Du lilla tjej med förmågan att lyssna! Lilla, stora Karin tänker på dig och de dina.Önskar dig allt det goda jag kan.
    Kram och Kram, Lena på Hajen

    SvaraRadera