onsdag 27 oktober 2010

Trist höst dags väder...!!

Hej hej!

Fy Fabian vilket tråkigt väder idag, de regnar och blåser, och är kallt!
Eller de ser ut och va kallt, det är kallt inomhus så jag kröp tillbaks ner under täcket för att varma min taniga och ganska beniga kropp! :/ fy usch, har ingen som helst lust att göra någonting, möjligtvis sova kanske... Men de jag egentligen borde göra är försöka fylla vår tvättmaskin med smutsig tvätt (att de bara kan bli så mycke tvätt!) och sen borde jag plocka lite i köket innan maken kommer hem. Men kroppen känns som den strejkar, och frågan är ju om jag vill vara en "svart-fot" och bryta den strejken? *ler*

Min kropp gör ont idag, vet inte vad jag har gjort men ont gör de. Längtar till min nya bäddmadrass kommer, hoppas den är skön och väldigt mjuk! Eller iaf väldigt formbar...
Ganska smidigt för skulle jag behöva ligga inne en längre tid så funkar de ju och flytta med den, så sängen blir bättre för min vikt klass, ligger ju uppstapplad med en massa kuddar annars.

Hmm, detta är faktiskt mitt 100:e inlägg här på bloggen! När jag började skriva så trodde jag aldrig att intresset skulle bli så stort för bloggen... Men det är kul, dels att kunna upplysa nära och kära om vart jag befinner mig och hur jag mår. Sen är det många andra som har hittat hit också, jätte kul! Kommentarerna är så värmande och peppande! För vissa dagar är riktiga skit dagar då jag verkligen bara vill lägga mig ner och skita i allt, orkar inte fortsätta med dropp, nålar, sprutor och läkare hit och dit! Men som tur är så reser sig humöret igen man hittar de där små (ibland stora) guldkornen i vardagen och livet. Tur att man inte på förhand vet vad ens öde är! Utan att man får tid under livets resa att vänja sig vid förändringarna som sker, både de små och stora! Men just nu skulle jag bra gärna varit frisk, är ganska trött på allt, trött på att vänta på nya behandlingar osv...

Livet blir nog aldrig som man tänkt sig riktigt, eller hur har ditt liv blivit? Lever du i din dröm?

Ska fundera ut vad som ska ätas här ikväll, något smidigt men gott lyder väl kriterierna som ska uppfyllas! Måste handlas idag me, mjölken har en strykande åtgång. Jag och Oscar är två riktiga kalvar *skrattar* medans resten av familjen helst dricker annat...
Funderar på pasta i någon form ikväll iaf, smidigt och gott helt enkelt!

Nu måste jag ringa till sjukhuset!
Ha en mysig-höst kväll!

Puss och Kram
Karin

4 kommentarer:

  1. Hej!
    Kul att läsa att du har kunnat vara hemma några dagar. Passa på att tanka lite energi från familjen utan att ta ut dig själv helt.
    Jag var till lasarettet igår för att få en ny järninjektion. För första gången på mycket länge blev det flera stick innan det lyckades. Alla kärl sprack... Femte och sista försöket var med en bebisnål och det fungerade :) Idag är jag däremot alldeles blå på armarna och en hand. Ajaj.
    Ha en skön kväll med din familj :)
    Kram Kerstin N

    SvaraRadera
  2. Goa, goa Karin! Du är bara för härlig!! Sov så mycket du vill...=). Det vore bra om man kunde sätta på sig ett säkerhetsbälte så man sitter tryggt och säkert, man vet ju aldrig vilka tvära kast som livet ger ....finns inga garantier...det är bara till att åka med, på gott och ont!! Lever i min dröm? Du lär mig att uppskatta vardagen som jag kan dela med min familj...Jag är lyckligt lottad.Jag är tacksam och nöjd. Jag kan känna kärlek och empati. Det är min dröm....Hoppas du får din madrass snart så du slipper att ha ont...och just det!! en kossa på gården till dej å Oscar...=). Kramelekram från Reftele

    SvaraRadera
  3. Du är igång och hemma och bara det är underbart att höra! Vila och ha det så gott det går!
    Kram från Agneta

    SvaraRadera
  4. Hej Karin!
    Gör Carbonara, det är ju din specialité!!!
    Ingen gör den så god som du, hoppas vi festar på lördag! Kram

    SvaraRadera