fredag 3 maj 2013

5minuter

...så kort tid tog de för akutens personal i Värnamo att inse att jag behövde en morfin spruta. 5min!
Snacka om skillnad!
Jag har precis kommit med TAXI till akuten i Vmo från avdelningen i Jönköping. Sjuksköterskan som jobbade idag (och som jobbat helgen) måtte ha hatat mig. Dock ömsesidigt. Enligt henne var jag absolut inte i behov av en bår/ligg transport/taxi men jag hade sådan tur att det bara var en till medresenär så jag kunde ha knäet utsträckt i baksätet. T.o.m taxin chauffören ifrågasatte om jag verkligen skulle fixa resan och undrade om de inte kunde ge mig något smärtlindrande. Allt detta inför personalen men de svarade inget... Är helt förbluffad över hela situationen som rådde där uppe.
Men risken är nu överhängande att jag måste göra ny operation med efterföljande spoldropp då knäet inte svullnar av och fortsätter göra så fruktansvärt ont. Snälla håll tummarna för mig att jag slipper! Orkar inte mer smärta nu...! Jag vill ju ta Tyra på kosläpp den första maj!, jag vill följa med familjen och titta på Valborgs brasa... Jag vill kunna sova på sidan. Slippa uppleva ett helvete varje gång som jag ska på toa...jag vill massor av saker!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar