måndag 4 april 2011

Jag fick en kommentar...

Hej hej!

Såg precis att jag hade fått en ny kommentar på dröm-insamlings inlägget;

" Anonym sa...
Jag måste bara fråga? Blev du lyckligare av att resa? Håller med Anonym att ni kunde sparat själva...Jag blir i och för sig oxå berörd av att läsa dina inlägg och tycker hemskt synd om dig och din familj, men att fly problemen hjälper oftast inte! Jag tror att det hade känts betydligt bättre för alla er om ni hade vetat att ni själva hade sparat ihop pengar till den resan. Vad jag förstår av dina inlägg så är du fortfarande lika sjuk. Jag hoppas verkligen någon läkare finner en diagnos och hjälp för dig så du blir bättre.

2 APRIL 2011 16:39 "

Jag brukar inte svara på kommentarerna, fast jag läser dem alla! 
Iaf tänkte jag försöka förklara för denna "anonyma" skrivare.
Jag vet inte om jag blir lyckligare av att resa, då resan ej är genomförd än...den är bokad och vi lyfter mot Mallorca den 6:e maj. Jag HOPPAS och TROR att jag kommer vara lycklig både innan och efter. Jag hade varit själa glad om vi hade haft möjligheten att kunna resa för våra "egna sparade pengar". Men idagens samhälle så lever man inget ekonomiskt rikt liv om man har blivit "förtids pensionär" av försäkringskassan. Jag har 65procent av den lön jag hade innan jag blev sjuk. De få sparade pengar som fanns när jag blev sjuk har gått åt under de snart 4år jag varit sjuk. Nog om min/vår ekonomi. Frågan/påståendet att man inte kan fly sina problem är jag VÄL medveten om. Jag kommer ha med mig ca 15kg med läkemedel och sjukvårdsartiklar för en vecka på Mallorca. Vi flyr inte min sjukdom utan vi får en chans att umgås med varandra i familjen utan sjukhus, besök hos läkare och allt annat som tillkommer när man är svårt sjuk.
Jag är EVIGT tacksam till alla Er som skänkt en slant för att göra detta möjligt för mej och min familj. Du anonyma skrivare får jätte gärna maila ditt telefon nr så kan jag mer ingående beskriva hur mitt liv ser ut... Då kanske du förstår varför det är en dröm-insamling...

För övrigt mår jag riktigt dåligt just nu. Har magsmärtor som får mig att gråta stundvis och har sedan i fredags lunch legat i fosterställning med extremt stora doser morfin så vi får se hur det blir med Stockholm och undersökningarna där... Är så besviken på livet just nu! (det var blodförgiftning i hela blodet)

Puss och Kram
Karin

26 kommentarer:

  1. Vad ledsen man blir av att läsa att du fått en sådan kommentar :-(
    Att få komma hemifrån är alla väl förunnat och med tanke på din sjukdom så måste det vara en lisa för själen att få komma bort och kunna rikta tankarna mot något annat en stund..
    Vi har inte heller råd att åka på resa, sist jag var på charter var -91, men jag är inte avis på dig utan tycker du är mer värd det än mig, jag är ju frisk och kan jobba heltid och det är ju värt mycket.. Och så jag är övertygad att jag med kan ta mig på resa en dag..

    Ha det nu så himla bra, ja så bra du kan..

    Kram Mia

    SvaraRadera
  2. Hej igen

    Du skriver::
    Vi flyr inte min sjukdom utan vi får en chans att umgås med varandra i familjen utan sjukhus, besök hos läkare och allt annat som tillkommer när man är svårt sjuk.

    Ni kan väl umgås utan sjukhus, besök hos läkare utan att åka till annat land?????

    Ta en vecka och umgås bara!!!!
    Kan man inte det så förstår jag inte hur man kan göra det på en semester?
    Du mår väl lika dåligt och är lika sjuk vart du än befinner dig.
    Vad beträffar pengar kan jag förstå att det inte finns så mycket över men kanske kan man prioritera....
    Jag förstår oxå att du är väldigt sjuk och mår väldigt dåligt, men gör du inte det vart du än befinner dig?
    Jag skulle tro efter att läst din blogg att du inte blir hjälpt av att resa bort....att det bara är något du väldigt gärna vill oavsett om du varit sjuk eller inte.
    Men hoppas du blir bättre snart

    SvaraRadera
  3. Men snälla anomyn ge dig nu!
    Sluta läsa denna underbara tjejs blogg och lägg din negativa energi på nåt annat!

    Till Karin,
    jag följer din blogg efter att ha råkat komma in på din sida när jag googlade på min doktor. Jag känner dig inte men blev så berörd av ditt öde och jag tycker att du är fantastisk som orkar kämpa så som du gör. Du är väl värd någonting extra att se fram emot, om det sen är en kväll i Varberg eller Mallorca det är helt upp till dig och det är jag helt övertygad om att de som gett bidrag till er resa håller med om. Jag håller alla tummar jag kan att resan blir bra och att ni kommer iväg ok. Stor stor kram

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Hoppas du kommer iväg till Sthlm och att det blir lite bättre. Och jag hoppas verkligen att ni får det underbart på er resa.
    Agneta kramar

    SvaraRadera
  5. Hejsan!
    Jag blir så upprörd när jag läser den anonymas kommentarer.
    Måste ha nått fel i huvudet, som över huvudtaget kan skriva något sådant till dej.
    Själv har jag en svårt sjuk dotter, som startade en blogg, för att skriva om sin sjukdom.
    Tyvärr skrev där också nån anonym en väldigt kränkande kommentar.
    Frågade när hon skulle dö...hur länge till lever du?
    Flickan är 18 år.
    Nog om det, jag har skänkt en slant till dej och din familj.
    Min största önskan är att ni ska få åka och bara vara.
    Kramar Åsa

    SvaraRadera
  6. Till anonym (09.59)

    Kollade precis igenom min mail för att se om du skickat ditt telefon nr.
    Men jag antar att du inte hunnit skriva det än eller helt enkelt glömt de...
    För du vågar väl stå för det du skriver? Eller känns det skönt att gömma sig bakom anonymiteten? Jag skulle bli jätte glad om du tog kontakt så kunde du få "proa" på att leva mitt liv i några dagar...som bonus får jag ju sällskap! 

    Jag har funderat lite på dina kommentarer, om du tycker att det är sååå hemskt att en massa snälla människor har hjälp mig att uppfylla en dröm, varför läser du min blogg? De torde bara vara en blogg som gör dig upprörd så varför fortsätter du att läsa när du stör dig så uppenbart på mig och min familjs liv?

    Puss och Kram
    Karin

    SvaraRadera
  7. Karin, ignorera allt negativt.
    Du behöver INTE det just nu.
    We love you.

    SvaraRadera
  8. Hejsan Karin!!
    Bli bara så förbannad på att det finns endel människor som inte kan förstå er situation!! Förstår fullständigt att ni ser framemot er resa som ni verkligen behöver!!! Avstånd från sjukhus & vardagslivet, det stärker kan jag lova & det är ju det du/ni behöver: styrka !!! Karin, jag ber för dig & hoppas innerligt att du en dag ska bli "frisk förklarad" , så att du kan får leva ett smärtfritt liv!!
    Skickar en massa styrke kramar till dig & din familj!!
    Ha nu en underbar semester!!
    Många kramar din BB-"kompis" Minna Segerberg

    SvaraRadera
  9. Hej Karin!
    Blir så jäkla förbannad på folk som bara ska tro och veta allt som de inte vet. fattar inte hur denne person kan skriva så till dig, varför bry sig om hon stör sig.

    Önkar dig all lycka och hoppas att ni får en helt underbar semester.

    Tusen kramar

    carro ÅS

    SvaraRadera
  10. Har en vän som befinner sig i en situation som liknar din, även om ni har helt olika diagnoser. (Eller brist på diagnoser.) Jag vet att hon hade tagit chansen att resa om hon hade haft chansen. Lika väl vet jag att hon efter 10 års sjukdom inte har ett korvöre att spendera på någonting mer än de (icke subventionerade) hjälpmedel hon behöver för att (o)leva ett (o)hyfsat (o)normalt (o)liv.

    Se till att åka iväg, få lite sol, värme och ett rejält break från vardagen - även om det är med ett halvt ton mediciner. Miljöombyten ska inte underskattas.

    Wish you all the best!

    SvaraRadera
  11. Hej Karin
    Inga är mer värda än ni att få komma iväg på er resa! Blir både ledsna & upprörda när vi ser att det finns människor som är så kalla & elaka som anonym (09.59)
    Håller alla tummar vi har att du snart mår bättre & att ni kommer iväg till Mallis :o)
    Kramar Erik, Emma o Elin

    SvaraRadera
  12. All styrka i världen till dej Karin! Verkar som "anonym" inte fattar att ni behöver ha denna styrkeresan allihopa. Handlar ju trots allt inte bara om din psykiska hälsa, utan hela familjen. Handlar ju inte heller om att fly, utan att få lite extra energi för att orka allt hemma i vardagen. För visst är det så: alla behöver vi ibland komma bort från vardagen, spelar ingen roll om vi är sjuka eller ej. Men nån gång behöver man bara få ett brejk från allt som hör vardagen till.. Jag önskar verkligen att ni kommer iväg!! Kram

    SvaraRadera
  13. Hej Karin!
    till anonym vill jag bara ställa en fråga! Hur tycker du att de ska "prioritera" när pengarna knappt räcker till det nödvändigaste det du förmodligen kallar ett normalt liv för dig, fy skäms på dig. är du så negativt inställd tycker jag att du enbart ska hålla .......

    Goa Karin hoppas att du snart känner dig bättre och att er resa blir alldeles alldeles underbar.
    Annette Ek

    SvaraRadera
  14. Hej Karin

    Jag hoppas verkligen att du och familjen kommer iväg på er resa till Mallorca, det finns inget som laddar batterierna så mycket som massor av sol, värme och att bara får vara utan en massa av hemmets måsten!

    Jag tänkte att jag inte skulle ge den lilla missunnsamma "anonyma" mer uppmärksamhet men..
    -Att känna empati för någon annan kanske vore något som du borde lära dig & det är en bra mycket trevligare och uppsattad egenskap än den avundsjuka du uttrycker.

    Kram Katarina

    SvaraRadera
  15. Det är klart att man blir lyckligare av att resa iväg. Komma bort från er vardag och få hämta lite positiva minnen för framtiden.
    Vi som skänkt en slant för att ni ska komma iväg, gör inget annat än att hoppas på att er resa ska bli av.
    Karin, du är guld värd och kan ni få känna på någon slags normalliv så gör vi inget annat än
    att unna dig det!
    Du anonym som har så konstiga värderingar - du måste vara en väldigt bitter människa. Du verkar saknar empati totalt!
    Karin, fortsätt kämpa! We love you! Kram Limpan

    SvaraRadera
  16. Hej Karin
    Spontant känner jag att du kanske i fortsättningen bara ska lägga energi på att svara någon som bryr sig om dig?! Det är så lätt att lägga energi på dumma människor som inte förstår ett enda dugg hur livet kan te sig när man är sjuk. Ingen kan nog egentligen förstå men vi är väldigt många som bryr sig! "Anonym" hade förmodligen ett behov att "spy" ur sig något som gorde riktigt ont....fy fan vilken idiot. Tänk på att vi är många många som ser fram emot att du ska få resa och hoppas hoppas att de ska komma på något som får dig frisk. KRAM Elisabeth

    SvaraRadera
  17. Ge inte anonym mer uppmärksamhet, bittra mäniskor finns det för många!

    Ett miljöombyte gör dig inte friskare, men det blir nya intryck för hela familjen och något att glädjas åt tillsammans! Önskar er lycka till! Kram!

    SvaraRadera
  18. Älskade,fina Karin!! Tror att den här anonyma människan har den värsta sjukdomen, avundsjuka! Tänk så tungt det måste vara...att ej kunna unna andra människor en liten stund av lycka! Den här personen är nog ensam i livet, stackaren!!! Bättre att vara elak än att vara helt osynlig!?? Bryr dej ej kära du, vi andra avgudar dej! Tack för att du finns!! Nu ska du få lugn och ro så du blir stark till din Mallisresa som du är så,så ,så värd!!!!! Kramelekram

    SvaraRadera
  19. Hej vännen du behöver inte den där anonyma skiten som ställer ttill med massa negativ energi. Personen är bara avundsjuk inger att bry sig om. klart att vi hjälpte er med drömmresan för vi vet vilket helvete ni går igenom.De flesta som läser din blogg tycks också förstå detta. Tycker att man ska våga stå för det man vräker ur sig. tycker att denna person kan sluta läsa din sida nu. Hoppas att du kommer i väg till stockholm som beräknat så något händer. Men vet att du inte har det lätt just nu. Men vännen du kommer igen det känner vi alla som tycker om dig.
    Älskar dig.
    Kramar i Massor Berit/Magda

    SvaraRadera
  20. Det finns alltid människor som är avundsjuka och missunnar andra att få en uns av lycka..
    Men vet du vad, hon/han är bara en stackars anonym människa som troligtvis är mycket olycklig i sitt lilla ego-liv..
    Bry dej inte om det, vi andra tycker att du och din lilla fina familj är värd denna resa tusen gånger om!

    Många kramar Martina

    SvaraRadera
  21. Den värsta sjukdomen man kan ha är nog avundsjukan...det är tragiskt när man inte kan unna sin nästa något. Har man inte en öppen hand kan man inte få något i den själv.
    Karin, jag hoppas att ni får en helt underbar resa och kan koppla av och samla energi.
    Ha det gott och hoppas att du kommer iväg till Stockholm.

    Många kramar Anna

    SvaraRadera
  22. Karin! Bry dig inte om avundsjuka anonyma människor!!!! Efter att min pappa, syster och sist min mamma dog innom 1 1/2 år så fick jag höra av en person att nu får ni ju iallafall ärva en hel del pengar väll?? Hur sjukt är det att lägga sig i på det viset!!Jag skulle såklart ha min släkt kvar!!! Hoppas på att du kryar dej och att ni kommer iväg, så kalrt att det inte är samma sak att vila upp sig hemma. Har vi värme och sol här??? Kram Bittan

    SvaraRadera
  23. Men ärligt talat, vad är de för störda kommentarer.
    Man blir ju bara så trött.
    Bry dig inte, stäng av!!!

    Hur som helst så vet jag att du vill åka iväg o njuta med din goa familj, precis som vi i de flesta andra också vill.
    Att det sedan inte finns ngn möjlighet för er att spara ihop till det förstår väl varje normal människa.

    Sen så tycker jag anonym ska förstå att du inte tvingat ngn att "ge" dej pengar, utan vi som skänkt en liten slant till er resa har gjort det av egen vilja.
    Vi känner med dej Karin, vi vill att du ska få lite extra energi o vi hoppas så in i norden att det ska starka dej o göra dej frisk.

    Ha nu en fantastisk resa o njut av varje sekund<3
    Många kramar Hanna & Hilma m fam

    SvaraRadera
  24. Hej Karin, har har också följt din blogg ett tag och tycker inte du ska ödsla energi på idioter, för det finns det tyvärr gott om.
    Önskar dig och Sviding med barn en skön semester, hoppa hoppas din situation snart förändras och du blir frisk.
    kramar

    SvaraRadera
  25. det finns alltid missunsamma människor, försök ignorera dem, jag önskar er en trevlig resa!
    /Carina

    SvaraRadera
  26. Hej älskade vän!!

    Har oxå råkat ut för en super tråkig kommentar en gång, som får en att undra om man verkligen ska ha en blogg eller inte!!? Samtidigt så får ju inte en tråkig kommentar vinna över hundra positiva bara för att *en person inte kan unna någon annan lycka* eller hur??!! =)

    Hoppas att de tankar dig med miljontals nya energi celler, ta en dag i taget, njut å va gla....=)

    Puss Malin

    SvaraRadera