fredag 14 oktober 2011

Tankar

Hej hej!
Idag fick jag (eller rättare sagt Stefan) skrapa rutorna på bilen när vi skulle iväg i morse, tänk att om bara två månader så har vi precis firat lucia...
Helgen i Malmö var helt underbar och precis vad vi behövde!
Vi bodde fint, åt gott och verkligen umgicks, vi lovade oss själva att det absolut inte ska dröja 4år tills nästa gång!
I förrgår blev jag inlagd med feber igen, är dock hemma igen för ville hem. Gärderna är lite förhöjda men svaren på blodig ungarna har inte kommit än så vi får se vad som händer. Känner mig fortfarande lite hängig, så jag ska vila mig nu några timmar för att sedan hämta lill-stumpan från dagis och sedan åka till Åminne för gå på julmarknad. Ja, du läste rätt. Julmarknad! Sanslöst tidigt, nästan värre än att de börjar sälja semlor vid jul... ;)
I tisdags var jag hos Sara på tjejträff, härligt kul och träffa alla igen! Tack Linda för skjutsen!
Det är inte så ofta jag är med på dessa för jag ligger inne eller så är jag för trött och bara vill vara hemma med familjen i lugn och ro. Men de gångerna jag är med så är de super kul!
Annars går livet sin gilla gång. Mitt psyke åker berg och dalbana, min kropp är trött och livet är inte alltid rosenrött...
Enligt min omgivning så ser jag "väldigt" (kanske är att ta i!) pigg ut. Det är ju bra, men jag känner mig inte så. Ibland när jag är bland folk så känns det som om jag sätter på mig en mask, typ "visst, alla vet att jag är sjuk men se pigg ut nu. Var glad och kläm-käck också när du ändå håller på"... Den stunden som jag är ute bland folk kostar mig energimässigt massor. (jag vet att jag gnäller nu, men ibland behöver jag det också!) Jag är så jävla frustrerad på hur livet har blivit. Att det inte händer något, att jag inte blir bättre eller helt frisk. Önskar att läkarna kunde göra något, eller att sepsisarna slutar upprepa sig om och om igen. *Grrrr....*

Bilden idag är från när min sötaste brorsdotter Elin döptes. Mitt och Stefans Gud-barn. det var en sådan fin stund i kyrkan och jag är så glad att jag lyckades vara med, för som vanligt hade jag fått en blodförgiftning dagarna innan...

Jag önskar att ni alla får en underbar helg, gärna med strålande solsken så höste visar sina bästa sidor!

Nu ska jag vila.

Puss och kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Det är ett elände med dina sjukdomar hela tiden, jag hoppas så att man finner någon bot snart!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Du gnäller inte alls kära du! Du säger som det är bara...! Masken du beskriver förstår jag till 100% och den kostar mycket. Svårt att vara ung och sjuk, man vill vara med som förut. Plötsligt så känner man sig mycket äldre för att man är begränsad i sin kropp. Så söööta ni är alla tre på fotot! Ett skepp kommer lastat med styrke-kramar från Reftele

    SvaraRadera
  3. NU får du ge oss en uppdatering Karin!!! *Orolig* Hoppas allt är bra, å tack för en super bra blogg

    SvaraRadera