tisdag 8 december 2009

snart hemma förhoppningsvis!



Hej!





Idag när jag kom tillbaka från att ha varit hemma så låg det två stora härliga marabou vinter på min säng med en söt hälning från gulliga super malin!


tack gumman!





Annars började denna dagen sådär...Min läkare här i Värnamo vill inte att jag sköter min port själv...så jag måste anpassa mitt liv efter hemsjukvården. dvs jag blir fånge i mitt eget hem 12-14 timmar per dag... Hade verkligen hoppats att jag kunde få sköta mig själv(visst, jag hade fortfarande varit bunden samma timmar per dygn, men jag kunde valt vilka tider osv. själv) nu blir det när det passar primärvården, inget fel på dem, de gör ett jätte jobb men jag vill ha min självständighet tillbaka...kunna vara spontan vilket inte kommer funka nu!


Förstår min läkare till viss del, men samtidigt vid mina stora sepsisar har jag inte skött omvårdnaden...men han vill bara väl, de vet jag. Men jag vill ha mitt liv, o privatliv...


Vaknade i morse med ont i jejunostomin, ville inte säga något på ronden (det gjorde inte så farligt ont då heller i och för sig) men det har blivit värre under dagen...


Har fixat sovrum och hall för att personalen som kommer hem ska kunna fixa allt smidigt, måste bara lösa ut endel mediciner som fattas (halva tyras rums yta upptas nu av min "mat")





Frågade Kai, min läkare idag hur det funkar om de behöver ta nya biopsier och som jag misstänkte behöver de öppna hela buken på mig igen...börje salming släng dig i väggen! hoppas andreas och greger bestämmer sig snart, vore bra och mentalt förbereda sig...





är trött på allt just nu, så de blir inte så långa inlägg på bloggen, ber om ursäkt men kan inte upp borda kraften att skriva för tillfället!


Önskar mig goda nyheter för engångs skull!

dagens bild är på mig och min storbror Erik, snacka om lin-tottar!

Puss och Kram


Karin

10 kommentarer:

  1. Hej sötaste!!

    Inget att be om ursäkt för...Du är inte skyldig någon att skriva på din blogg alls!! Det skall du bara göra för att du själv vill och när du har lust!!! =)

    Glad att du uppskattade chokladen!! Synd bara att vi åkte om varandra...men jag får ju träffa dig i dag en svänga i stället..Jippie!!!

    Se det positivt att du får *bo* hemma igen...även om det är mindre roligt med alla tider!! Men du kan ju ändå känna dig som hemma...

    pussiluss Malin

    SvaraRadera
  2. Säger som Malin, skriv när du har lust och ork, det skall vara kul. Vi finns kvar och tänker på dig ändå.

    Idag skall jag glasera så jag hoppas att ditt hjärta skall vara klart i morgon kväll. Så om du mailar din adress till mig så har du nog ett hjärta på måndag.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Önskar dig allt gott vännen !!!
    kramar i massor

    SvaraRadera
  4. Hej Gullefina!!!

    Hoppas att du känner dig bättre i dag....
    & att du får komma hem med hemsjukvård snart!!

    Tänker på dig som alltid!! =) kramar i massor Malin

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Kul att du får komma hem, hör av dig om ni behöver hjälp med något. Nya tidningsleveranser sker nog nästa vecka. Kämpa på!! Kram Anita.

    SvaraRadera
  6. Söta Karin! Jag o pappa lider med dig... Vilken besvikelse att inte få åka hem till Fröakärr. Men jag kan förstå Kai också.
    Hoppas nu att huvudvärken o det onda i ögonen blivit bättre.
    Tankarna finns alltid hos dig.
    Roligt när Tyra får var här. Gjorde ugnspannkaka till kvällsmat men offas plättar smakar mycket bättre... Men hur som helst så blev hon nog mätt. Stefan fick med sig det som blev över hem till Fröakärr.
    Kramis från mamma

    SvaraRadera
  7. Hej Karin!
    Kolla in min blogg så ser du hjärtat som jag gjort till dig.

    SvaraRadera
  8. Hej vännen!
    Vi tänker på dig.
    Kram Susanne Kecke Amanda Calle Hanna

    SvaraRadera