torsdag 26 april 2012

Problem med kaliumet

Hej!

Dagarna springer iväg, enligt almanackan så ska våren och sommaren alldeles strax titta in men än så länge tycker jag det mest varit sporadiska korta besök tyvärr!
Mitt hälso tillstånd just nu är sådär. Vi har problem med att få mitt kalium i kroppen att stabilisera sig, vilket betyder att jag måste ta dropp med extra kalium i några ggr i veckan. Varje dropp tar 6timmar och med väntan på provsvaren så går de åt ca8 timmar varje gång...! Det som är ännu jobbigare med ett lågt kalium är att jag blir extremt trött, andfådd vid minsta fysisk ansträngning och att pulsen skenar och jag får hjärtklappning... så just nu är det mest vila. Allt som var inplanerat denna veckan har fått bokas av...! Så trist. Så mest just nu åker jag mellan sjukhuset och Tånnö.

Jag väntar i övrigt på att Stockholm ska svara på alla mina frågor om vad som ska hända framöver...!

Tyra mår fint, hon hittar på hyss när man minst anar de. Endel oskyldiga och en del mindre oskyldiga! Men hon är underbar...

Kram

24 kommentarer:

  1. Hoppas du snart känner dig lite mer vaken...men det är klart man vaknar när lilla Tyra hittar på bus...så söt och pillimarisk blick....

    styrke kramar kommer farande
    må så bäst du kan
    wivi

    SvaraRadera
  2. Hoppas att kaliumet snart lägger sig på en bra nivå så att du blir lite piggare och orkar mer..

    man ser buset i ögonen på fina Tyra =)

    Kram Mia

    SvaraRadera
  3. Jag tänkte skriva en kommentar om att det minsann syns att det är en bustjej i den där blicken - men det var redan skrivet...Jag fortsätter väl då som de andra och hoppas också att du ska få bli piggare snart! /Susanne

    SvaraRadera
  4. Hur går det? Börjar bli lite orolig. Följer bloggen och det senaste inlägget är gammalt...

    Kram och böner!

    SvaraRadera
  5. Va händer??? blir orolig... nu måste du uppdatera......

    SvaraRadera
  6. Hoppas du mår mycket bättre och inte hinner skriva här.Jag tittar in titt som tätt och bara hoppas och önskar att du mår bra.

    Madde.

    SvaraRadera
  7. Undrar över hur det är med dig! Kram Agneta

    SvaraRadera
  8. Börjar bli orolig för dig. En trogen bloggläsare, men har inte lämnat så många spår innan.
    Kram, Lina

    SvaraRadera
  9. Vad händer? Hoppas bara att du har en bloggpaus..

    SvaraRadera
  10. Jag följer din blogg och hoppas du bara tagit en paus i bloggandet..
    Önskar du får bli frisk snart!! Måste vara fruktansvärt att behöva genomlida det du gör :(
    Styrkekramar

    SvaraRadera
  11. Hei!
    Jeg er en bloggleser fra Norge som har fulgt deg lenge. Nå håper jeg alt står bra til med deg. Hilsen og klemmer fra Gro :-)

    SvaraRadera
  12. Hoppas allt är bättre och att Stockholm har hittat på en bra plan. Orolig!/Susanne

    SvaraRadera
  13. Tänker på dig och hoppas allt är ok. Många kramar Kicki!

    SvaraRadera
  14. Jag tänker oxå på dig som så många andra, undrar hur du har det. Är inne här titt som tätt för att få en uppdatering om hur det är. Hoppas verkligen du mår bättre!


    Kram
    /Anki

    Anki

    SvaraRadera
  15. Tänker ofta på dig. Hoppas att du mår bättre!
    Gudrun

    SvaraRadera
  16. Käraste Karin, tänker på dig och de dina!
    Kärlek och hopp till er
    Lena

    SvaraRadera
  17. Hej Karin! Inne och kikar! Tänker på dig och hoppas som alla ovan att du mår bättre /Karin

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Är också en som följer din blogg o hoppas som alla andra att du mår bättre.
    Tänker på dig! //Helena

    SvaraRadera
  19. Hej,

    Hoppas som alla andra att läget är under kontroll..

    Styrka till Er!

    //Martina

    SvaraRadera
  20. Hej! Mina allra varmaste tankar till dig och din familj. Har följt dig länge och hoppas så att du är ok. Stor kram Elisabeth i Linköping

    SvaraRadera
  21. Hej! Är det någon som känner Karin som kan berätta för alla oss oroliga om vad som händer?

    Anonym

    SvaraRadera
  22. Hej,
    Jag är inte nära bekant med Karin, men har vänner som i sin tur är vän med Karin. Senast jag frågade (någon vecka sen) så hade de mött Karin och hon var ok (om man nu kan säga så).
    Oftast skriver ju Karin på bloggen när hon är dålig, och kanske inlagd.
    Till Karin - hoppas du inte misstycker att vi skriver om dig såhär :-) det är omtänksamheten som får styra!
    Du kanske har tröttnar på att blogga??
    Kram till dig Karin!

    SvaraRadera
  23. Hej!
    Tack för lite info, nu har lite av det stora ? rätat ut sig. Man undrar och hoppas att hon mår så bra hon kan.
    Kämpa på Karin så allt blir BRAAAAAA igen.
    Kramar på dig styrkekramar i massor Madde.

    SvaraRadera