torsdag 22 mars 2012

Vätske kontroll

Idag blir de några timmar på sjukhuset för att tanka vätska... Livet rullar på annars. Försöker njuta i mellanåt. Har dock svårt med humör och koncentration. Men enligt min sjukgymnast är det biverkningar av ständig smärta. Nu har jag varit ute en stund med Tyra och maken och njutit av lite sol. Men de gäller att sitta i lä det är kyliga vindar som sveper från sjön. Men visst är det härligt med våren, när allt vaknar till liv igen?
Tyra försökte cykla lite på sin nya cykel, men hon har inte riktigt tålamodet att träna någon längre stund... Men de får bli lite och ofta istället!
Det blir operation, men vet inte när eller var. Tydligen var väl inte kirurgerna i Värnamo så sugna på att operera mig. Så kanske Linköping. Känns bara väldigt onödigt krångligt. Långt hemifrån och förmodligen tar de längre tid innan de blir gjort... Men jag håller tummarna att de ändrar sig och att de går snabbt, så jag slipper ta dropp flera ggr i veckan. Jobbigt att bara vänta utan något svar. Alltid lättare när man får ett datum. Jag blir ju ur-funktion ett tag efteråt, så de vore bra att kunna hinna styra upp vardags bestyren lite. Sist jag gjorde liknande operation var september -10. Då för tarmvred. Usch, då ville inte magen samarbeta efter op så till sist kräktes jag avföring. Fy faen va äckligt! Och ont... Den smärtan jag känner när jag vaknar på post-op är så enorm, oftast att jag skriker rakt ut. Halv lullig efter op droger. Den smärtan är lätt nr tio på VAS skalan!
Snart ska vi åka till mamma och pappa medans Stefan har träning. Mysigt!

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar