tisdag 21 september 2010

Långa nätter ( som Melissa Horn sjunger så vackert) men dessa nätter är inte vackra på något sätt...

Jobbiga nätter med hjärt klappning och mörka jobbiga tankar…
Tyra vaknar med jämna mellanrum och gråter helt uppriven och ropar efter mamma, undrar vad hon drömmer om egentligen stackarn?! Får så dåligt samvete varje gång hon vaknar och är helt otröstlig och ylar efter mamma, tänk om hon varje natt drömmer mardrömmar om att jag är borta när hon vaknar? Det har ju hänt mer än en gång att hon har somnat och när hon sedan har vaknat har mamma varit inlagd på sjukhuset igen…! Usch, stackars liten, hoppas det bara är en normal fas som alla 2,5-åringar går igenom... Det konstiga är atthon ropar aldrig på pappa på det där hjärtskärande speciella viset som bara barn kan gråta på.

Puss och Kram
Karin

2 kommentarer:

  1. Ja kära Karin så jobbigt, hur hantera man det här? Kan säga att jag fick lära mig att i den åldern så kan de små godingarna ha något som kallas nattmaror, min grabb hade åxå det. Jag ringde till vårdcentralen och berättade att han var helt förtvivlad och bara skrek, kunde ej trösta honom. Det var hemskt. Distriktssköterskan kom på hembesök och jag hade panik, tänk om jag är en dålig mamma? Hon sa att jag hade en helt normal grabb som har nattmaror och de kan ha det i perioder i flera år. Till tröst sa hon att de lider inte själva av det för de kommer ej ihåg drömmarna, Pust! Det är vi föräldrar som lider. Inte konstigt att de skriker efter mamma, vi har ju burit dem under våra hjärtan =) men pappa duger lika bra ändå =). Oroa dig inte för mycket, Tyra har många runt sig som älskar henne....Ett skepp kommer lastat med lugn från Reftele

    SvaraRadera
  2. Jobbigt. Kan väl berätta att jag hade nattmaror när jag var barn, men det är ingenting som jag har varit besvärad av det allara minsta i mitt liv, det är nog så att det är bättre att det kommer ut än att det stannar kvar inne i barn.....jag tror det är så!
    Hoppas du mår bra och bättre hela tiden!
    Agneta kram

    SvaraRadera