tisdag 22 juni 2010

Falkenberg

Hej hej!
Nu befinner jag mig i Falkenberg med Tyra, mamma och farmor. Vi åkte ner i måndags, det är mysigt och bara så härligt o slappa! Jag o Tyra var en sväng i halmstad och hälsade på Lisa och Anton i måndags med! Äntligen fick jag se hur de bor, riktigt dåligt av mig och inte ha hälsat på tidigare... Men de hade en super mysig lägenhet! Jag gillade "vardagsrummet" så mysig inredning med en blandning av gammalt o nytt! Så kul o ses och tjöts lite, måste tacka Anton med för den fin fina middagen! Hoppas vi är välkomna tillbaka även om Tyra gick fram som en tornado ;) hon var som ett torrt skinn!!! Hoppade i soffan, välte
ut en blomma och började kinka så fort Anton närmade sig... Hm..visade kanske inte sina bästa sidor men jag älskar henne iaf!
Det är så härligt och mysa med henne fast detär endel trots just nu... Idag vi varit och lekt inne på vallarna här i Falkenberg. Vi åkte rutchkana 124759ggr, gungade och kollade på djuren. Sen avslutade vi med glass! Helt underbart, fast kallt! Vädret har varit ganska pissigt tyvärr, ingen beach så här långt! Imorgon tänkte jag att vi ska bada(fast inomhus) får se om vi åker till Halmstad eller om de har barn baad här i Falkenberg med. De behövs ju inte så mycket när de är så här små!
Men just nu lever jag! Och jag älskar de!
Men de är tur jag har lite avlastningshjälp med mig, skulle aldrig fixa de annars! Imorgon kommer pappa ner och hämtar mamma o farmor och sen på torsdags morgon kommer Stefan och barnen och vovven! Svärfar har varit super snäll och lånat ut bilen annars hade vi aldrig kommit ner hit! Bara mina och Tyras grejer plus ALLA sjukvårds prylar fyllde Volvon! Fasen att bussen inte funkar! Om det finns någon där ute som vill göra en god gärning och är bra på Chrysler bussar så hör gärna av dej!! :) de skulle guld värt! (växel-lådan strular, automat-låda)
vet inte om ni har hört talas om en tjej som bloggar under namnet vimmelmamman? Hon är iaf reporter på se&hör och drabbades för två år sedan av tjocktarmscancer. Efter att ha läst hennes blogg så mailade jag henne häromdagen och bara antydde lite att hon kanske skulle
försöka leva lite mer i nuet( för tillfället är hon symptom fri och ej under behandling för cancern) inte älta om ellernär cancern kommer tillbaka... Fick ett ganske snorkigt svar tillbaka att alla är vi olika och cancer är typ de värsta man kan få! Skulle inte tro de va... Men såndant är livet! Jag personligen hade hellre haft cancer, men jag antar att jag inte får säga så... Men då hade jag haft diagnos, andra med samma sjukdom och alla hade vetat vad det var som gällde! Men men...
Idag testar jag att blogga från telefonen för första gången så om det är endel stav fel så är det pga det!
Jag o Tyra delar säng härnere, en smal sådan! Så just nu har jag en gosig bebis knubbig arm på min mage,

1 kommentar:

  1. Hallå Karin! Bra att du skrev till vimmel-mamman! Hon kanske vaknar och tänker till....att hon ska fånga dagen som du har lärt dej. Tycker att det är ett bra verktyg du gav henne, bara positivt=).Tornadon Tyra är så bedårande och så kul att du varit och hälsat på dina vänner. Falkenberg! låter som du har fått lite miljöombyte. Nyttigt att andas in lite havsluft=). Rå nu om varandra och vila dej kära Karin. Massor med midsommar-kramar från reftele

    SvaraRadera