fredag 3 maj 2013

Hemgång!

Idag skrivs jag ut! Håller tummarna att jag får vara hemma längre än förra försöket. Då gick de cirka 20timmar. Så de är nog inte så svårt att slå! ;)
Men de är som min läkare säger; "du är inte som någon annan patient jag träffat, inget funkar ju som de ska! Så jag ger inga garantier..."
Min läkare är suverän! Duktig och mänsklig och med glimten i ögat... Jag har oftast en väldig tur med läkare! (Förutom de stolpskottet på infektion i Jkp) men de ska tilläggas att han har underbara kollegor iaf! (De som kommer ner och gör infektionskonsulterna från Jkp 2ggr i veckan)
Jag kommer ha hemsjukvård nu i 6veckor då jag behöver få en spruta med antibiotika varje dag. I skinkan. Så från och med idag så börjar jag min förvandling mot en Beyonce rumpa! ;) Näe men seriöst de blir lätt blödningar pga de blodförtunnande jag måste ta och antibiotika sprutan måste tas i muskeln vid rumpan så vi får se hur de funkar...
Idag stänger vi igen port-a-cathen igen med. Skönt! Inga orosmoln på att få blodförgiftningar i den under behandlingen. Men den har verkligen räddat mig under dessa veckor för mina kärl är totalt sönderstuckna och så ärriga så den lilla slangen (som är supertunn på de minsta pvk:erna) går ej få in i kärlen. Sista dagen innan porten så försökte narkosen i en timma att hitta något kärl någonstans men utan att lyckas... Och då är de de som är bäst på detta då de sticker folk hela dagarna! Så porten är mycket värd vid sådana här tillfällen!

Idag skiner solen ute, ser så skönt ut men jag misstänker att det är mycket kallare än de ser ut tyvärr! Jag längtar efter värme och sol och grillning med goda vänner!
Bara kunna spontant umgås utan en massa planerande!
All kärlek till er!
Puss och kram
Karin

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar