söndag 12 december 2010

Tack alla otroliga medmänniskor!

Hej hej!

Jag är så rörd över allas engagemang!
Tack för att ni bryr Er om att hjälpa mej/oss...både hjälp till insamlingen och hjälp att sprida min blogg vidare i "cyber-världen"! Kan inte skriva i ord hur otroligt tacksam jag är...Trodde aldrig att lilla jag skulle få så mycket uppmärksamhet och så många fina och vänliga ord, tårarna har rullat ner för mina kinder när jag läst alla fina kommentarer.
(Om ni inte får plats med både namn och telefon nummer när ni sätter in pengar så skriv bara nummer. Kontot är ett vanligt person konto hos SEB. Har ni frågor får ni gärna maila mig på Karinirak@hotmail.com)

Ni är så underbara allihopa!


Just nu är jag hemma igen från sjukhuset så min lilla ängel ligger ijämte mig här i sängen och bläddrar i sina böcker och enligt henne så har vi "myyyyys". Enligt mig så är det en guld stund! Jag blev utskriven från sjukhuset i onsdags men åkte in igen i fredags för jag var lite febrig och allmänt seg... Proverna var bra förutom "prokalcetonin" (kan vara extremt felstavat ;) men det visar om kroppen håller på att utveckla en blodförgiftning, detta provet var förhöjt) så jag fick välja om jag skulle åka hem eller lägga in mig. Jag valde alternativ ett att åka hem. Orkade inte med en ny vända om jag inte var sämre, och (peppar,peppar ta i trä) så har febern försvunnit! Har bara varit lite tröttare än vanligt, så jag har sovit stor del av helgen! Men igår var jag och Tyra hos mormor och morfar och gjorde jul-korv, en gammal tradition (äldre än mig) men en himla mysig sådan. Min bror med fästmö var också med. Korven blev jätte-god, bättre än förra året som vi brukar säga!
Tyra gillade allt utom att skölja fjällsterna (dvs tarmarna som korven stoppas i) de var äckliga! Förra året trodde hon att dessa var ballonger..!


I torsdags var  det tjej-kväll hos Sara (Krusebrant) Har inte varit med på evigheter så det var jätte roligt att träffa alla tjejer igen, vissa träffar jag ju oftare än andra. Men himla mysigt iaf! Fick även träffa Alva, Saras lilla dotter på snart 6månader (egentligen bara två, väldigt prematur) men så mysig. Tänk vad tiden går snabbt, tycker inte det var så länge sedan Tyra var så liten... Nu är hon ju en "stor tjej" enligt henne själv!
När jag och Stefan skulle sova sen på kvällen bröt jag ihop, tyckte att livet kändes så orättvist... svårt att förklara så ni förstår, men vi kommer ju inte att skaffa fler barn. Så jag kommer ju inte få uppleva glädjen med att få ha en liten bebis att ta hand om igen. Visst, jag upplevde det med Tyra men kommer tyvärr inte ihåg så mycket för allt var så rörigt och sen låg jag ju inne långa perioder... Graviditeten minns jag knappt, mer än att jag spydde konstant och låg inne. Fick aldrig riktigt njuta av den om man säger så...det var alltid något som var fel på mig när jag tänker tillbaka. Jag kan inte förnimma känslan av hur det var att ha ett barn i magen ens. Detta sörjer jag nu i efterhand och ibland kan det kännas riktigt bittert! (Läkarna har vänligt men bestämt avrått mig/oss från att skaffa fler barn, min kropp skulle inte tåla den enorma påfrestning som de blir)
Sen bröt jag nog ihop över hela situationen, allt är kämpigt just nu känns det som. Min sjukdom påverkar ju alla och Stefan har haft det jobbigt de senaste veckorna med både humör och motivation... Vi kämpar med ganska mycket med Oscar också, han har det jobbigt med skolan och livet, ni vet tonåring...! Det kan reta gall-feber på mig ibland, för det mesta känns det som! (jag har ju inte så stort tålamods konto just nu)
Så ibland kommer bara allt över mig och jag bryter ihop helt enkelt...Då kan jag tycka att livet är jävligt orättvist och undra  va fasen man gjort för att förtjäna detta?!
(men sen inser man ju att ingen som är sjuk förtjänar det, och även som frisk har man dåliga dagar)
Så jag är inte alltid stark, långtifrån de. Dock har jag nog ganska svårt att visa mig svag inför andra, svårt att gråta när andra är med...eller tala om hur förjävligt och hopplöst allt känns ibland!


Årets tomte bild, den som var med i förra inlägget är ifrån -09

Nu ska jag strax koppla upp mig till min kära dropp ställning och försöka sova lite, brukar ju inte vara en fungerande kombination men hoppet är ju det sista som överger en (sägs de iaf!)

Puss och Kram
Karin

11 kommentarer:

  1. Så fin du är på kortet, ja, det är ju Tyra också, men du ser trots allt så fräsch ut fastän det är träligt så det räcker och blir över.
    Det är alltid så fantastiskt att du orkar skriva så om dig själv och dina känslor, du har en skrivartalang utöver det vanliga och något jag hoppas du kan ta tillvara.
    Det är roligt att höra att du är hemma igen och nu skojar jag, men se nu till att stanna hemma! Och var frisk!
    Luciakramar, stora
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Hej Karin,
    Du måste fått din skrivartalang från farfar Daniel, det var kul att du var med på tjejträffen. Många kramar till dig

    SvaraRadera
  3. ja förstår att du känner att det är orättvist!! vem tycker inte det??
    o ja förstår vad du menar med graviditeten och bebis tiden, den går ju så snabbt att inte ens en annan känner att man njutit ordentligt. o då ha ja vatt "där" hela tiden, inte behövt åka och bo ngn annanstans till o från stup i kvarten.
    jag ser upp till dej ngt oerhört ska du veta... du är så stark <3
    kram

    SvaraRadera
  4. Hej Karin!
    Så mysigt att du kunde vara med på tjej träffen. :)
    Livet är nog inte enkelt för någon, alltid. Men du har ju haft en sådan otrolig otur med din hälsa så det är ju inte konstigt att allt måste ut emellanåt. Ang. utlottningen så behöver du inte räkna in mig, jag vill inte ha priset om det av någon anledning skulle falla på mig, utan du får min lott, jag vill bidra i alla fall till Er drömresa. :)
    Kramar till dig.

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Har läst din blogg o blev så beröd. Tycker du verkar helt otrolig stark men förstår om du tycker att livet är orättvist. Jag har själv barn o man o varit sjuk i ett ex antal år så jag kan tänka mig hur DU känner. Hoppas att du blir bättre så att du kan vara hemma mer med din familj framöver. Skickar ett dussin styrke kramar till dig. Jemina

    SvaraRadera
  6. Vilken berättartalang o livssituation jag är tagen,rörd o fullständigt mållös. Känner inte dig men skulle verkligen vilja vara din vän :) Du är en hjälte som låter oss ta del av din helt otroliga historia och jag hoppas o vill tro att du orkar kämpa länge länge.
    Massor av kramar Bella (imorgon ska jag sätta in pengar till dig o din familjs resa)

    SvaraRadera
  7. Så fina foton! Du tillhör en jättefin och go familj! Känner så mycket för er alla....Om jag vinner i lotteriet så är lotten din, det är du och din familj som ska på drömresa=). Karin, jag tror inte riktigt på att du inte alltid är stark. Att bryta i hop och att resa sig igen, flera ggr. Det är hur starkt som helst!!!Att kunna föda solstrålen Tyra när du är så sjuk, vem kan det? Du kunde det!!!Att sörja och tappa sugen, det får du göra...Det är ingen svaghet, det är en process! Jag kan läsa att det är fler än jag som är imponerade av ditt sätt att skriva . Boken Karin....din berättelse...vi väntar =)!Hoppas att eran jul blir lugn, att ni får vara tillsammans och njuta av varandra! Kämpa på, snälla söta du!!! Vi behöver dej här....Ett skepp kommer lastat med kärlek från Reftele

    SvaraRadera
  8. Kramar till er alla, vilken fantastisk glöd du har!
    Blir tagen av allt du gör och orkar, när du mår som du gör!
    Insamlingen sprider jag vidare på FB och har själv betalat och hoppas att ALLA gör det! Lycklig resa till er i familjen och God Jul, Karin!
    Karin, Magnus, Hanna och Oskar Persson

    SvaraRadera
  9. Hej Karin! Idag länkar jag från min blogg, och önskar att detta tar dig och din familj ett litet steg närmre er dröm!
    Kram Pia

    SvaraRadera
  10. Hej Gullefina!!

    Du är värd allt och mer därtill....Man önskar bara att man kunde *trolla* åt dig oxå....

    Förstår verkligen hur mycket ni går igenom allihop, var och en för sig.....Inte lätt för någon av Er.

    Finns det något mer jag kan göra, så säg till..

    Underbara bilder på en söt familj!! =)

    puss Malin ♥

    SvaraRadera
  11. käre Karin
    du och din familj önskes en riktig glad jul och ett ljust och bättre nytt år 2011. hoppas ni får en fin och trevlig resa. julkramar från Karen o Ole, toftaled + DK

    SvaraRadera