måndag 25 oktober 2010

Insamling...?

Hej hej allihop!

Jag är hemma! (har varit utskriven i snart en vecka så jag håller mina tummar att det blir många fler...!)
Det är härligt att slippa sjukhuset, skönt att ro om sig själv, mysa med familj och gosa med Tyra. Helt enkelt tanka upp med kärlek!
Super härligt att få somna i samma säng som maken, även om han vissa nätter snarkar som ett helt sågverk... *s*
Härligt att åka och handla, få laga mat och sen sitta ner och njuta hela familjen, prata lite om hur dagen varit och sånt. Sen visst, familje livet är inte alltid en dans på rosor! Det är gnälliga barn, läx tjöt, tvätt och tandgnissel också som inte är fullt så härligt! Men försöker att få min energi att räcka till allt det positiva!
Mesta tiden av dygnet så vilar jag, orkar inte vara igång så många timmar i sträck, men får jag bara vila någon timme så kan jag ofta vara igång några timmar till sen...i min takt dvs. Följer jag Tyras takt tar jag slut ganska snabbt! Men ofta om jag lägger mig för jag har ont så kommer hon in till mig i sängen och så ligger vi och pratar, läser böcker eller kollar på Pippi eller Emil genom mobilen, hur mysigt som helst!

Jag har funderat ett tag på att kanske starta en insamling för att göra en dröm som jag bär på till verklighet. Det är nämligen så att jag skulle vilja ta med familjen på semester och ladda upp batterierna och bara vara en familj. Tror att vi alla skulle behöva ett miljö ombyte, långt ifrån den vardagen vi har här hemma! Inga sjukhus besök, inga hastiga ambulans färder eller långa dagar (ibland veckor) utan att vi ses... Detta är ju underförutsättningar att jag mår hyfsat och är så pass stabil så det går. Men det är en dröm jag har iaf...! Men jag vet inte riktigt, ska fundera ett tag till. Vet inte hur sånt fungerar...

Imorgon hoppas jag att min nya rullstol kommer, vore skönt! Den jag lånat är bra, men för tung för mig eller så är jag för klen för den ;) orkar knappt lyfta den ur bilen och då är de svårt att göra något på "egen" hand! :/
Sen ska jag kontakta min distrik sköterska också, ska få beställa en madrass mer anpassad för mig, de ska bli skönt! Vaknar oftast efter 1-2 timmar och har ont i rygg, höft och axlar...trist! O frustrerande!

Nu kom maken så nu är det mys och sen sova som gäller!

Sov gott!
Puss och kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Åååååå, hoppas, hoppas att du tar väl hand om dig och att allt går väl så att du får vara hemma i lugn och ro riktigt länge nu!
    Det är så skönt att höra din positiva syn!
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA HURRA. Jag blir så himla glad nu!!!!!!!!!! Åååååhhhhh vad roligt att läsa att du är hemma och att du mår bra.

    SvaraRadera
  3. Insamling var det ja, jättebra ide Karin =)!!! En semester är ju vad ni behöver, så kul!!! Skönt att du är hemma! Ha inte förstora krav på dig själv. Njut av din älskade familj =).Roligt att Tyra får se sin mamma på mobilen. Du är ju Pippi!!! Världens starkaste och underbaraste tjej....Jag blir så glae,trallalalala....=)PUSSELEPUSS

    SvaraRadera