torsdag 24 november 2011

Kaos

Jag lever i en värld som till stor del styrs av läkare. Jag ska göra si o så, ej göra vissa saker osv. Tror till o med att de "bokför" när jag gör stora eller lilla A på toa. När allt är bra, dvs de finns rutiner och följa och jag håller mig hyfsat frisk brukar detta funka ok, t.o.m bra emellanåt. Sen kommer perioder när de inte funkar alls. Idag har varit en sån dag... Allt har strulat, jag har gråtit så tårarna tog slut. Känner mig helt tom, dränerad på känslor. Just nu ändras rutinerna, vilket aldrig borde göras utan att de finns nya fina rutiner att följa. Annars ska ej insatta läkare uttala sig och de blir aldrig bra. De hittade en ny blodförgiftning idag på proverna... Men denna gången har jag tydligen inte så ont för jag ska klara mig på mindre än hälften av före detta morfin dosen, för att göra allt lite jävligare så minskar vi samtidigt de "muskel-avslappnande till i gång per dygn (har haft de kanske 3-4ggr/dygn innan) sen kommer bomben "min" läkare har flex-ledigt!! Tanken på att sticka här i från har sällan varit mer lockande...! Så nu ligger jag o väntar med ben o bäckene som gör förbannat ont på att klock-faen ska bli åtta så jag kan få smärtlindring o muskel-avslappnande. För då är de enligt läkaren kväll. Då har jag inte sovit mer än 4timmar sen igår morse. Såna här dagar gör att jag funderar på hur mycket livet är värt att leva. För dessa dagar suger så mycket energi...! Då är döden ett inte helt fel alternativ.

Kram
Karin

7 kommentarer:

  1. En STOR kram till dig.
    Tänker på dig ofta.
    Hälsa familjen.
    Från Sara S med familj

    Ps. Vilken go Luciatjej!!!

    SvaraRadera
  2. Kram och böner för dig!

    SvaraRadera
  3. Vad säger man?
    När ska all smärta och skit vandra ut från din kropp och låta dig få va FRISK?
    Varma varmaste kramar till dig.
    Madde.

    SvaraRadera
  4. Så fruktansvärt jobbigt du har det kära Karin!!!! Du måste ju få sova...! Du behöver all kraft du kan få...! Förstår att du blir helt slut. Hoppas att du har bättre dagar nu. Jag tycker att du är helt fantastisk! Du är min pippi långstrump! Världens starkaste tjej! Du är en kämpe! Snälla Karin fortsätt...Ett skepp kommer lastat med läkande kramar från Reftele

    SvaraRadera
  5. Hej Karin!
    Är ledsen över att du har det så jobbigt efter all den tid som gått sedan du blev sjuk.
    När jag läste ditt förra inlägg så tänkte jag angående det du säger att du håller saker inom dig. Bloggen är som en ventil, där du släpper lite på det du känner.
    Egentligen så behöver du inte tala om hur dåligt du mår, det borde vem som helst förstå som har något av empati i sig. Vem skulle vilja byta?
    Jag tänker på dig och önskar dig det bästa. Vad är väl min önskan? Men jag önskar ändå hälsa och krafter till dig.
    Kram från mig.

    SvaraRadera
  6. Kram till dig Karin!
    Tänker på dig - mycket. Önskar dig allt gott och att du ska få bli frisk.
    Livet är inte rättvist....

    Från Karin E

    SvaraRadera
  7. Hej vännen ! Får verkligen Grattulera till nya boendet. Vad skönt att slippa frysa och allt ganska hyfsat i ordning. Jag önskar dig allt gott som bara går det vet du. Hoppas ni nu får njuta av en underbar vinter i det nya huset.
    Kramar i massor kram Beijan

    SvaraRadera