torsdag 7 januari 2010

feber igen...



Go´kväll!

ja, vad säger man...

Är fortfarande på sjukhus i väntan på port-a-cath:en i axeln, ingen vill sätta den så jag väntar på att Kai kommer på måndag.
Jag vaknade med lätt feber i morse, har haft hög temp varje kväll, runt 38grader. Vet inte varför riktigt, men antar att de närmsta dagarna kommer avslöja de...
Mitt förra inlägg var ganska negativt, eller bittert kanske man kan säga. Är inte trött psykiskt men otroligt trött fysiskt, orkar inte mycket alls. Blir snabbt trött om jag är uppe längre stunder, det är jobbigt att gå längre sträckor. Är jag med och handlar är jag helt slut när vi sätter oss i bilen igen...! det känns lite små tragiskt...
Igår var det pasta carbonara dag hemma i fröakärr, det är min specialare! ;) Mmm, så god och väldigt enkel. Men först efter att stefan hämtat mig bylsade vi på oss och åkte ner till byn och åkte pulka, tyra, oscar, stefan och jag. Så mysigt, så tröttsamt! :)
Sen åkte vi hem och åt och vilade i några timmar!
Sen blev det våfflor, med glass men jag gjorde några fattiga riddare till mig. Var så sugen. Äter inte så mycket längre, en högst två gånger per dag. Har inte alls samma mat lust längre som jag har haft...


Förstår att endel har reagerat på fotot av mig i förra inlägget, tyvärr den nakna sanningen. Så är jag till vardags, vilket betyder när jag ligger här inne på sjukhuset och inte orkar göra någonting varken med hår, kläder, eller ens utstråla energi. Oftast när jag är ute bland folk försöker jag dölja att jag är sjuk, dölja är kanske fel ord, mer förminska min sjukdoms bild till lite av en bagatell. Vill inte riktigt visa hur det egentligen är i alla lägen...


Min läkare Andreas i linköping ringde mig idag, Han tyckte synd om mig, för hur de senaste veckorna har varit, tyvärr hade han inte så mycket att komma med. Han ansåg att Kai måste fixa en port i mig som fungerar på lite längre sikt...lättare sagt än gjort med min måndags exemplar till kropp. Sen måste vi vänta in besöket i Stockholm, som ska utvärderas och efter konsultation med Greger ska det bestämmas om det blir ett nytt öppnande av min buk för nya prover . Det ska också diskuteras igen om det kan finnas något medicinsk som jag inte har testat och som möjligt kan funka. Sen får vi se...finns det inget som verkar hjälpa kan det bli tal om transplantation. Allt känns ganska seg draget just nu...och för att få göra en transplantation måste jag vara i ett ganska hyfsat skick. Så vi får se vad som händer!
Pratade även med försäkringskassan idag, mot mig är de verkligen super snälla. Jag har verkligen haft tur! Jag behöver inte oroa mig för något sådant enligt min handläggare, vilket är skönt. Ett problem mindre iaf!
Puss och Kram
Karin

6 kommentarer:

  1. Så gullig hon är Tyra, ser lite busig ut på bilden.
    Ja....vad skall man säga, måndagsexemplar brukar ju också kunna fixas till.
    Inte konstigt att du är trött och
    Du är inte gnällig, gnäll mer, det är tillåtet. Man måste få utlopp för sina frustrationer och känslor och få tycka att livet är jobbigt, vem skulle inte tycka det om man befann sig i din situation.
    Jag håller tummarna och hoppas verkligen att de kan hjälpa dig, att Kai fixar en ny port som fungerar.
    Tycker fortfarande att du ser väldigt bra ut på kortet i förra inlägget.
    Stor kram
    Gudrun

    SvaraRadera
  2. Hej Karin!
    Måste säga att för mej är du nog den starkaste som finns. Jag hade legat i en blöt liten fläck om jag varit du. Och är det någon som är positiv så är det du, gnäll mer!!!!! det är helt okej.
    Vilken härlig bild på dej och Tyra på Kullen i Tånnö. Tänk vad pulka man åkt där. Mitt föräldrahem ligger förästen till höger men kom inte med i bild :-)
    Ha det så gott och många kramar och tankar till dej!

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Gött o se dig på benen! Hoppas att du blir piggare o kan vara hemma lite. Gnäll o bitcha dig, det får man göra på sjukhus! Jag hoppas att du blir bättre, tänker på dig o din familj.
    Over and out.
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  4. Hej Goding!!!

    Härliga bilder på er!! Ni e sååå fina!! =)

    Får man komma förbi med lite chokla i mon?? Kan göra mig lite barn fri på em om du orkar med besök!?? =)

    Tycker att det är skönt att du blir lite arg och slår näven i bordet!! Det är nog det som behövs till de där läkarna så att de slutar med att *bolla omkring dig* till varandra!!! =)

    Önskar dig en skön vecka!! Hoppas att du kan komma ut lite mer!! =)

    Puss & kram Malin

    SvaraRadera
  5. tjena tjejen!
    Tuff och ledsam men samtidigt intressant läsning. Jag undrar bara hur du orkar, hade aldrig klarat det själv. Tur att du har Stefan och alla andra runt dig. Tänker på er ofta, varför just er??? Önskae er allt gott.
    Lagunen Nettan

    SvaraRadera
  6. Detta är ett vittnesbörd som jag kommer att berätta för var och en att höra. jag har varit gift fyra 4 år och i femte år av mitt äktenskap måste en annan kvinna ta min älskare ifrån mig och min man lämnade mig och barnen och vi har lidit i 2 år tills jag träffade ett inlägg där den här mannen Dr.Wealthy har hjälpt någon och jag bestämde mig för att försöka hjälpa mig att ta med min älskare hemma och tro mig, jag skickade bara min bild till honom och min man och efter 48 timmar som han har sagt till mig såg jag en bil körde in i hus och se det var min man och han har kommit till mig och barnen och det är därför jag är glad att göra var och en av er i likhet med att träffa den här mannen och få din älskare tillbaka till dig själv. Hans email: wealthylovespell@gmail.com. ELLER KAN DU LÄGGA UPP HEM UPP PÅ WHATSAPP ANVÄNDA DETTA MOBILNUMMER +2348164728160.

    SvaraRadera