lördag 26 mars 2011

Lördag

Hej hej gott folk!

Klockan är strax efter 22 och ja ligger i sängen. Har sedan sist spenderat 5 nätter på sjukhus me symptom av blogförgiftning, men den "bröt" inte ut. Så jag åkte väl in i tid som läkare sa.

Livet är ganska trist förtillfället. Händer inte så mycke. Väntar på besked om när jag ska till Stockholm.

Jag vill ha ut mer av livet än jag får just nu, men så är de som jag ändå inte riktigt orkar fullt ut... Träffade en gammal kompis idag som de anordnade svensexa för, kul och träffa de allihopa!
De skulle ut allesammmans ikväll. De hade varit roligt och gjort någongång. Fast jag tror tanken på att gå ut är roligare än att vara ute... Jag skulle förmodligen krokna efter en kort stund och sen mest irritera mej på att endel tar noll hänsyn när jag kommer i rullstolen.
Har fått godkänt handikapps kort nu iaf, nu är de bara två saker till som jag måste fixa med försäkringskassan. Tid finns men ork tryter. Ibland önskar jag mig långt bort till mitt gamla liv. Vårt gamla liv. Fast fortfarande med min älskade trots-unge! Ibland testar hon verkligen mina nerver...

Puss o kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Det verkar gå åt rätt håll, du blev inte kvar länge den här gången, hoppas, hoppas, hoppas.....och så har du semestern att se fram emot!
    Agneta kram

    SvaraRadera
  2. Va kul vännen att du är tillbaka. Hoppas att det inte dröjer allt för länge nu tills stockholms resan. tur att du åkte in så tidigt denna gången så det slapp bli fullt utslag. Ta hand om dig väl nu så ska du se att det går framåt. Glöm inte titta efter alla vårtecken de gör en lite gladare. Kramar i massor Beijan

    SvaraRadera
  3. Kära Karin!Visst tänker man mycket tillbaka i olika perioder...man kan känna att man vill göra om saker som man gjort tidigare i livet, man kan känna en känsla i kroppen hur det var när man hade som roligast. Hjärtat kan hoppa till av glädje när man känner en doft, blir påmind av fantastiska stunder man haft....Tror att det är meningen att samla dessa känslor, bära dom i sin ryggsäck...Vi kan fortfarande samla roliga minnen i säcken, fast det blir säkert på ett annat vuxet vis. Känner att de blir minnen med en annan kvalitet kanske? som dina minnen med familjen på Mallis tex....Förstår att du menar ditt liv som frisk,vännen och det ska du bli, du måste få bli frisk...Nu håller vi tummarna för stockholm!!! Ett skepp kommer lastat med många nya minnen...Kramelekramkram

    SvaraRadera