tisdag 23 februari 2010

hej hej!



Hej!





Har haft de jobbigt idag med humöret, saknar familjen och hemmet...


Andreas var här idag, vi ska försöka fasa ut morfinet nu, får annat smärtstillande istället...tror att jag kan känns mig lite konstig, typ abstinens. Men det är bara att bita ihop!





Har bokat rum på Rm-huset från fredag till måndag, det blir kul!


på fredag kommer sara och lisa upp och med sig har de tyra, och då har jag fixat så jag får sova där den natten, sen på lördagen kommer min mamma och pappa upp och "tar över" tyra och stannar några dagar. längtar så!


det blir kul med "tjej kväll", vi träffas ju inte så ofta längre. Så gulliga att de vill komma upp! :)


Skönt för Stefan att få en helg utan barn så han kan känna att han får lite gjort! (han ogillar oredan som råder hemma i fröakärr)





Har varit "ute" och vandrat i korridorerna på sjukhuset nu en stund, men jag får hjärtklappning och svettningar och benen stumnar så snabbt. Funderar på att be och få en rullator så kan jag sätta mig och pausa på vägen om jag ska gå till rm-huset. (herregud jag lovar jag är inte 89!!)


Andreas tycker inte att jag ska ta ut mig för mycket pga att jag har infektion i kroppen men då kan jag ju inte röra på mig alls...


Jag bad sköterskan kolla mitt kalium värde, känns som om de vore lågt. Blir ju lätt så när jag inte får i mig någon näring utan bara vateen med socker. Ingen diet att rekommendera! :(


Andreas sa idag att jag måste ha två blododlingar som visar att jag inte har något som växer i blodet, så minst två veckor till här uppe och kanske att jag inte får någon port innan dess heller tyvärr...de är surt! Känner ju att energin inte är på topp!





Söker på nätet efter fonder, eller stiftelser som kan bidra ekonomiskt till sjukvårdskostnader och "löne bortfall" men det är ju en hel djungel med olika ansöknings kriterier och datum och intyg hit och dit... Önskar att jag kunde skrapa fram 50 tusen i 25år på triss eller nåt, de hade iaf varit ett problem mindre!





Tänk, nästa vecka blir Tyra 2år, helt otroligt vad tiden går...undrar om allt detta som pågår kommer påverka tösen när hon blir större? hur våran relation ser ut? om hon blir "pappas" flicka..? hoppas att hon och jag får samma relation som jag och min mamma, vi kan prata om allt och ingenting och har vi inte pratat minst en gång om dagen så blir jag orolig att något har hänt!

Kortet idag är på mig och min pappa tagit på bröllopet! (vi är ganska lika där)



Puss och Kram
Karin

10 kommentarer:

  1. Hej! "Tittar till dej" lite då och då och jag kan tänka mej att det är kämpigt att vara hemifrån. Jag har legat inlagd några gånger efter operation och då har jag tjatat mej hem efter 2 dagar (inte att rekomendera) Det här kanske är lättare sagt än gjort men sug in de goda stunderna och kämpa dess emellan åh va tusan en rullator måste va gott att ha när krafterna tryter eller ett "U bord" (tror att det heter så, men det finns ju inget att sitta och vila på när man har en sån.
    Krya på dej så ses vi på bloggen snart igen : )

    SvaraRadera
  2. Hej igen!!
    det gör mig lite ilsk att du inte blivit informerad om sådant..man ska inte behöva lägga energin på de..det är därför det finns en kurator i ett team som du nu tillhör!!! Inom kommunen du tillhör ska det finnas fonder man kan söka till..fonder som sällan någon känner till ,,men tyvärr vet jag inte vem du ska kontakta men de vet dom nog i växeln...eller ge mig någon dag kan jag höra mig för...
    Glöm inte att choklad gör dig gott
    kramen på dig

    SvaraRadera
  3. Hej Karin ! Så glad jag är för din skull att du kan se fram emot helgen med dina vänner och familj. Det stärker ju. Jag läser din blogg och beundrar dej och din underbara familj. Jag är förbannad för att livet är så hårt för er. Om jag kunde omvandlar ilskan till styrka och skicka det till dej, kära du så skulle det kännas bättre. För mej är du verklighetens pippi långstrump. Så stark och modig. kramelekram från mia carlsson

    SvaraRadera
  4. Hej igen! Jag kommer att skicka dej en trisslott. Vi hoppas på tur! 50 000 i 25 år blir jätte-bra, eller hur? =)

    SvaraRadera
  5. Karin,
    Det var trevligt att få träffa dej igår. Önskar det varit under andra omständligheter...
    Gillar verkligen din blogg, den är personlig och nära. Kanske kan min blogg inspirera dej lite i ditt skapande. :)
    Hoppas vi träffas igen! Var rädd om dej.
    Ninna

    SvaraRadera
  6. Hej!
    Det är så kul var gång du skrivit något.
    Det är jobbigt att vara på sjukhus när man inte själv vill det. Men, ibland måste det till. Hoppas nu att läkarna lyckas rå på eländet ett steg i taget!
    Ha det så bra det går!
    Agneta!

    SvaraRadera
  7. Hej gullefina!!

    Va glad jag blir att du fått sällskap *däruppe*!! KOmmer gärna oxå upp snart....måste dock planera lite *uppehälle* av Kalle osv. En tjej som inte kan lämna kommentarer på din sida ( varför vet jag inte) vill att jag förmedlar nedanstående text till dig!! :

    *Av erfarenhet ska du prata med sjukhusets kuratorer, dom SKA hjälpa dig med ersättning. Detta är en djungel av letande som tar på krafterna
    och det är inte din uppgift att bli slut och trött pga av det...

    Du kan även kolla upp med närstående peng från försäkringskassan till din man eller till någon annan anhörig.
    Jag vet att det finns restrektioner för att man typ ska vara princip döende för att få denna ersättning, med det stämmer INTE.
    Om läkaren anser att det finns skäl för att din man eller någon annan anhörig att vara med dig en tid, kan du få denna ersättning,
    typ när du ligger på sjukhuset eller är hemma kan din man få sjukersättningsgrundande inkomst.
    Läkaren måste då skriva en fördjupad medicinskt underlag som man biffogar till försäkringskassan när man anmäler för denna ersättning.
    Man kan alltid prova, det är ju ingen som talar om för en, att det faktiskt finns att tillgå.*

    Så skriver hon!! Synd bara att man ska behöva *känna sig frisk* för att orka ta reda på sådant här!!!!! =(

    Puss på dig!!! Ha en underbar helg med dina vänner!!! =)

    Kramar i massor Malin

    SvaraRadera
  8. Hej Karin hoppas du haft en skön helg med vänner och dotter och en underbar mamma och pappa, vi tänker på, håller tummarna för att du ska få vinna lite penga på triss lotten.
    kram AnnaG(din mammas gamla jobba kompis i Reftele)

    SvaraRadera
  9. Hej Karin!
    Tänker på dig.
    Kram från bloggvännen

    SvaraRadera
  10. Hej "Pippi" Hoppas du har haft en bra helg med dej å de dina. Trissen är på väg, hoppas på tur. Håller alla tummar jag kan =).Kramelekram

    SvaraRadera