tisdag 14 september 2010

Närings brist

Hej hej!

Har inte skrivit på bloggen på super länge...de bara blir så ibland. Operationen avlöpte bra, hade ganska ont eftråt men de brukar jag ju ha så de var ju ingen nyhet direkt! :/
Fick även en uppdatering om skötsel av den nya porten, är ännu mera nogrann nu, spriten flödar som fredrik (port experten) skulle ha uttryckt sig ;)
Tyvärr så är de strul med mitt hjärta när jag tar näring, vilket gör att jag inte tar näring nu... Får se hur länge jag klarar mig! Jag får hjärt klappning så fort jag sätter igång pumpen med mat. Går från puls på mellan 60-70 slag i minuten till 90-105, vilket upplevs väldigt obehagligt och gör de omöjligt att sova, vilket gör att jag är vaken på nätterna och sover större delen av dagen. Jag är extremt grinig i humöret och har minus på tålamods sidan. Så detta drabbar min omgivning hårt och utan förvarning. Och jag får ångest efteråt så just nu känns de ganska hopplöst! Men jag hoppas att mina läkare reagerar snart för utan näring blir jag uttorkad och jag tappar i vikt konstant!!
Nu ska jag fortsätta sova ( vilket jag säkert gör 18-20timmar/dygn) om jag inte tar näring, då ligger jag som en stressad mus och de bara kryper i kroppen...
Puss och Kram
Karin

Tack för alla tummar ni höll förresten och att vi nu tillsammans sprängt 60 000 vallen på sid-visningar av bloggen! Kul att så många är intresserade av mitt/vårt liv!
Om det är så att Ni läsare har några frågor så skriv gärna dem i kommentars fältet eller skicka till min mail så kan vi ha "fråge stund" i nästa inlägg på bloggen. Kom ihåg att de finns inga dumma eller konstiga frågor och att jag är väldigt glad om jag sprida lite information vidare som kanske kan hjälpa någon annan!

1 kommentar:

  1. Så skönt att operationen gick bra, men att du inte får näring är väl inte så bra?

    Det hade varit väldigt intressant med en liten sammanfattning hur allt ditt elände började och vad som hänt hittills.....

    Krya på dig och hoppas du får näring snart!

    Agneta kram

    SvaraRadera