måndag 22 februari 2010

vill hem...


God kväll!


Jag är kvar i linköping, har gjort en massa ultraljud på buk, ben och hjärta. Ögonen är uppkollade igen, ingen svamp, hjärtat utan fara(vet dock ej varför det finns blåsljud)

Proppen i magen vet jag inte så mycket om, bara att jag har ont. Har fått en pump idag som konternueligt ger mig något som verkar som smärtstillande. Vet inte om de funkar men vi får se, allting är bättre än morfin sprutor!

Testar någon ny medicin också, men än så länge utan resultat...


Är så jäkla trött på att vara sjuk, jag orkar inte ens gå bort från det här jäkla sjukhuset till ronald macdonalds huset( kallas from nu rm-huset) och prata lite med annika eller bara ta det lugnt och fördriva några timmar, är fast här känns det som!

Saknar min familj något enormt fast de åkte hem igår, känns som en evighet. De blir inte lika tydligt när de är här att jag är sjuk och faktiskt måste vara här. Ibland känns det som om man bara vill skita i allt och åka hem. För där finns alla dem jag bryr mig om. Vet inte riktigt vad jag ska hitta på för att må bättre, önskar att jag kunde röra mig mer, men mina ben funkar inte. Trodde jag skulle svimma av halvvägs bort till rm-huset i torsdags (enda gången jag gick dit) stefan har fått skjutsa mig fram och tillbaka, det är väl ca 500 m det rör sig om, men de kunde lika väl vara 5mil känns det som...

Så summa kardemumma, livet är ganska tråkigt för att inte säga förjävligt just nu och jag vill hem.


Puss och Kram

Karin

6 kommentarer:

  1. Hej Karin!
    Hoppas på den nya medicinen, så bra att det inte finns någon svamp nu.
    Förstår att du är trött på att vara sjuk, du har ju varit det så länge. Vet inte vad jag skall säga.... men jag tänker på dig och hoppas att det löser sig NU, fort som bara den.
    Många kramar från din blogg vän

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!
    Jag håller tummarna för den nya medicinen. Hoppas så att du blir bättre. Skönt att du fick lite besök. Här i byn drunkar vi snart i snö. Det var kul i början, nu kan det kvitta! Tänker på dig o de dina.
    Varmaste kramar
    Anita

    SvaraRadera
  3. Du är i minatankar bruden!! Kämpa på, jag tror du är nära ett genombrott snart!! Det är ok att ha piss dagar då allt känns blä, gråt, skriva av dig, försök få ut allt!! Och viktigast, när du gjort detta så ta nya tag!!! Du har en massa nära och kära och andra som har dig i tankarna!! Du är stark och det vet du innerst inne, detta kommer att gå vägen!! :-)
    kram

    SvaraRadera
  4. P.S
    vilket fint kort!! :-)
    kram igen från mig och USA

    SvaraRadera
  5. Vad fina ni var den dagen!!varma minnen är härligt att ha!!
    Har du provat med kryckor eller(tant varning)rullartor med en sits på som du kan vila..i din sits är alla hjälpmedel tillåtna bara det underlättar för dig.....massor av energi sänder jag till dig,,
    Varma tankar och kramar =0)

    SvaraRadera
  6. Hej Karin! Åh, vad jag lider med dej!! Så jobbigt det måste vara för dej o vara så trött hela tiden, det begränsar ju så mycket! Skönt med hjärtat iaf... Tänker på dej varje dag. Hoppas på en vår snart med sol o snödroppar o kanske kan det hjälpa dej att få tillbaka lite krafter och livsglädje. Kram Matilda

    SvaraRadera