måndag 28 december 2009

6000-besökare...!



Hej hej!





God fortsättning!





Har varit dålig på och skriva på några dagar... Julen är nästan förbi, så snabbt det går!


Har varit hemma lite varje dag nu sen dagen innan julafton, så jag har samlat små guldkorn och gömt i mitt hjärta.





Jag har haft ont i magen utav porten så i lördags fick en mina favorit sjuksystrar nog och ringde upp kai (fast han var ledig) och konsulterade honom, sen tog de ut porten på lördag eftermiddag ( ingen stor operation), kai var inte så glad åt de, men han har inte jobbat sen han satte in den i måndags... På slutet såg jag ju halvt gravid ut och haltade så mycket att jag bad om kryckor...
Så nu behöver jag inte så mycket smärtlindrande, bara ont när jag rört mycket på mig eller sovit på fel sida av magen.
Kai jobbade idag, trodde inte han skulle komma förräns imorgon, så det var positivt!
Han meddelade att jag skulle få åka till jönköping och sätta in "pickline" (tror det stavas så), tyvärr hade de inga tider där så imorgon ska jag åka till växjö och göra det istället. så jag är just nu en gränslös patient som det heter när man åker till ett annat landsting för behandling...
En pickline sätts i överarmen med hjälp av ultraljud tror jag, vet faktiskt inte riktigt, får reda på mer imorgon antar jag...ska söka på nätet efter jag är färdig här.



I lördags var stefan ute på harrys, tror det var bra för honom, han hade haft roligt och träffat massa gamla kompisar, även reftele gänget hade varit där...hade varit kul och träffat dem , det blir så sällan nu för tiden!





annars är det ganska stiltje på sjukhuset nu under jul och nyår, har fortfarande inte fått någon ny tid till karolinska...



Tyra var ledsen när de släppte av mig ikväll på sjukhuset, hon ville följa med mamma...sånt är jobbigt, jag vill ju inget annat än att hon följer med men jag orkar inte, är helt slut oftast när jag kommer hemifrån...



Idag tog jag andra dosen av svininfluensan, tvingade stefan och ta första, sen har han knappt pratat med mig...(han hatar sprutor) men jag är glad att han tog sen iaf, tyra fick sin andra dos också, sen tog jag vanliga influensa sprutan när jag ändå var där...ska nog nämnas att jag tog dem på erikshjälpen, smidigt! Lite komiskt att avdelnings chefen birgitta här på avdelningen var med och hjälpte till! hon bara skrattade när hon såg mig där... ;)
Det var hur mycket fok som helst på erikshjälpen idag, de hade halva priset på allt i butiken!
Jag fyndade en t-shirt och stefan hittade en riktig fårskinns "pläd", jätte fin...Träffade både Sara och Malin där, men det sååå mcket folk så vi stannade inte så länge, det var rörigt och tyra var ganska gnällig...



Bilden är från julafton, mamma, tyra och morbror Erik...

nu ska jag slappa och zappa på tv:n...





Puss och Kram
Karin

3 kommentarer:

  1. Håller tummarna för dig idag. Hoppas att ingreppet inte blir för jobbigt. Kan inte släppa tankarna på dig...
    Det var en mysig jul hos Susanne o Kenneth. Kul att Erik o Emma var med också.
    Tomtarna var söta...
    Jag ringer senare idag.
    Kram från mamma.

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Det lät som om det var skönt att bli av med porten, inte för att jag riktigt fattat vad det var. Mer än att det var besvärligt för dig. Googlade nyss på pickline, fick över 40000 träffar. Där har du lite att läsa, såg tom på Youtube. Men det var lite väl läbbigt för mig. Ja, jag vet, är en himla mes! Kämpa på.
    Kramar Anita

    SvaraRadera
  3. Men då var det dej jag såg i kön på Erikshjälpen vid spruttagningen, tyckte jag kände igen dej men kunde inte sätta ett finger på vart jag sett dej, så var det på bloggen. Skickar styrkekramar och hoppas att allt blir bra. Kram Bittan

    SvaraRadera