söndag 28 april 2013

Fortfarande kvar på sjukhuset

Hej hej!

Har dock bytt sjukhus mot Ryhovs infektionsklinik.
Som jag skrev sist så skulle jag få gå hem med antibiotika tabletter, vilket jag gjorde vid lunchtid på måndagen. Märkte redan ökad smärta på kvällen men sov hemma och vaknade med massiv smärta o feber på morgonen...! :( så in till akuten, sen upp på avdelning igen och start med ny antibiotika i blodet. Tyvärr så hade min få kärl som finns kvar blivit sönder stuckna så i tisdags öppnade vi port a cathen igen för första gången sen januari 2012.
Blev en ganska omtumlad öppning då jag trodde jag skulle dö... För så fort sjuksköterskan kollat backflöde och börjat spruta in koksaltslösning så fick jag extrem andnöd, en röd hetta över ansikte, halva bröstet och höger arm. Sen började ja tuppa av så de blev akut larm till narkosen men sen efter ett tag så lugnade de sig och jag kvicknade till igen. Helt oförklarligt! Vette fasiken va som hände men lite lätt obehagligt att inte få luft måste jag säga.
Men nu funkar porten iaf och de är tur!
Sen på onsdagen togs beslut om ny operation men denna gången sövdes jag för de skulle "skäras" mer inuti knäet än sist. Men allt funkade bra tror jag, jag somnade på operations bordet när de sa att jag skulle göra de och nästa grej jag kommer ihåg är att jag gråter och skriker på uppvaket för de gör så ont...ont fortsätter det sedan göra hela natten och fram på morgonen när läkarna väljer att ta bort slangarna har jag fullständig smärtpanik. Sen efter några timmar la sig smärtan bara jag inte utsatte benet för vertikalt läge. Typ som att gå på toa. Så vi gjorde en deal jag sa till när jag behövde gå på toa, då gjorde de bladderscan för o se min urin mängd (så jag inte kunde fejka) sen fick jag en morfin spruta o kunde gå på toa. Visst hade jag ont men det funkade iaf!
Sen började jag få frossa vid lunch tid i torsdag och framåt kvällen så var jag het som en kamin men vårdens "kära" örontemp visade beskedliga 38grader så då fick min mor nog och fixade en "riktig" rump-termometer o vips så var febern 39,5grader...så hela natten pendlade jag mellan 39-40 grader. Så i fredags ville inte ortopederna ansvara för mig längre utan de blev ambulans upp till infektion i Jönköping. Väl där började helvetet på riktigt. Någon läkare som jag ej träffat har förbjudit att jag ska få vare sig morfin i sprutform eller lugnande, båda dessa jag fått i Värnamo för att enbart överleva smärtan. Så sen i fredags vägrar jag ta dropp för då behöver jag gå upp och det är ett helvete. Och fortsätter vara i någon timma efteråt. Jag har försökt resonera utan resultat och pappa trodde jag skulke gå i taket..! Så imorgon vill jag träffa denna "per" Och fråga hur han kan bedöma detta utan att ha träffat mig eller mitt knä och sen lugnt gå hem på helg och att ingen annan våga ifrågasätta hans "dom" även fast alla tester visar att min kropp utsätts för extrem tortyr...!
Så ser min måndag ut, bita som en bulldogg, så passa er!!
Lovar en uppföljning inom kort på vad Per har att säga...!
*gggrrrrrr* .......😡😈👹✨🌟💪👊⚡
Sov gott!
Puss och Kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Åh! vännen du får då stå ut med all helvetes skit..önskar dom kunde hitta ett sätt att du skulle slippa lida...du har redan förbrukat all smärta man tål.....ge läkaren mer än han tål o få honom att inse att du är en människa och inte en försöks mojäng.......massor av energi till dig
    Tänker på dig!
    varma kramar wivi

    SvaraRadera
  2. Neeeej !
    Jag önskar av hela mitt hjärta att din smärta ska upphöra, i alla fall minskas rejält.
    Styrke kramar skickas i massor.
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Men söta du...Varför ska detta behöva hända??? Inte för att jag blir förvånad över att det finns puckon till läkare - för det finns det, har träffat ett flertal själv - men varför ska just du behöva träffa på en av dom? Det räcker ju nu...
    Vet ju dock nu att du är tillbaka i Vmo nu och mår bättre - underbart!
    Kan inte annat än att skicka en stor kram!

    SvaraRadera