onsdag 12 maj 2010

hem ljuva hem!



Hejsan hej!





Nu har familjen precis ätiti en suberb kvällsmat/middag med lax på spenat bädd, sommar lök, purjolök och tomater. Och en MASSA grädde, sååå mumsigt!





Som ni kanske förstår befinner jag mig hemma, jippi!


Pratade med Andreas i Linköping i måndags för jag tyckte att nu får det hända något så han kontaktade min läkare i Värnamo och ansåg att jag är fullt kapabel till att sköta all min medicinering själv hemma. Dvs att jag förutom min "mat" sköter min antibiotika behandling 3ggr om dagen i hemmet. Känns löjligt att ligga inne bara pga det...


Men detta ska jag ha en månad troligtvis, för att döda allt som inte hör hemma i min kropp...


Var i jönköping i måndags och kollade mina hjärtklaffar så inte det satt sig några bakterier på dem i och med sepsisen. Men jag har inte hört något så jag antar att allt såg bra ut! :)


På fredag ska jag upp till jönköping igen och röntga skelettet (en såkallad skelletcint) Man sprutar in radioaktivt ämne i blodet och kan på så sätt se om det gömmer sig några bakterie härdar i ben eller benmärg (tror jag)





Idag pratade jag med Värnamo Nyheter, en trevlig tjej som heter Lina. Hon undrade om mig, min sjukdom och livet runt omkring när man är sjuk hela tiden. Så nästa vecka kommer hon hem hit och tar bilder på oss, sen så kommer vi väl så småningom med i tidningen...


Lite konstigt att berätta om det, oftast när det är med någon i tidningen så är det ju efter de varit sjuka och sen har de blivit bra... men vi får väl se vad som händer!





Det är helt underbart att kunna sitta i soffan här hemma, ijämte mig ligger en styck utslagen hund och en halv gäspande make.


Jag nattade lillan innan, så mysigt! Sen har hon blivit så stor att hon börjat med potta! Helt otroligt att hon är så stor....! och så duktig!


I morgon kommer Putte och Sylvia på en snabb visit, super kul att träffa dem! Har inte träffat dem på några år, så det blir kul! :)


nu ska jag ta mig något att snaska på, sen duscha och sova i MIN säng!

På bilden rattar Tyra tryggt ett stort skepp i Linköping! ;)

Puss och Kram


Karin

6 kommentarer:

  1. Hej!
    Kämpa på! Jag tycker du är så tapper och tålmodig! En fantastisk människa verkar du vara! Nu hoppas vi att allt lugnar ner sig, hemmiljö och att vara med familjen måste ju vara underbart och mycket bättre än något annat.
    Du får gärna skriva en uppdatering på vad som är fel i din kropp upp tills nu.....jag är intresserad att höra vad som felas!
    Ha det nu riktigt gott och snälla, skriv ett par rader nu och då om du orkar!
    Kram
    Agneta

    SvaraRadera
  2. Vad kul att höra att du kommit hem, hoppas att det förblir så. Kram Bittan

    SvaraRadera
  3. Åååååå vad kul att du är hemma!! Yaaaaayyy!! Hoppas att du förblir hemma, jag håller tummarna!!
    Kram från USA

    SvaraRadera
  4. Grattis Karin till att du får vara hemma. Förstår att du njuter när du får vara där du hör hemma, bland dina kära.
    Läste ditt inlägg om reportage och tidningen, tycker att du gör rätt. Ju fler som får kännedom om din situation desto mer kan hända tänker jag. Du kanske skulle gå ännu längre och vara med i uppdrag granskning/kalla fakta, folk borde få kännedom om hur illa samhället behandlar människor.
    Jag blir så upprörd över systemet, var finns solidariteten i detta samhälle, samhället är sjukt som skall jaga sjuka människor, medan andra som har allt och som har skyddsnät för allt skor sig. Vilket jobb skulle funka för dig just nu, vad skall du till af och göra? Förstår faktiskt inte hur människorna funkar som jobbar där på försäkringskassan, mår de verkligen bra av det de gör eller stänger de av helt och hållet, har de någon empati över huvud taget eller är de bara marionetter? En reflekterande människa kan knappast jobba på ett sådant ställe.
    Ja, som du hör så väcker det känslor hos mig.
    Ha det gott Karin och jag önskar dig det bästa Hälsa och Krafter.
    Kram

    SvaraRadera
  5. Karin,karin,karin !!!!Gud så roligt att du är hemma och äter, kramas och gosar med din familj =), Jag blir så lycklig,trallalala...Ett skepp kommer lastat med kärlek till er. KRAMELEKRAM

    SvaraRadera
  6. Hej Karin!
    Vilken tur att du fortfarande är hemma! Hoppas att det håller sig ett bra tag nu. Jag läste din presentation i denna bloggen och kom på att jag har ju en mössa som du stickat va!?

    Vi ses snart! Pussa Tyra, Kram Sara

    SvaraRadera